;
coinex

مشکل عدم توازن رنگ ها در صفحه نمایش ال جی وی 30

مشکل عدم توازن رنگ ها در صفحه نمایش ال جی وی 30مطابق با آخرین گزارش منتشر شده از کره جنوبی، آن دسته از خریدارانی که موفق شدند بعد از عرضه گوشی ال جی وی 30 در 30 شهریور (21 سپتامبر)، این گوشی را خریداری کنند از کیفیت صفحه نمایش ناراضی بودند. ظاهرا مشکل از پنل P-OLED سرچشمه می ‌گیرد.

این پنل ها در توزیع رنگ ها و روشنایی در سرتاسر صفحه نمایش عملکرد ضعیفی از خود نشان داده اند. این ضعف معمولا افکتی ناخوشایند موسوم به light bleeding را ایجاد می‌کند که توسط نور پس زمینه در پنل های ال سی دی نمایش داده می شود.

افکت لایت بلید مشکل جدی برای پنل های ال سی دی محسوب می‌شود اما از نظر تکنیکی این مشکل نباید به سادگی برای صفحه نمایش‌های اولد بوجود بیاید، چرا که پنل های صفحه نمایش اولد به نور پس زمینه احتیاجی ندارند. در عوض هر پیکسل از منبع نور خاص خود استفاده می‌کند و کاملا مستقل از سایر پیکسل ها عمل می‌کند. به این ترتیب هر پیکسل برای تولید نقطه مشکی مورد نیاز می‌تواند مستقل از سایر پیکسل ها خاموش شود، این موضوع باعث می‌شود که سایر تکنولوژی های دیگر مانند صفحه نمایش همیشه روشن (always-on) به انرژی کمتری نیاز داشته باشند. اگرچه که گویا کاربران ال جی وی 30 در کره جنوبی، از روشنایی نامناسب و پخش شدن رنگ های صفحه نمایش 6 اینچی P-OLED اظهار ناراحتی کرده اند.

به گزارش BusinessKorea، الجی این موضوع را نقصی برای پنل ها به شمار نمی‌آورد، بلکه آن را یک پدیده جانبی عادی ناشی از چگونگی عملکرد صفحات OLED توضیح می‌دهند. از سوی دیگر، منتقدان نشریه های کره ای اذعان داشته اند که این مشکل از آنجایی نشات می‌گیرد که ال جی از پنل تلویزیون های اولد برای گوشی ال جی وی 30 استفاده کرده است.

این نخستین باری است که ال جی از این استراتژی برای یکی از گوشی های پرچمدار خود استفاده می‌کند. به همین دلیل، تعدادی از منتقدان صنعتی و آنالیزگران نگران ظرفیت تولید صفحه نمایش های اولد ال جی هستند.

گوشی ال جی وی 30 از صفحه نمایش 6 اینجی P-OLED با رزولوشن 1440 در 2880 و تراکم 537 پیکسل در هر اینچ برخوردار است. صفحه نمایش ظریف این پرچمدار توسط یک لایه گوریلا گلس 5 کورنینگ محافظت می‌شود که مقداری لبه های دستگاه را می‌پوشاند. وضعیت این موضوع کمی شبیه به شکایت کاربران گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس درباره عدم توازن صفحه نمایش در این گوشی ها است که سامسونگ چندی پیش علت وقوع این پدیده را ناشی از عملکرد عادی این نوع از پنل ها تلقی کرد و ابدا آن را نقص فنی به حساب نیاورد.

نظر شما چیست؟ آیا مایل به خرید این گوشی با وجود مشکل یاد شده هستید؟

.

منبع:androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر