;
coinex

پاول دورف از مسدود بودن کانال های غیراخلاقی و تروریستی تلگرام خبر داد

پاول دورف از مسدود بودن کانال های غیراخلاقی و تروریستی تلگرام خبر داد.مشکلات میان مقامات ایرانی و مدیران پیام رسان تلگرام هنوز در جریان است. اما این بار دادستان تهران است که علیه تلگرام اعلام جرم نموده است. پاول دورف نیز در پی انتشار این خبر ساکت نماند و ابراز شگفتی کرد. وی در ادامه از مسدود بودن کانال های غیراخلاقی و تروریستی تلگرام خبر داد و هیچ جرمی را در این زمینه نپذیرفت.

روز سه‌شنبه، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، جرم تلگرام را اعلام کرد و این پرونده را به ناحیه‌ امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع داد.

وی تاکید کرد که شبکه تلگرام نه تنها تابع قوانین غربی‌ نیست بلکه در این زمینه مرتکب جرم شده است. دادستان تهران ادامه داد که هیچ چیزی نمی‌تواند مانع رسیدگی به این جرم شود.

به گفته دادستان تهران، پیام رسان تلگرام علاوه بر اینکه به گروه‌های تروریستی مانند داعش خدمت می‌کند، توانسته تا بستری مناسب برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه را نیز فراهم کند؛ وی تاکید نمود که این پیام رسان انجام جرائمی چون هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج و آسان نموده است. اما پاول دورف نیز سکوت نکرد و از مسدود بودن کانال های غیراخلاقی و تروریستی تلگرام خبر داد.

پاول دورف همچنین در پاسخ به این اظهارات در شبکه اجتماعی توییتر خود اعلام کرد که از شنیدن این صحبت‌ها متعجب شده است. وی ادامه داد که کانال‌هایی با محتوای تروریستی و پورنوگرافی را در ایران مسدود کرده است.

پیام رسان تلگرام اکنون به دلیل اشغال ۶۰ درصد از ترافیک پهنای باند کشور و همچنین به این دلیل که ۵۸ درصد از افراد بالای ۱۸سال جامعه ایرانی در آن عضو هستند، مهم‌ترین پیام‌رسان ایران محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که مسئولان ارتباطات و دیگر مقامات قضایی سعی دارند تا یک پیام‌رسان بومی را جایگزین کنند اما شرایط برای انجام این کار هنوز مهیا نشده است.

.

منبع: donya-e-eqtesad

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر