;
coinex

سنسور اثر انگشت در سال 2018 در بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند دیده می‌شود

سنسور اثر انگشت در سال 2018 در بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند دیده می‌شود
تکنولوژی های احراز هویت بیومتریک روز به روز در حال افزایش است و شرکت Counterpoint Research بر این باور است که بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند در سال 2018 دارای سنسور اثر انگشت خواهند بود.

این روزها امنیت گوشی‌های هوشمند از اولویت بالایی در نزد کاربران برخوردار است، البته این امری کاملا طبیعی است. امروزه اکثر ما طیف وسیعی از کارهای روزمره خود را به کمک همین دستگاه‌های هوشمند انجام می‌دهیم. پیام‌ها، خرید آنلاین، انجام کارهای بانکی، ارسال ایمیل و ده‌ها کار دیگر توسط همین گوشی‌هاس هوشمند انجام می‌شود و مطمئنا اطلاعات حساس و زیادی در آنها قرار دارد که باید محافظت شود.

اگر چند سال پیش پین کدها و الگوهای ترسیمی (پترن) به عنوان راهکاری برای امنیت و حفاظت از اطلاعات گوشی استفاده می‌شد، اکنون سیستم‌های احراز هویت بیومتریک در حال گسترش هستند. این سیستم‌ها که بر اساس خصوصیات فیزیولوژیکی انسان‌ها طراحی شده می‌تواند به شکل دقیق‌تر و با امنیت بیشتری احراز هویت کاربر را تایید کند.

به گفته شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، اسکن اثر انگشت که یک ویژگی بیومتریک است در سال 2018 در بیش از 1 میلیارد گوشی هوشمند قرار خواهد گرفت. سنسور اثر انگشت یکی از رایج‌ترین و معمول‌ترین سیستم‌های تشخیص هویت بوده و به یک استاندارد برای گوشی‌های هوشمند امروزی تبدیل شده است.

این شرکت برای پیش بینی خود دلایل متقاعد کننده‌ای ارائه می‌دهد. به باور این شرکت تحقیقاتی عوامل متعددی در این روند تاثیر خواهند داشت. پرداخت‌های دیجیتالی و دیگر خدمات بانکداری از طریق گوشی‌های هوشمند رو به افزایش است. گوشی‌های هوشمند در همه بخش‌های زندگی ما نفوذ کرده‌اند و رشد استفاده روزافزون ارز این دستگاه‌ها باعث می‌شود تا امنیت آنها نیز به یکی از مهمترین اولویت‌های کمپانی‌های گوشی ساز تبدیل شود و در حال حاضر چه فناوری بهتر از اسکن اثر انگشت کاربر خواهد بود؟!

Parv Sharma، یکی از تحلیلگران شرکت کانترپوینت، معتقد است که در چند ماه آینده از هر چهار گوشی هوشمندی که در جهان تولید می‌شود، سه دستگاه با اسکنر اثر انگشت همراه خواهد بود. در واقع 75 درصد از گوشی‌های هوشمندی که در سال 2018 تولید می‌شوند، این ویژگی را در اختیار خواهند داشت.

شارما همچنین یادآوری می‌کند که با رشد تکنولوژی، فناوری‌های این چنینی بیشتر در دسترس بوده و مطمئنا قیمت انها نیز کاهش می‌یابد، به همین دلیل سنسور اثر انگشت می‌تواند با قیمت کمتری تولید شده و به گوشی‌های بیشتری راه پیدا کند. بسیاری از گوشی‌های میان رده و حتی پایین رده نیز در آینده‌ای نه چندان دور به این استاندارد ایمنی مجهز می‌شوند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، سامسونگ هم اکنون در بازار گوشی‌های هوشمند با در اختیار داشتن 12 درصد از گوشی‌های هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت، بیشترین سهم را در بازار گوشی‌های هوشمند از آنِ خود کرده است. پس از سامسونگ، اپل با 11 درصد و هواوی با 8 درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

تقاضا برای سنسورهای اثر انگشت در حال افزایش است و وجود احراز هویت بیومتریک، در حال حاضر وجه تمایزی مهمی در بین سازندگان این محصولات است. صحبت‌هایی وجود دارد که احتمالا تکنولوژی قرارگیری سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش نیز به زودی تکمیل شده و در سال آینده گوشی‌های هوشمند پرچمداری را خواهیم دید که با این ویژگی خودنمایی می‌کنند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر