;
coinex

آسیب پذیری های موبایل در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است

آسیب پذیری های موبایل در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته استگزارشات جدید حاکی از آن هستند که آسیب پذیری های موبایل رو به افزایش است. تامین امنیت موبایل در دوره ای که هک کردن و دسترسی به اطلاعات شخصی به سادگی امکان پذیر است، اهمیتی غیر قابل انکار دارد.

هک موبایل و انتشار اطلاعات آن هر روز بیشتر از روز قبل افزایش می یابد؛ اما احتمالا بسیاری از افراد از اهمیت آن آگاهی ندارند. در جدیدترین گزارش Global Threat Intelligence آمده است که تعداد آسیب پذیری های موبایل کشف شده در سیستم عامل اندروید و آی او اس در نیمه اول سال 2017، از تمامی سال 2016 بیشتر بوده است.

بنابر این گزارش، از سال 2016 تا به حال بیش از 600 آسیب پذیری در اندروید و 300 آسیب پذیری در آی او اس کشف شده است؛ علیرغم اینکه تمامی این آسیب پذیری های موبایل شدید نیستند، با اینحال ثابت می کنند که باید بیشتر در این زمینه تلاش کرد تا از امنیت اکوسیستم های اندروید و آی او اس اطمینان بیشتری حاصل شود.

این مساله از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ این اهمیت زمانی پر رنگ تر می شود که بدانیم بسیاری از دستگاه های اندرویدی که نسخه های قدیمی این سیستم عامل را اجرا می کنند، آسیب پذیرتر هستند. در این گزارش مشخص شده که 94 درصد از گوشی های اندرویدی حال حاضر، نسخه های قدیمی این سیستم عامل را اجرا می کنند. این میزان در مقایسه با آی او اس بسیار بالاست؛ چرا که تنها 23 درصد از دستگاه های فعال آی او اس، از نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل برخوردار هستند. البته این موضوع چندان عجیب نیست؛ می دانیم که اکوسیستم اندروید به دلیل ساختار منبع بازی که دارد و روی بسیاری از برندهای موبایل اجرا می شود، چنین آماری را نشان می دهد.

اما نکته نگران کننده این است که 1 اپلیکیشن از هر 50 اپلیکیشنی که در دستگاه های اندرویدی دانلود می شود، مشکلات امنیتی جدی دارند.

اما چه نوع از ریسک هایی رایج تر هستند؟ مهم ترین خطری که افراد را تهدید می کند، این است که هکر یا حمله کننده ها به تمامی داده های کاربر دسترسی پیدا می کنند که به تنهایی می تواند مشکلات دیگری را نیز به همراه داشته باشد. این حمله ها از طریق شبکه ها اتفاق می افتند؛ هکرها در حقیقت شبکه را اسکن می کنند تا قربانی احتمالی خود را پیدا کنند. گزارشات جدید حاکی از آن هستند که نزدیک به 5 درصد دستگاه هایی که به این شکل اسکن شده اند، در نیمه اول سال 2017 رخ داده است. از میان تمامی این دستگاه های اسکن شده، 80 درصد آنها هدف حمله قرار گرفتند و این احتمال وجود دارد که کاربر، هرگز از اینکه مورد حمله قرار گرفته، مطلع نشود.

البته همیشه روش هایی وجود دارد که خودتان را در معرض این آسیب پذیری های موبایل قرار ندهید؛ برای مثال می توانید از اتصال به وای فای ناامن خودداری کنید و یا اینکه اپلیکیشن های خود را تنها از گوگل پلی استور یا اپل اپ استور دانلود کنید. در صورت دانلود از وب سایت های دیگر، از امن بودن اپلیکیشن مورد نظر خود مطمئن شوید.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر