;
coinex

سهم اندروید 8.0 اوریو از کاربران اندرویدی به 0.2 درصد رسید

سهم اندروید 8.0 اوریو از کاربران اندرویدی به 0.2 درصد رسید

جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید پیش از این در نمودار توزیع کاربران اندرویدی که توسط گوگل منتشر می‌شود، سهمی نداشت اما بالاخره در نمودار ماه جاری سهم اندروید 8.0 اوریو از کاربران اندرویدی به 0.2 درصد رسید.

محصولات تازه نفسی از جمله سونی اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت و خانواده‌ی جدید پیکسل 2 گوگل و همچنین سری میت 10 هواوی در راه هستند و همگی با اندروید 8.0 به صورت پیش‌فرض روانه بازار خواهند شد، اما هنوز محصولی که به صورت پیش‌فرض به سیستم‌عامل جدید گوگل مجهز باشد در بازار حضور ندارد و همین موضوع موجب شده بود که در ماه‌های گذشته اثری از این نسخه‌ی اندروید در نمودار توزیع کاربران اندرویدی به چشم نخورد.

اما اکنون پیکسل‌های سال گذشته‌ی گوگل از جمله پیکسل، پیکسل ایکس ال و پیکسل سی در کنار برخی محصولات خانواده‌ی نکسوس از جمله نکسوس 6P، نکسوس 5X و نکسوس پلیر به‌روزرسانی اندروید 8.0 اورئو را دریافت کرده‌اند. تمامی این محصولات به نظر 0.2 درصد از کاربران اندرویدی را شامل می‌شود زیرا همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید بر اساس گزارش ماه جاری گوگل سهم اندروید 8.0 اورئو از کاربران اندرویدی به عدد 0.2 درصد رسیده است.

اندروید 8.0 اورئو در تاریخ 22 آگوست رونمایی شد و بلافاصله بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از جمله بلک بری، اچ تی سی، سونی، نوکیا، هواوی و موتورولا همگی لیست محصولاتی را که به این نسخه جدید اندروید به‌روزرسانی خواهند شد را منتشر کردند. هیچ‌کدام از محصولات ذکر شده در این لیست به غیر از محصولات خود گوگل که پیش‌تر ذکر شد، هنوز آپدیت اندروید 8.0 اورئو را دریافت نکرده‌اند. گوگل نسخه‌های اندرویدی که کمتر از 0.1 درصد سهم داشته باشند را در نمودار خود نشان نمی‌دهد بنابراین به همین دلیل تا ماه گذشته از اندروید 8.0 در نمودار توزیع کاربران اندرویدی خبری نبود.

اندروید 6.0 مارشملو با 32 درصد رایج‌ترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید در میان محصولات موجود در بازار است و به دنبال آن اندروید لالی پاپ با سهم 27.7 درصدی در میان محصولات اندرویدی موجود در رده دوم قرار دارد. البته سهم این دو نسخه اندروید نسبت به ماه گذشته کاهش داشته و به ترتیب از 32.2 و 28.8 درصد به میزان فعلی رسیده است.

اندروید 7.0 نوقا که محصول سال گذشته‌ی گوگل است هنوز راه زیادی تا فراگیر شدن در میان دستگاه‌های اندرویدی دارد و سهم آن تنها 17.8 درصد است. نسخه قدیمی کیت کت اندروید نیز در 14.5 درصد از سهم کاربران را در اختیار دارد در حالی که هنوز 7.6 درصد از دستگاه‌های اندرویدی از سیستم‌عامل اندروید جیلی بین استفاده می‌کنند. نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نیز مجموعا 0.6 درصد از این نمودار سهم دارند.

این نمودار نشان می‌دهد که سهم اندروید 7.0 نوقا در میان محصولات اندرویدی به آرامی در حال افزایش است زیرا ماه گذشته این سیستم‌عامل 15.8 درصد سهم داشته که طی یک ماه به میزان فعلی رسیده و همچنین انتظار می‌رود که این روند رشد ادامه داشته باشد. به علاوه سهم سیستم‌عامل اوریو نیز مطمئنا طی ماه‌های آینده و تا پایان سال جاری میلادی رشد محسوسی خواهد داشت.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر