;
coinex

پلیس آمریکا نحوه شکستن قفل آیفون متهم حادثه سن برنادینو را عمومی نخواهد کرد

پلیس آمریکا نحوه شکستن قفل آیفون متهم حادثه سن برنادینو را عمومی نخواهد کرد
طبق حکم دادگاه، پلیس آمریکا نیازی به عمومی کردن نحوه شکستن قفل آیفون متهم حادثه سن برنادینو ندارد. نام افراد و هزینه‌ی این کار نیز پنهان باقی خواهد ماند.

احتمالا خبرهای مربوط به درگیری اپل و دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) بر سر شکستن قفل آیفون یکی از متهمین واقعه‌ سن برنادینو را شنیده‌اید. اپل پرونده را به دادگاه برد و در نهایت توانست از ارائه‌ راه نفوذ به آیفون خودداری کند. اف‌بی‌آی نیز به دنبال کمک گرفتن از افراد دیگر برای باز کردن قفل تلفن‌همراه متهم رفت.

شایعات بسیاری درباره‌ هویت و نشانی این افراد منتشر شده است؛ اما با توجه به حکم جدید دادگاه آمریکا، نام و هویت این افراد هرگز به صورت رسمی فاش نخواهد شد. دادگاه آمریکا به تازگی حکم داده است که این نهاد دولتی نیازی به عمومی کردن نام همکاران خود و اطلاعات بدست آمده از تلفن همراه متهم ندارد. قاضی این دادگاه اعتقاد دارد که انتشار این اطلاعات، امنیت این افراد و همچنین این پرونده را به خطر خواهد انداخت.

در بیانیه‌ی دادگاه آمده است:

«افرادی که در بازگشایی این تلفن به اف‌بی‌آی یاری رسانده‌اند؛ امکانات بسیار کمتری -نسبت به مراکز دولتی- برای دفاع دربرابر حملات سایبری در اختیار دارند. دادگاه گفته‌ اف‌بی‌آی مبنی بر به خطر افتادن این افراد، در صورت انتشار اطلاعات را تایید می‌کند.»

در کنار این، جزئیات مربوط به هزینه‌ی این عملیات نیز ناگفته باقی خواهد ماند؛ چراکه که (طبق گفته‌ دادگاه) اطلاع از هزینه‌ بازگشایی قفل تلفن همراه، پیشبینی عملکرد اف‌بی‌آی را ساده‌تر خواهد کرد.

«انتشار هزینه‌ی خدمات، به مجرمین کمک می‌کند که با اطلاع از بودجه‌ی تحقیقات، از توانایی‌های پلیس برای دسترسی به اطلاعات پنهان شده خود اطلاع پیدا کنند.»

.

منبع: UberGizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر