;
coinex

چه تفاوت‌هایی بین گوگل پیکسل 2 ایکس ال و گوگل پیکسل ایکس ال وجود دارد؟

چه تفاوت‌هایی بین گوگل پیکسل 2 ایکس ال و گوگل پیکسل ایکس ال وجود دارد؟

گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL)  فردا به عنوان یکی از گوشی‌های جدید گوگل معرفی می‌شود. در این نوشتار به شرح تفاوت‌های این محصول با مدل قبلی آن پرداخته‌ایم.

بدون شک همه انتظار دارند که گوشی پیکسل 2 ایکس ال (Pixel 2 XL) در مقایسه با مدل قبلی این گوشی هوشمند سرعت بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشد اما سوال اصلی که در مورد این محصول مطرح شده این است که آیا این گوشی هوشمند نیز از یک نمایشگر بدون حاشیه استفاده می‌کند یا خیر؟ با توجه به این که گفته شده است که گوشی پیکسل 2 با حداقل قیمت 849 دلار (3.3 میلیون تومان) عرضه می‌شود انتظار می‌رود که این محصول نسبت به برادر بزرگ‌ترش توجه تعداد بیشتری از کاربران را به خود جلب کند با وجود این باز هم نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که پیکسل 2 ایکس ال محصول اصلی گوگل است که فردا در رویداد رونمایی این سازنده معرفی می‌شود به همین دلیل در این خبر به شرح 6 تفاوت احتمالی که بین این گوشی هوشمند و مدل قبلی آن وجود دارد، پرداخته‌ایم.

قیمت جدید و حافظه‌های داخلی گوگل پیکسل 2 ایکس ال

قیمت و حافظه‌های داخلی گوگل پیکسل 2 ایکس ال

گوگل سال گذشته گوشی پیکسل ایکس ال را در یک مدل پایه با یک حافظه داخلی 32 گیگابایتی با قیمت 769 دلار وارد بازار کرد اما جانشین این گوشی هوشمند با حداقل ظرفیت حافظه داخلی 64 گیگابایت و قیمت پایه 849 دلار عرضه می‌شود. منابع خبری گفته‌اند که این محصول مانند مدل پیشین خود در یک مدل مجهز به حافظه داخلی 128 گیگابایتی هم عرضه می‌شود. طبق اطلاعات موجود این مدل از گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال 949 دلار قیمت دارد.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال از نمایشگر بدون حاشیه بهره می‌برد

نمایشگر بدون حاشیه گوگل پیکسل 2 ایکس ال

گوشی پیکسل 2 ایکس ال توسط شرکت ال جی ساخته شده است از این رو انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند گوشه‌های منحنی شکل و حاشیه‌های باریک نمایشگرهای گوشی‌های وی 30 (V30) و جی 6 (G6) سازنده مشهور کره‌ای را به ارث برده باشد. این احتمال تا حد زیادی وجود دارد که ال جی در ساخت گوشی پرچمدار بزرگ گوگل هم از همان نمایشگر 5.99 اینچی 1440 پیکسلی OLED که در ساخت مدل وی 30 استفاده کرد، بهره برده باشد از این رو می‌توان انتظار داشت که گوشی پیکسل 2 ایکس ال در مقایسه با مدل قبلی این محصول ارتفاع بیشتر و ضخامت کمتری داشته باشد؛ علاوه بر این بعید نیست که پیکسل 2 ایکس ال نسبت به پیکسل ایکس ال نسبت نمایشگر به بدنه بیشتری داشته باشد.

قدرت پردازش گوگل پیکسل 2 ایکس ال

قدرت پردازش گوگل پیکسل 2 ایکس ال

نیازی به گفتن نیست که گوشی جدید گوگل با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 عرضه می‌شود. این تراشه با فرآیند 10 نانومتری ساخته شده است و به عنوان تراشه استاندارد گوشی‌های اندرویدی که در آمریکا عرضه می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 علاوه بر این که راندمان و قدرت بالایی دارد، از آنجایی که به یک مودم ال تی ای (LTE) داخلی مجهز است، خدمات همه شرکت‌های پشتیبانی کننده گوشی‌های همراه ایالات متحده را نیز  پوشش می‌دهد.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال فاقد جک 3.5 میلی صوتی است ولی از اسپیکرهای استریو دوگانه بهره می‌برد

اسپیکرهای استریو گوگل پیکسل 2 ایکس ال

هر دو گوشی جدید گوگل فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون هستند اما به اسپیکرهای دوگانه استریو مجهز شده‌اند. این اسپیکرها در جلوی این دو گوشی هوشمند قرار دارند و صدا را با کیفیت بسیار خوبی پخش می‌کنند. منابع خبری گفته‌اند که گوگل یک آداپتور را به همراه این دو محصول در اختیار کاربران می‌گذارد تا از این طریق فقدان جک 3.5 میلی متری را در آن‌ها جبران کند.

ترفندهای نرم افزاری جدید گوگل پیکسل 2 ایکس ال

یکی از منابع خبری شرکت ورایزون (Verizon) گفته است که گوشی‌های جدید گوگل توانایی تشخیص آهنگ را به صورت همیشه فعال دارند؛ گفته شده است که این ویژگی باعث می‌شود که نام آهنگ و نام آلبوم در هنگام پخش یک فایل صوتی به طور خودکار بر روی نمایشگر ظاهر شود. این ویژگی بدون شک از دید طرفداران موسیقی و افرادی که نام آهنگ‌های پخش شده از طریق رادیوی خودروی خود را فراموش می‌کنند، یک مشخصه بسیار خوب محسوب می‌شود. منبع اطلاعاتی شرکت ورایزون همچنین گفته است که گوگل لانچر جدید خود را بر روی نسل جدید گوشی‌هایش نصب کرده است. طبق اطلاعات موجود این لانچر جدید یک صفحه خانه زیباتر و نوار جست و جوی کارآمدتر را در اختیار کاربران می‌گذارد.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال شاخص مقاومتی IP68 را در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک دارد

 شاخص مقاومتی IP68 گوگل پیکسل 2 ایکس ال

گوگل گروهی از مهندسان شرکت اچ تی سی (HTC) را که در ساخت گوشی‌های پیکسل نقش دارند، استخدام کرده است تا بتواند گوشی‌های خود را با ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری بهتری ارائه کند. یکی از این ویژگی‌ها توانایی مقاومتی گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال در برابر نفوذ آب است که این محصول را قادر می‌سازد تا از این نظر شانه به شانه گوشی‌های برندهای سامسونگ و اپل پیش برود.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر