;
coinex

گوشی‌های برند نوکیا به زودی بروز رسانی سیستم عامل اندروید پی را دریافت می‌کنند!

گوشی‌های برند نوکیا به زودی بروز رسانی سیستم عامل اندروید پی را دریافت می‌کنند!

بر اساس گفته شرکت فنلاندی اچ ام دی گلوبال (HMD Global)، این شرکت علاوه بر انتشار بروز رسانی اندروید 8، به‌روز رسانی سیستم عامل اندروید پی را هم برای گوشی‌های نوکیا موجود در بازار منتشر می‌کند.

همه گوشی‌های نوکیا (Nokia) هم اکنون از سیستم عامل اندروید 7 نوقا (Nougat) استفاده می‌کنند، اما به زودی دو به‌روز رسانی نرم افزاری دیگر را نیز دریافت می‌کنند. این امر می‌تواند یک برگ برنده طلایی برای گوشی‌های نوکیا و مخصوصا محصولات پایین رده این برند فنلاندی مثل نوکیا 3 (Nokia 3) باشد. می‌توان گفت که انتشار دو بروز رسانی بزرگ در یک مدت زمان کوتاه از مزایای استفاده از سیستم عامل خام اندروید است زیرا از این طریق اچ ام دی گلوبال دیگر مجبور نیست که زمان زیادی را برای طراحی یک سیستم عامل جدید صرف کند.

اخیرا رئیس بخش فناوری شرکت اچ ام دی گلوبال گفته است که دست این سازنده برای باز کردن بوت لودرهای (bootloaders) گوشی‌های نوکیا باز است. انجام چنین اقدامی باعث می‌شود که زمانی که انتشار بروز رسانی‌های نرم افزاری متوقف شد، باز هم کاربران بتوانند از طریق بارگزاری لینیج‌ اواس (Lineage OS) یا انجام اقدامات مشابه گوشی‌های خود را ب‌روز رسانی کنند.

زمان انتشار بروز رسانی سیستم عامل اندروید پی برای گوشی‌های نوکیا

باز کردن بوت لودرها حداقل تا زمان انتشار به‌روز رسانی اندروید 8 اورئو (Oreo) طول می‌کشد. اچ ام دی گلوبال فعالیت‌های خود را برای انتشار به‌روز رسانی سیستم عامل اندروید پی (Android P) آغاز کرده است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که همه کاربران گوشی‌های نوکیا تا قبل از شروع سال جدید میلادی این ارتقا را دریافت کنند. به‌روز رسانی سیستم عامل اندروید پی جدیدترین و پیشرفته‌ترین نسخه سیستم عامل اندروید است از این رو می‌تواند ویژگی‌های زیادی را در اختیار کاربران گذاشته و علاوه بر این عملکرد گوشی‌های اندروید را نیز افزایش دهد.

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر