;
coinex

جایگزین کردن سیم کارت های فیزیکی با eSIM

جایگزین کردن سیم کارت های فیزیکی با eSIM

در همایش معرفی فناوری نوین  eSIM، در مورد جایگزین کردن سیم کارت های فیزیکی با eSIM ، صحبت‌هایی به میان آمد.

قرار است تا در اکوسیستم مخابرات همراه، جایگاه اپراتورهای تلفن همراه، دچار تغییرات ساختاری شود. جایگزین کردن سیم کارت های فیزیکی با eSIM ، یعنی استفاده از مدل جدیدی از سیم کارت‌ها؛ این تغییرات در اکوسیستم جدید انجام خواهد شد.

برگزاری همایش فناوری نوین  eSIM

امروز سه‌شنبه، با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همایش معرفی فناوری نوین eSIM در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید. در این همایش معاونین و مدیران کل وزارت ارتباطات، مدیران عامل سه اپراتور کشور، مدیران شرکت مخابرات ایران حضور داشتند. محمد خوانساری، رئیس پژوهشگاه و توماس لارسون، پیشگام در عرصه فناوری eSIM در دنیا نیز، در این همایش حضور داشتند. در این همایش محمد خوانساری سخنرانی نمود. هدف از برگزاری این همایش، آشنایی مدیران ارشد حوزه های ذکر شده با این تکنولوژی نوین و جایگزین کردن سیم کارت های فیزیکی با eSIM بود.

eSIM، فناوری توانمندساز انقلاب دیجیتالی

در همایش فناوری‌های نوین، علاوه بر معرفی تکنولوژیeSIM ، عنوان فناوری توانمندساز انقلاب دیجیتالی را به آن نسبت دادند و همچنین چالش‌هایی که برای ورود این تکنولوژی به کشور وجود دارد نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین مواردی چون، نیازمندی‌های بومی و جایگاه اپراتورها نیز بررسی شد و اپراتورها به عنوان حوزه‌های اجرایی این فناوری در کشور، معرفی شدند. در این همایش بر هماهنگی و همکاری اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات در این زمینه تاکید شد.

تکنولوژی نوین eSIM در واقع، ماژولی جهت اتصال به شبکه‌های سلولی است. به علاوه می‌توان ایجاد هویت مشخص، نهایت امکان شناسایی و برقرای ارتباط را نیز نام برد. علاوه بر موارد ذکر شده، مزایای ورود این تکنولوژی به کشور و دستاوردهای حاصل از آن و همچنین مخاطرات پیاده‌سازی آن نیز مطرح شد.

نقش اپراتورها در اجرای فناوری نوینeSIM

اجرای این تکنولوژی در کشور و همچنین جایگزین کردن سیم کارت های فیزیکی با eSIM از وظایف اپراتورها است. اپراتورها باید هر چه سریع‌تر سازوکار لازم را فراهم کنند. اپراتورها با انجام این کار در این اکوسیستم، در واقع جایگاه خود را تعیین می‌کنند. اگر اپراتورها به هر دلیلی قادر به انجام اینکار نباشند، این عمل یک تهدید جدی برای آنها محسوب خواهد شد و تبعات سنگینی را نیز برای آنها به همراه خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که جایگزین کردن سیم کارت های فیزیکی با eSIM تا سال 2020 در اکثر گوشی‌های همراه اجرایی شود.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر