;
coinex

تاثیر واردات خودرو بر افزایش کیفیت خودروهای داخلی

تاثیر واردات خودرو بر افزایش کیفیت خودروهای داخلی

مهدی دادفر در مورد تاثیر واردات خودرو بر افزایش کیفیت خودروهای داخلی سخن گفت و ادامه داد که واردات خودرو، چوبی بر بالای سر تولید کنندگان داخلی است.

به گفته مهدی دادفر، واردات خودرو باید به صورت دقیق، شفاف و به اندازه باشد. وی در ادامه صحبت‌هایش واردات خودرو را چوبی در نظر گرفت که بر بالای سر تولیدکنندگان داخلی وجود دارد.

تاثیر واردات خودرو بر افزایش کیفیت خودروهای داخلی

مهدی دادفر تاکید دارد که واردات خودرو افزایش کیفیت خودروهای داخلی را به همراه خواهد داشت و باعث می‌شود تا تولیدکنندگان داخلی به فکر تولیدی با کیفیت بهتر باشند.

وی ادامه داد که در این حالت محصولاتی با کیفیت بهتر به مشتریان عرضه خواهد شد. به گفته وی اگر واردات خودرو ممنوع شود، کیفیت تولید داخلی متوقف می‌شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مورد شایعاتی که در خصوص مصوبه وزارت صنعت مبنی بر ممنوعیت واردات بعضی خودروها وجود دارد سخن گفت و ادامه داد که این مصوبه صحت ندارد.

وی تاکید نمود که این مسئله در واقع یک پیش نویس پیشنهادی از سوی برخی از کارشناسان بوده است و در گردش کار قرار گرفته تا بررسی شود و وزیر و معاونان بتوانند نظرات خود را درباره آن ارائه دهند.

مهدی دادفر ادامه داد که این پیشنهادات چیز عجیبی نیست و در تمام وزارتخانه‌ها نیز وجود دارد. به گفته وی، وزیر صنعت نگاهی منطقی و اقتصادی به مسائل بازرگانی دارد و هیچ کدام از این پیشنهادات را نخواهد پذیرفت.

باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو تا هفته آینده!

مهدی دادفر در مورد زمان باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو و از سرگیری این فرایند سخن گفت و اعلام نمود که براساس ابلاغ صورت گرفته، سایت ثبت سفارش واردات خودرو تا انتهای هفته آینده باز خواهد شد.

به گفته دادفر روال واردات خودرو مانند قبل از سر گرفته خواهد شد. وی در ادامه صحبت‌هایش به اعتقاد وزیر بر نظارت حاکمیتی و منطق اقتصادی اشاره نمود و از اینکه این سایت بتواند مانند قبل فعالیت نماید اظهار امیدواری نمود.

آقای شریعمتداری در مورد وضعیت سایت ثبت سفارش واردات خودرو اعلام نمود که اگر شرایط واردات خودرو تغییر کند، از انجمن‌های تخصصی کمک خواهند گرفت. وی ادامه داد که برای این منظور، برنامه‌های خود را آماده کرده‌اند.

دلیل بسته شدن ناگهانی سایت و توقف ناگهانی واردات خودرو

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مورد بسته شدن ناگهانی سایت ثبت سفارش واردات خودرو در این سه ماه اعلام نمود که هنوز تغییرات اساسی در وزارت صنعت آغاز نشده است. به گفته وی افرادی که نه سواد اقتصادی دارند و نه سواد اجتماعی، در آن فعالیت دارند.

جلوگیری از خروج ارز با مسدود کردن سایت سفارش خودرو

به گفته مهدی دادفر، استدلال برخی افراد این است که با محدود کردن واردات خودرو از خروج ارز جلوگیری می‌شود؛ اما وی تاکید نمود که چرا فقط باید در این باره به دنبال جلوگیری از خروج ارز بود.

وی ادامه داد که اگر این افراد دغدغه خروج ارز را دارند باید در اصل از خروج میلیاردها دلار ارز توسط خودروسازان جلوگیری کرد که واردات قطعات چینی را انجام می‌دهند.

دادفر ادامه داد که مردم به خوبی می‌دانند، پشت این صحبت‌ها منافع شخصی وجود دارد. وی در مورد وزیر جدید سخن گفت و ادامه داد که خوشبختانه این وزیر به بخش  بازرگانی اشراف کامل دارد و از رفتار برخی از همکاران در این حوزه ناراحت است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر