;
coinex

مزدا، تویوتا و دنسو در کنار یکدیگر خودروهای الکتریکی می‌سازند!

مزدا، تویوتا و دنسو در کنار یکدیگر خودروهای الکتریکی می‌سازند!خودروهای الکتریکی هنوز راه بلندی را باید طی کنند تا به بازدهی برسند به همین دلیل تویوتا، مزدا و دنسو تصمیم گرفته‌اند تا در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.

شش ماه پیش شرکت خودروسازی تویوتا (Toyota) از یک اتوموبیل لکسوس (Lexus) خودران الکتریکی ارتقاء یافته رونمایی کرد. این سازنده خوشنام ژاپنی دیروز اعلام کرد که خط تولید خودروهای خودش را با به کارگیری فناوری لیدار (Lidar) و یادگیری عمیق هوش مصنوعی ارتقاء داده است. این دو فناوری خودروهای جدید برند تویوتا را قادر می‌سازند تا اشیاء موجود در اطراف جاده را شناسایی و علاوه بر این مسیرهای حرکت امن‌تری را پیش بینی کنند.

تویوتا امروز اعلام کرد که می‌خواهد در کنار شرکت خودروسازی مزدا (Mazda) و شرکت قطعه سازی دنسو (Denso) خودروی الکتریکی تولید کند. این سه سازنده می‌خواهند این همکاری سه جانبه را با تاسیس یک شرکت جدید به نام ای وی سی. ای. اسپریت (EV C.A. Spirit) شروع کنند.

تویوتا در یک بیانیه مرتبط با صنعت ساخت خودروهای الکتریکی مطلب زیر را در رابطه با همکاری جدید خود با شرکت مزدا و دنسو اعلام کرده است:

“سازمان‌هایی که وظیفه قانونگذاری را بر عهده دارند خط مشی‌های بسیار سختگیرانه‌ای را برای مشارکت در کاهش میزان گازهای گلخانه‌ای تدوین کرده‌اند. این قوانین به پروسه تولید خودروهای الکتریکی ختم می‌شود. توافقی که بین تویوتا، مزدا و دنسو شکل گرفته، این سه شرکت معتبر و بزرگ را قادر می‌سازد تا انواع مختلفی از اتوموبیل‌های الکتریکی را تولید کنند. در این همکاری مزدا می‌خواهد دانش مدل سازی و طراحی رایانه‌ای خود را ارائه کند و دنسو نیز گفته است که در زمینه ارائه فناوری‌های الکترونیکی شرکت تازه تاسیس ای وی سی. ای. اسپریت را یاری می‌کند.”

ای وی سی. ای. اسپریت قرار است که در رابطه با پیشبرد ساختارهای مورد نیاز برای تولید خودروهای الکتریکی فعالیت کند و علاوه بر بررسی کارایی نهایی خودروهایی که با همکاری تویوتا، مزدا و دنسو ساخته می‌شوند، میزان دوام و راندمان محصول نهایی این توافق را مورد قضاوت قرار دهد.

تویوتا می‌خواهد به واسطه این ابتکار همکاری منابع خود را با منابع شرکت مزدا به اشتراک بگذارد و علاوه بر این از انحصاری سازی پروسه تولید خودروهای الکتریکی جلوگیری کند. این خودروساز کهنه کار علاوه بر این امیدوار است که بتواند از این طریق راهی را برای پیوستن سایر شرکت‌های خودروسازی و قطعه سازی به این پیمان مشترک باز کند تا به این نحو بتواند یک استاندارد کاملا جدید را در صنعت ساخت خودروهای الکتریکی پایه گذاری کند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر