;
coinex

پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال اولین محصولاتی هستند که از eSIM استفاده می‌کنند اما این ویژگی چیست؟

پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال اولین محصولاتی هستند که از eSIM استفاده می‌کنند اما این ویژگی چیست؟سیم‌کارت به صورت سنتی عامل برقراری ارتباط گوشی با شبکه موبایل بوده و هست. اما گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال اولین محصولاتی هستند که از eSIM استفاده می‌کنند که گونه‌ای جدید از سیم‌کارت است.

کلمه سیم‌کارت (SIM) مخفف کلمه‌های “ماژول هویت مشترک” است. این قطعه‌ی کوچک پلاستیکی به صورت سنتی یک چیپست ارتباطی کوچک درون خود دارد که به گوشی شما امکان می‌دهد به شبکه‌ی موبایل متصل شوید و همچنین به اپراتور شبکه‌ی همراه اطلاع می‌دهد که گوشی شما در حال استفاده از خدمات آن اپراتور است. سیم‌کارت eSIM نیز عمدتا همین وظایف را بر عهده دارد و تنها در برخی ویژگی‌ها با سیم‌کارت سنتی تفاوت دارد. تفاوت کلیدی eSIM اینجاست که برخلاف سیم‌کارت سنتی درون دستگاه بکار رفته و قابل جدا شدن نیست؛ در واقع نیازی به جدا کردن آن هم نیست.

خیلی سریع پس از معرفی رسمی گوشی‌های جدید گوگل مشخص شد که گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال اولین محصولاتی هستند که از eSIM استفاده می‌کنند. این یک گزینه‌ی انتخابی برای شماست و اجباری در کار نیست. شما همچنان می‌توانید از سیم‌کارت‌های معمول سایز نانو بر روی پیکسل‌های جدید نیز استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید کمی آینده‌نگر باشید امکان بهره بردن از eSIM نیز در اختیار شماست. هرچند که در حال حاضر تنها اپراتوری که از این سیستم پشتیبانی می‌کند خود گوگل و تحت خدمات پروژه موسوم به Fi است.

اما می‌رسیم به اینکه eSIM چه مزایایی دارد؟ اول از همه اینکه استفاده از آن به نسبت سیم‌کارت سنتی راحت‌تر است و دیگر نیازی نیست سیم‌کارت خود را درون سینی مخصوص به آن دستگاه قرار دهید. به علاوه بدون هیچ دردسری می‌توانید به شبکه‌ی وای فای اپراتور خود متصل شوید. همچنین از آنجایی که eSIM به لحاظ اندازه نیز از سیم‌کارت سنتی کوچک‌تر است در صورتی که در آینده بتوان فقط این سیم‌کارت را درون دستگاه بکار برد مطمئنا فضای مورد نیاز برای سیم‌کارت سنتی آزاد شده و می‌توان برای کاربرد بهتری درون گوشی استفاده شود.

گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال پیش‌فروش خود را از امروز آغاز کرده اند و هم اکنون با قیمت 650 و 850 دلار پیش‌فروش می‌شوند.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر