;
coinex

هوش مصنوعی گوگل در میان رقبای خود هوشمندترین است

 

هوش مصنوعی گوگل در میان رقبا هوشمندترین است
در یک بررسی که توسط محققین دانشگاه کورنل به انجام رسیده، به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی گوگل از سایر رقبای خود باهوش‌تر است.

سال‌های سال انتظار ما از تکنولوژی این بود که وقتی به چیزی نیاز داریم، با کمک تکنولوژی سریع‌تر به آن دست پیدا کنیم؛ اما اکنون جامعه مدرن و پیشرفت تکنولوژی به این سمت می‌رود که نیازهای ما را پیش از اینکه خودمان درخواست کنیم، به صورت هوشمندانه پیش‌بینی کرده و به ما کمک کند. به عنوان مثال فکر کنید تبلیغاتی برای شما نمایش داده شوند که در هفته‌های قبل در مورد آن‌ها جستجو کرده بوده‌اید.

محققین دانشگاه کورنل بررسی کردند تا ببینند کدام‌یک از سیستم‌های هوش مصنوعی موجود، هوشمندی بیشتری دارد؟ در نتایج این بررسی هوش مصنوعی گوگل امتیاز آی‌کیو 47.28 را به دست آورد. این یعنی آی‌کیو هوش مصنوعی گوگل کمی پایین‌تر از آی‌کیو متوسط یک انسان شش ساله با امتیاز 55.5 است.

شاید بر اساس این نتیجه تصور کنید که هوش مصنوعی گوگل آن‌چنان که باید نیز باهوش نیست، اما باید بدانید که هوش مصنوعی گوگل با اختلاف چشمگیری نسبت به رقبا پیروز شده است. به عنوان مثال دستیار هوشمند اپل با نام سیری در این بررسی امتیاز آی‌کیو 23.9 و همچنین موتور جستجوی بینگ مایکروسافت نیز امتیاز 31.98 را به دست آورده‌اند.

البته افراد برجسته‌ای در حوزه‌ تکنولوژی وجود دارند که فکر می‌کنند نباید به هوش‌های مصنوعی کامپیوتری اجازه دهیم بیش از اندازه هوشمند شوند تا دنیا را از انسان بگیرند، اما نگران نباشید یک کودک شش ساله فعلا خطری برای ما محسوب نمی‌شود.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر