;
coinex

گوشی‌سازان اندرویدی، فیس آی دی را بر سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر ترجیح می‌دهند

گوشی سازان اندرویدی، فیس آی دی را بر سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر ترجیح می‌دهند
بر اساس گفته مینگ چی کو تحلیلگر معروف شرکت KGI معتقد است که با معرفی آیفون ایکس اپل در ماه گذشته، سازندگان بزرگ گوشی‌های اندرویدی به سمت استفاده از اسکن سه بعدی چهره به مانند فیس آی دی اپل در گوشی جدید آیفون ایکس حرکت خواهند کرد.

مینگ چی کو می‌گوید که بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی تلاش خواهند کرد تا نسخه‌ای از دوربین TrueDepth را در محصولات بعدی خود بکار گیرند. در واقع آنها بیشتر تمایل دارند تا به جای استفاده از سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش گوشی‌های آینده خود از اسکن سه بعدی چهره بهره ببرند.

سامسونگ و اپل در چند ماه گذشته به شدت تلاش کردند تا بتوانند اسکنر اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش گوشی‌های جدید خود به کار ببرند. اما پس از ناکامی این دو غول بزرگ صنعت موبایل در استفاده از این فناوری، سامسونگ با وجود صفحه نمایش بیکران در گوشی‌های گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و فبلت گلکسی نوت 8 خود هیچ مکانی را برای تعبیه سنسور اثر انگشت در پنل جلویی خود نیافت و به همین دلیل، اسکنر اثر انگشت را به پنل پشتی این گوشی‌ها منتقل کرد.

از سوی دیگر، اپل نیز با وجود نمایشگر تمام صفحه در مدل آیفون ایکس به چنین مشکلی برخورد؛ اما ایده غول کوپرتینو بلندپروازانه‌‌تر و جذاب‌تر از رقیب کره‌ای خود بود. اپل با استفاده از دوربین جدید سلفی TrueDepth خود که شامل اسکن سه بعدی چهره است، یک ویژگی منحصر به فرد جدید را معرفی کرد.

این دوربین که مینگ چی کو از آن به عنوان یک حرکت انقلابی یاد می‌کند، ویژگی فیس آی دی را با رونمایی از آیفون ایکس، به بازار گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. به این ترتیب، بیشتر مردم انتظار دارند که گوشی‌های پرچمدار آینده بتوانند با ویژگی تشخیص چهره سه بعدی، امنیت داده‌ها و اطلاعات آنان را تامین کنند.

مینگ چی کو در آگوست گذشته اعلام کرد که اولین مدل سامسونگ با اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش آن، گوشی گلکسی نوت 9 خواهد بود. او همچنان معتقد است که این دستگاه اولین گوشی غول تکنولوژی کره است که با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر خودنمایی خواهد کرد.

اما او در ادامه توضیح می دهد که تقاضا از سوی سازندگان گوشی‌های اندرویدی برای به دست آوردن اطلاعات درباره فناوری اسکن سه بعدی از تامین کنندگان این تکنولوژی، بعد از رونمایی از آیفون ایکس اپل تقریبا سه برابر شده است.

مینگ چی کو در این مورد می‌گوید:

اسکن سه بعدی نه تنها از طریق تشخیص چهره، امنیت گوشی‌های هوشمند را بالا برده و کاربران را قادر می‌سازد تا ویژگی سرگرم کننده‌ای همچون انیموجی اپل را تجربه کنند، بلکه یک عامل کلیدی برای توسعه واقعیت افزوده نیز خواهد بود؛ بنابراین ما معتقدییم که سازندگان بیشتری از این ویژگی در گوشی‌های آینده خود استفاده خواهند کرد.

این تحلیلگر می‌گوید که انتظار می‌رود تا دو سه سال آینده، هر ساله دو تا سه برابر گوشی‌های هوشمند اندرویدی بیشتری با استفاده از اسکن سه بعدی به بازار موبایل جهان معرفی شوند. با این وجود تمایل به استفاده از اسکن 3D، بسیار بیشتر از بکارگیری فناوری اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر