;
coinex

لنوو در آستانه تولد ۲۵ سالگی نسخه کلاسیک تینک پد نسخه جدیدی از آن را رونمایی کرد

لنوو تینک پد رتروتینک پد که توسط آی‌بی‌ام به جهان فناوری معرفی شد امسال ۲۵ ساله می‌شود. لنوو با ارائه یک نسخه‌ی محدود، به این سری کلاسیک ادای احترام کرده است.

نخستین تینک پد شرکت آی‌بی‌ام، ۲۵ سال پیش در چنین روزی به بازار عرضه شد. این لپ‌تاپ دارای ترک‌پوینت قرمز و طراحی کلاسیکی بود که امروز نیز در اکثر مدل‌های این سری به کار می‌رود. لنوو، که تینک پد را چند سال پیش از آی‌بی‌ام خریداری کرد، تولد محصول خود را با عرضه‌ی یک نسخه‌ی خاص از آن جشن می‌گیرد. این نسخه‌ی محدود طراحی بسیار مشابهی با نسخه‌های اولیه‌ی تینک پد دارد.

تینک پد اصلی توسط شخصی به نام ریچارد سَپر طراحی و در ژاپن مهندسی و تولید شد. طراحی این لپ‌تاپ از جعبه‌های بنتوی ژاپنی الهام گرفته شده است. در این نسخه‌ی رترو، لنوو این مشخصات سنتی را با تجهیزات مدرن خود ترکیب کرده است. این دستگاه دارای پوششی لاستیکی، ترک‌پوینت قرمز رنگ، کیبورد مخصوص تینک پد و دکمه‌ی اینتر آبی‌رنگ آن است. همچنین چراغ‌های ال‌ای‌دی بسیاری در طراحی آن بکار رفته و لوگوی رنگارنگ  این سری لپ‌تاپ‌ها نیز بر روی آن دیده می‌شود.

مشخصات فنی لپ‌تاپ مشابه مدل تی۴۷۰ تینک پد است. لنوو از نسل هفتم پردازنده‌ی اینتل Core i7، رم ۱۶ گیگابایت، حافظه‌ی اس‌اس‌دی ۵۱۲ گیگابایت و یک پردازنده‌ی گرافیکی جی‌فورس ۹۴۰ ام اکس در ساخت این لپ‌تاپ استفاده کرده است. همچنین تمامی درگاه‌های مدرن و ضروری، از جمله پورت USB-C و HDMI در این لپ‌تاپ موجود هستند. حتی یک حسگر اثر انگشت برای ورود به ویندوز ۱۰ در آن جاسازی شده است.

این امکانات و طراحی چندان هم ارزان به دست نمی‌آیند. این لپ‌تاپ با قیمت ۱۹۰۰ دلار (معادل شش و نیم میلیون تومان) به بازار عرضه شده است. لنوو تنها تعداد محدودی از این نسخه‌ی رترو را به بازار عرضه خواهد کرد و احتمالا بیشتر این دستگاه‌ها به دست کلکسیونرها و طرفداران سر سخت این سری لپ‌تاپ‌ها خواهد رسید.

منبع: The Verge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر