;
coinex

تست‌های بنچمارک نشان می‌دهند که اپل سرعت آیفون های قدیمی را کاهش نمی‌دهد

تست‌های بنچمارک نشان می‌دهند که اپل سرعت آیفون های قدیمی را کاهش نمی‌دهد

یکی از شایعه‌هایی که در میان کاربران منتشر شده این است که کمپانی اپل هر سال هم‌زمان با عرضه یک آیفون جدید به بازار تغییراتی در سرعت آیفون های قدیمی خود ایجاد می‌کند. با تکراتو همراه باشید تا صحت این شایعه را بررسی کنیم.

بر اساس این شایعه هر سال و با نصب نسخه جدید سیستم‌عامل iOS در محصولات سال‌های قبل اپل، سرعت این دستگاه‌ها کاهش یافته است. شواهد نیز نشان می‌دهند که کاربران بسیاری این شایعه را باور دارند زیرا هر سال هم‌زمان با عرضه‌ی آیفون جدید به بازار جستجوهای گوگلی در مورد کند شدن آیفون نیز اوج می‌گیرد. گفته شده که کمپانی اپل با هدف اینکه کاربران فعلی آیفون دلیلی برای خرید محصول جدید این شرکت داشته باشند، دست به چنین اقدامی میزند.

Futuremark شرکتی است که به تولید ابزارهای تست‌ می‌پردازد. این شرکت از سال گذشته تا کنون بیش از 100 هزار دستگاه آیفون مختلف را با سیستم‌عامل‌های iOS 9، iOS 10 و iOS 11 تحت آزمون‌های بنچمارک خود قرار داده تا صحت این شایعه را ارزیابی کند. به عنوان مثال قدیمی‌ترین دستگاهی که از iOS 11 بهره می‌برد آیفون 5 اس است؛ در طی این بررسی از ماه آوریل سال 2016 تا سپتامبر 2017 این دستگاه به صورت ماهانه تحت یک آزمون بنچمارک مشخص بررسی شده است. نتایج این تحقیق نقطه‌ی پایانی بر این تئوری توطئه خواهد بود. این نتایج نشان می‌دهند که روند عملکرد پردازنده‌ی اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی این محصولات در طول زمان تغییر معناداری نداشته و حقیقت این است که اپل سرعت آیفون های قدیمی را کاهش نمی‌دهد.

به علاوه این شرکت به بررسی همین یک مدل آیفون اکتفا نکرده و آزمون‌های مشابهی بر روی آیفون 6، آیفون 6 اس و آیفون 7 نیز انجام داده که نتایج تمامی آن‌ها نشان می‌دهد این محصولات نیز در طول زمان به لحاظ قدرت پردازشی تغییری نکرده‌اند و نسخه‌های جدید iOS خللی در عملکرد این دستگاه‌ها وارد نساخته است. البته کاهش جزئی در راندمان پردازنده نیز ممکن است موجب شود کاربران به دنبال دلیل کند شدن آیفون خود در گوگل جست‌وجو کنند اما در مجموع این بررسی کاملا اثبات می‌کند که اپل هم‌زمان با عرضه‌ی آیفون های جدید خود سرعت آیفون های قدیمی را به صورت عمدی کاهش نمی‌دهد.

 

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر