;
coinex

گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

بازدید هیئت عالی رتبه BSC اسپانیا از دانشگاه شریف، باعث گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا شد. BSC یک مرکز بین‌المللی بسیار معتبر است و توانسته در سال ۲۰۱۷ رتبه ۱۳ را در جهان کسب نماید.

در این بازدید راه‌های گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا مورد بررسی قرار گرفت.

این هیئت علاوه بر حضور و بازدید از دانشگاه صنعتی شریف با برخی از مدیران و اساتید دانشگاه نیز دیدار داشتند و به بحث و تبادل نظر در مورد راه‌های گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی پرداختند.

در این جلسه در مورد جابه‌جایی استاد و دانشجو، دوره‌های مدرک دوگانه و فرصت‌های مطالعاتی مواردی مطرح شد.

دکتر موقر مدیر امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در این جلسه بر همکاری دانشگاه شریف با داشنگاه پلی تکنیک کاتالونیا تاکید نمود و ادامه داد که برترین‌های کشور در این دانشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد که به دلیل حضور با استعدادترین‌های کشور در این دانشگاه قطعا همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا برای هر دو طرف سودمند خواهد بود.

دکتر والرو، مدیر مرکز ابرپردازش بارسلونا نیز سخنان وی را تایید نمود و ادامه داد که در حال حاضر بیش از ۱۲۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه UPC مشغول به تحصیل هستند و عملکرد آن‌ها نیز بسیار رضایت بخش است.

در این بازدید، پروژه‌های مشترک میان شریف و BSC، درحوزه‌هایی چون مدیریت آب و آلودگی هوا نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

به گفته دکتر گگلیاردی، مشاور ارشد مرکز ابرپردازش بارسلونا، فعالیت‌های پژوهشی BSC بسیار گسترده هستند و حوزه‌هایی چون مدل‌سازی مسائل سلامت و آلودگی هوا را در بر می‌گیرد. وی ادامه داد که همکاری‌های شریف و BSC می‌تواند تقریباً تمامی حوزه‌ها را در بر گیرد.

قرار است تا در آینده‌ای نزدیک همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا توسعه یابد و تفاهم‌نامه همکاری میان این دو مرکز علمی امضا شود.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر