;
coinex

اسنپدراگون 855 ؛ پردازنده‌ای 7 نانومتری با کد شناسایی Hana v1.0

شایعات هنوز آنچنان درباره اسنپدراگون 845 کوالکام شکل نگرفته است که اکنون خبر می‌رسد این تراشه ساز در حال ساخت تراشه اسنپدراگون 855 است.

شایعات می‌گویند اولین گوشی‌ هوشمندی که با قدرتنمایی پردازنده اسنپدراگون 845 وارد بازار خواهد شد، گلکسی اس 9 سامسونگ است، البته شایعاتی نیز شنیده می‌شود مبنی بر اینکه، شاید این لقب به شیائومی می 7 تعلق بگیرد.

اما اکنون رولاند کوانت (Roland Quandt)، یکی از مشهورترین افشا کنندگان اخبار تکنولوژی، می‌گوید که کوالکام از هم‌اکنون درحال آماده سازی خود برای ساخت اسنپدراگون 855 است. این پردازنده مطمئنا یک غول محاسباتی در گوشی‌های پرچمدار سال 2019 خواهد بود. گفته می‌شود که لیتوگرافی تراشه پرچمدار دو نسل بعد کوالکام، 7 نانومتری خواهد بود.

اسنپدراگون 855 ؛ پردازنده‌ای 7 نانومتری با کد شناسایی Hana v1.0

کوانت منبع خود را به پروفایل یک مهندس نرم افزار به نام جورج فانگ ارجاع می‌دهد. او در شرکتی کار می‌کند که راه‌انداز نرم افزاری هسته لینوکس برای اسنپدراگون 845 و اسنپدراگون 855 کوالکام را توسعه می‌دهد. البته موضوع دیگری نیز مشخص شد.

اسنپدراگون 845 که مجموعه جدیدی از سیستم روی تراشه‌های پردازنده موبایلی ساخته شده توسط کوالکام، با اسم رمز Napali v2.0 خودنمایی می‌کند و اسنپدراگون 855 آخرین پردازنده از سری SDM855 خواهد بود که با اسم مستعار Hana v1.0 شناخته خواهد شد.

آخرین گزارشات نشان می دهد که سامسونگ چیپست‌های 7 نانومتری را برای کوالکام نخواهد ساخت و بنابراین، این شرکت تصمیم گرفته تا برای تولید ان با کمپانی تایوانی TSMC وارد مذاکره شود. اسنپدراگون 855 احتمالا همان پردازنده‌ای است که در گوشی‌های پرچمدار گلکسی 2019 (گلکسی اس 10) و گلکسی نوت 2019 (گلکسی نوت 10) قدرتنمایی خواهد کرد.

اسنپدراگون 855 ؛ پردازنده‌ای 7 نانومتری با کد شناسایی Hana v1.0

برخی شایعات نیز در خصوص اسنپدراگون 855 نظر دیگری دارند و می‌گویند که احتمالا این محصول، پردازنده‌ای ارتقا یافته از همان اسنپدراگون 845 خواهد بود. در هر صورت یک موضوع درباره اسنپدراگون 855 جلب توجه می‌کند.

این تراشه به احتمال بسیار زیاد با 30 تا 40 درصد عملکرد بهتر، قابلیت هوش مصنوعی بالاتر و بهره وری انرژی بیشتر همراه خواهد بود. به نظر می‌رسد، گوشی‌های پرچمداری که با این تراشه به بازار معرفی می‌شوند از قابلیت اسکنر اثر انگشت اولترا سونیک تعبیه شده در زیر نمایشگر برخوردار خواهند بود.

 

 

هرچند که این تکنولوژی در اسنپدراگون 845 نیز دیده خواهد شد، اما پیش بینی می‌شود که در تراشه‌های اسنپدراگون 855 به اوج قدرت خود برسد. انتظار می‌رود که این قطعه تکنولوژیکی در سال 2019 به جریان اصلی ساخت پرچمداران بزرگ بازار تبدیل شود، اما به احتمال زیاد در آخرین سه ماهه از سال 2018 معرفی خواهد شد.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر