;
coinex

آیفون ایکس وقتی که کاربر دیگری به گوشی نگاه می‌کند، اعلان‌ها را نمایش نمی‌دهد!

آیفون ایکس وقتی که کاربر دیگری به گوشی نگاه می‌کند، اعلان‌ها را نمایش نمی‌دهد!

اپل، سیستم عامل آی او اس 11 را با قابلیت‌های جدیدی در زمینه مدیریت اعلان‌ها منتشر کرد، اما به نظر می‌رسد که آیفون ایکس این قابلیت‌ها را با کارایی بهتری ارائه می‌کند.

مهمترین نکته‌ای که در مورد به‌روزرسانی جدید سیستم عامل اپل باید بدانید این است که آی او اس 11 (iOS 11) هم مثل نسخه‌های قبلی سیستم عامل اپل، اعلان‌ها را زمانی که قفل گوشی فعال است، مخفی می‌کند و تنها نرم افزارهایی را نشان می‌دهد که اعلان‌های جدیدی دارند.

به عنوان مثال زمانی که شخصی پیامی را به برنامه آی مسیج (iMessage) یک کاربر آیفون ارسال می‌کند، تنها یک اعلان از طرف نرم افزار آی مسیج بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و محتویات مسیج و اطلاعات شخص فرستنده، نشان داده نمی‌شود.

این ویژگی باعث می‌شود که حریم خصوصی کاربران گوشی‌های آیفون تا حد زیادی افزایش یابد. شما برای فعال سازی این قابلیت می‌توانید به مسیر Settings > Notifications > Show Previews بروید. اپل در این قسمت این امکان را برای شما فراهم کرده است که قابلیت ارائه پیش نمایش پیام‌ها را بسته به نظر خود بر روی سه حالت همیشه (always)، هرگز (never) و هنگام باز بودن قفل نمایشگر (when unlocked) تنظیم کنید.

افزایش امنیت اعلان‌ها توسط آیفون ایکس

همان طور که گفته شد، به‌روزرسانی جدید سیستم عامل اپل قابلیت‌های بسیار سودمندی را برای افزایش امنیت اعلان‌ها و پیام‌ها در اختیار کاربر می‌گذارد. به نکته جالبی در این زمینه می‌توان اشاره کرد؛ قابلیت‌ها به کمک گوشی آیفون ایکس با راندمان امنیتی بیشتری در اختیار کاربران گذاشته می‌شود.

آیفون ایکس یا همان آیفون 10 در صورتی که هویت کاربر واقعی خود را تشخیص ندهد، هیچ اعلانی را نمایش نمی‌دهد؛ به عبارت دیگر زمانی که یک کاربر که تصویر صورتش توسط  فیس آی دی (Face ID) ذخیره نشده، به گوشی نگاه می‌کند، اعلان‌های دریافت شده توسط این دستگاه، نشان داده نمی‌شوند؛ زیرا دوربین سلفی آیفون ایکس تشخیص می‌دهد که شخص دیگری به غیر از مالک گوشی، در حال نگاه کردن به صفحه نمایش است.

اوایل امسال یک برنامه نویس به نام گویلهرم رامبو (Guilherme Rambo)، یک کد خاص را با قابلیت ارائه توانایی‌های کنترلی بهتر اعلان‌ها به واسطه یک سیستم تشخیص چهره، در ساختار سیستم عامل آی او اس شناسایی کرد. این کد از نظر تئوری گوشی آیفون ایکس اپل را قادر می‌سازد که صدای دریافت اعلان‌ها یا زنگ تماس را در صورتی که شخصی بجز کاربر اصلی به نمایشگر نگاه کند، در حالت سکوت قرار دهد.

از آنجایی که این کد در ساختار سیستم عامل آی او اس شناسایی شده است، می‌توان انتظار داشت که گوشی آیفون ایکس بتواند کارهای امنیتی فوق را انجام دهد. با وجود این هنوز مشخص نیست که آیا اپل می‌خواهد این قابلیت‌ها را به طور استاندارد در اختیار کاربر گذارد، در یک بازه زمانی دیگر ارائه کند یا این که اصلا آن را ارائه ندهد!

اپل گفته است که آیفون ایکس را در ماه نوامبر (10 آبان تا 10 آذر) وارد بازار می‌کند، از این رو اگر که می‌خواهید نسبت به توانایی‌های این گوشی هوشمند مطلع شوید، بهتر است که باز هم کمی صبر کنید.

حالت های ارائه پیش نمایش اعلان ها در آی او اس 11

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر