;
coinex

معرفی 14 بازی بدون خشونت ، عناوینی که هدفی غیر از جنگ و خونریزی دارند!

 بازی بدون خشونت ، بازی آرامبخش

بیشتر اوقات به نظر می رسد که تمامی بازی‌های کامپیوتری برای به زانو درآوردن ارتش نازی و یا قتل عام گانگسترها و زامبی‌ها طراحی و ساخته شده‌اند. اما برخی مواقع شما درصدد نجات نسل بشر و یا کائنات از دست موجودات خون آشام و یا ارتش نازی و یا تروریست‌ها نبوده و نیاز به کمی آرامش دارید. فهرست زیر حاوی 14 عنوان بازی‌ آرامبخش است که خبری از خشونت در آنها نیست.

14 عنوان بازی بدون خشونت که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت عبارتند از:

  • Gone Home
  • Desert Golfing
  • Flower
  • Minecraft
  • Fez
  • Journey
  • Hohokum
  • Animal Crossing : New Leaf
  • Stardew Valley
  • The Witness
  • Lara Corft GO
  • Firewatch
  • Tacoma
  • Monument Valley

Gone Home

بازی ٖGone Home یکی از بهترین بازیهای بدون خشونت بوده و به طور رسمی در سال 2013 میلادی منتشر شد. این بازی یک نمونه اول شخص در ژانر جستجویی بوده و اولین نمونه در این سبک به حساب می آید. در بازی Gone Home بازیکن در نقش یک زن جوان به نام Kaitlin ظاهر شده که به تازگی از سفر اروپا به خانه بازگشته است. Kaitlin تنها شخصی بوده که در خانه حضور داشته و بازیکن باید با پرسه زدن در اتاق‌های خانه و پیدا کردن یادداشت‌های روزانه و عکس‌ها، شناختی از این خانواده پیدا کرده و از رازها و اسرار خصوصی آنها آگاه شود.

بازی آرامبخش Gone Home توسط شرکت The Fullbright Company و Midnaght City طراحی و توسط همین شرکت و شرکت Majesco Entertainment منتشر شده است. این بازی قابلیت اجرا بر روی کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، سیستم عامل ویندوز و مک و همچنین لینوکس را دارد.

Desert Golfing

اگر نیاز به یک بازی بودن خشونت بسیار ساده و بدون هیچگونه زرق و برق را بر روی گوشی تلفن همراه خود دارید، بازی Desert Golfing نمونه مورد نظر شما خواهد بود. این بازی یک نمونه بدون انتهای واقعی بوده و بازیکن باید با استفاده از انگشتان، توپ سفید را به داخل حفره‌ای که به صورت تصادفی در بخشی از صفحه ظاهر می‌شود، هدایت کند.

در این بازی مفهومی به عنوان باخت وجود نداشته و هدف از ساخت آن تنها لذت بردن از یک بازی ساده بر اساس قوانین فیزیک و خالی کردن ذهن از مسائل و مشکلات و واقعیت‌های تلخ زندگی روزانه است. این بازی آرامبخش در سال 2014 میلادی توسط شرکت Captain Games منتشر شده و قابلیت اجرا بر روی سیستم‌ عامل‌های اندروید و آی او اس را دارد.

Flower

بازی Flower یک عنوان منحصر به فرد در بازی‌های کامپیوتری بوده که هیچ نمونه مشابهی ندارد. بازیکن با فشار دکمه‌ها و جوی استیک کوچک کنترل شخصیت اصلی بازی را بر عهده می‌گیرد. اما مهمترین وجه تمایز این بازی با سایر عناوین در آن است که بازیکن در شاعرانه ترین و احساسی ترین حالت ممکن، کنترل “وزش باد” را بر عهده دارد! توصیف بازی آرامبخش Flower بسیار سخت بوده و در مورد آن تنها می‌هوان به این نکته اشاره کرد که تجربه ناب و دست اولی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد.

تماشای مناظر به وجود آمده در اثر وزش بادی که کنترل آن بر عهده بازیکن بوده، تجربه بسیار زیبایی بوده این بازی را به یک نمونه زیبا برای گذراندن صبح روزهای تعطیل تبدیل می‌کند. این بازی بدون خشونت هنری در سال 2009 توسط شرکت Thatgamecompany طراحی و ساخته شده و قابلیت اجرا در کنسول‌های پلی استیشن 3، پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا (Vita) را دارد.

Minecraft

بازی Minecraft تجربه‌ای مانند بازی کردن با کوهی از آجرهای لگو (LEGO) را برای بازیکن رقم می زند. گذشته از سبک خاص بازی، هیچگونه برد و باختی در Minecraft وجود ندارد. هدف تنها سرگرم شده، ساخت و تجربه سازه‌های جدید است. از زیباترین و جالب توجه ترین سازه‌های ساخته شده توسط بازیکنان این بازی می‌توان به خانه آبشاری اثر فرانک لوید رایت (Frank Lloyd Wright) و یا قلعه پادشاه در سریال تلویزیونی بازی تاج و تخت (Game of Throne) اشاره کرد.

این بازی توسط شرکت مایکروسافت (Microsoft) طراحی شده و در سال 2009 میلادی به بازارهای جهانی عرضه شده است. این بازی بدون خشونت قابل اجرا در بیشتر کنسول‌های بازی و سیستم‌ عامل‌ها مانند پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا، ایکس باکس وان، ایکس باکس 360، نینتندو 3DS، وی U و Switch، سیستم عامل ویندوز و مک، اندروید و iOS است.

Fez

این بازی بدون خشونت و ساده یک نمونه در سبک پرسی یا سکوبازی (Platformer) مانند بازی مشهور ماریو (Mario) است. بازی Fez یک بازی بسیار لذت بخش بوده که توانایی سرگرم کردن شما را در زمانی که نیاز به آرامش دارید را خواهد داشت. هدف و موصوع اصلی این بازی بیشتر بر پایه گشت و گذار بوده و بازیکن باید با جستجو در بخش‌های مختلف بازی، به کشف گنج‌های پنهان شده در آن بپردازد.

طراحی دوست داشتنی مراحل این بازی به همراه گرافیک کلاسیک و موسیقی متن جذاب آن را به یک نمونه بسیار جالب تبدیل کرده است. اگر یک بازی شایسته لقب “جذاب و دلربا” باشد، قطعا بازی آرامبخش Fez قابلیت کسب آن را خواهد داشت. بازی Fez در سال 2012 میلادی توسط شرکت Polytron Corporation طراحی و توسط شرکت Trapdoor منتشر شده است. این بازی قابلیت اجرا در کنسول‌های بازی پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا، ایمس باک، سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس را دارد.

Journey

یکی دیگر از بازیهای بدون خشونت موجود در بازار بازی Journey است که در سال 2012 توسط شرکت thatgamecompany طراحی و توسط شرکت Sony برای کنسول‌های بازی پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 منتشر شده است. این بازی یکی از زیباترین عناوین ساخته شده در صنعت بازی های کامپیوتری به شمار می آید. بازیکن کنترل شخصیت اصلی را داشته که هیچگونه دیالوگی با محیط اطراف نداشته و در حین گذار از بیابانی بسیار بزرگ به مواجهه با موجودات و سازه‌هایی مختلف می پردازد.

بازی آرامبخش Journey تجربه‌ای جدید را برای شما رقم زده و حس بازی کردن تنها برای خود را به بازیکن القا می‌کند. تنها ایراد آن کوتاه بودن بازی بوده که در چند ساعت به اتمام می رسد. این بازی قابل اجرا در کنسول های بازی پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 است.

Hohokum

بازی Hohokum یک بازی هنری بوده که می‌توان آن را در بین بازی‌های سبک Side Scrolling نیز قرار داد. در این بازی از المان‌های رنگی و شاد استفاده شده و بازیکن کنترل یک موجود مار مانند به نام “Long Mover” را در دست دارد. این موجود که با یک کایت به پرواز در آمده، قابلیت حرکت در بخش‌های مختلف دنیاهای جذاب موجود در بازی را داشته و با توجه به در نظر داشتن اصل لذت از بازی، روش مشخصی برای انجام و به اتمام رساندن آن وجود ندارد.

بازی Hohokum در سال 2014 میلادی توسط شرکت Honeyslug با همکاری Richard Hogg و شرکت سونی طراحی شده و یک بازی بدون خشونت جذاب و سرگرم کننده برای کنسول‌های بازی پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا به شمار می آید.

Animal Crossing : New Leaf

بازی Animal Crossing : New Leaf نیز یک بازی بدون خشونت سرگرم کننده دبگر در سبک شبیه سازی و بازی‌های مدیریتی بوده که در سال 2013 میلادی توسط شرکت ژاپنی نینتندو (Nintendo) طراحی و به بازار عرضه شده است. در این بازی آرامبخش ، بازیکن در نقش شهردار شهر عجیب و جذاب کوچک ظاهر شده ساکنان آن را موجوداتی دوست داشتنی مانند راکون‌ها، مورچه خوارها و سگ‌ها تشکیل می‌دهند.

البته نباید به بازی Animal Crossing : New Leaf به عنوان یک بازی جدی نگاه کرد. این بازی آرامبخش بیشتر با فراهم کردن فضایی شاد، شما را از زندگی خسته کننده روزانه دور خواهد کرد. اما این بدین معنی نیست که بازی بدون خشونت Animal Crossing : New Leaf یک عنوان خسته کننده بوده، بلکه این مساله کاملا معکوس بوده طنزپردازی موجود و سبک طراحی و گرافیک هنری و هوشمندانه، آن به طرز عجیبی جذاب ساخته است. این بازی چهارمین سری از بازی‌های Animal Crossing بوده و برای کنسول نینتندو 3DS طراحی و ساخته شده است.

Stardew Valley

آیا روزهایی را که خودتان بوته‌های ذرت را می‌کاشتید را به یاد می‌آورید؟ یا صبح‌هایی که شیر را با دستان خودتان از گاو می‌دوشیدید؟ خیر؟ بازی Stardew Valley با حس نوستالژیک خود شما را به آن دوران بازگردانیده حتی اگر حتی در آن دوران وجود خارجی نیز نداشتید!

در این بازی آرامبخش شما قابلیت کنترل اعمال پایه یک مزرعه را داشته و با توانایی هرس کردن درختان، جستجو در غارها، درست کردن شربت افرا، پخت و پز و یا قرار گذاشتن با دیگر کشاورزان تجربه جدیدی را احساس خواهند کرد. بازی Stardew Valley یک بازی بدون خشونت نقش آفرینی بوده که توسط شرکت نینتندو (Nintendo) و در سال 2013 میلادی برای کنسول بازی نینتندو سوئیچ، سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس و کنسول‌های بازی ایکس باکس وان (XBOX One) و پلی استیشن 4 عرضه شده است.

The Witness

بازی The Witness یکی از بحث برانگیزترین نمونه های موجود در این لیست بوده، چراکه بسیاری اعتقاد دارند این بازی، تنها نمونه‌ای است که وقت بازیکن را تلف کرده و برخی دیگر نیز نظری کاملا متضاد دارند. بازی بدون خشونت The Witness یک نمونه جهان گسترده (Open World) معمایی است. بازیکن در نقش تنها ساکن یک جزیره متروک ظاهر شده و باید به جستجو در ساختمان های عجیب و ساکت این جزیره و لذت بردن از مناظر بسیار زیبای طبیعت آن بپردازد. معماهای طرح شده در بازی نیز که از نوع معماهای مارپیچ گونه (Maze) بوده، شما را درگیر خود کرده و بازیکن را به آرامی با قوانین جدیدی در خصوص آنها آشنا می کند.

این بازی آرامبخش به سادگی شما را برای هفته ها مشغول خود خواهد کرد و بدون شک یکی از بهترین و آرام بخش ترین نمونه ها در بین عنوان معرفی شده در این فهرست است. بازی The Witness در سال 2016 میلادی توسط شرکت Thekla برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک، iOS و اندروید و کنسول های بازی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و انویدیا شیلد (nVidia Shield) عرضه شده است.

Lara Croft GO

بازیکنان و طرفداران بازیهای کامپیوتری معمولا دیدگاه خوبی نسبت به بازی‌های موبایلی ندارند. بزرگترین دلیل این نارضایتی نیز وجود تبلیغات متعدد و گوناگون در داخل بازی و یا ارجاعت مختلف به شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک است. یکی از بازی‌های موبایلی که از این رویه پیروی نکرده بازی Lara Croft GO است که بر اساس سری Tomb Raider ساخته شده است.

این بازی آرامبخش یک نمونه در سبک بازی های تخته‌ای نوبتی (Turn Based Board Games) بوده و دشمنان موجود، همگام با حرکت شخصت اصلی بازی به حرکت در می آیند. سبک طراحی هنری و روند بازی جذاب، این بازی را به نمونه ای اعتیاد آور و سرگرم کننده تبدیل کرده است. بازی بدون خشونت Lara Croft GO در سال 2015 میلادی توسط شرکت Square Enix برای سیستم عامل‌های اندروید، iOS، ویندوز فون، ویندوز، مک و لینوکس و هنچنین کنسول های بازی پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا منتشر شده است.

Firewatch

بازی Firewatch به عنوان یکی از بهترین بازی های سال 2016 میلادی انتخاب شده است. علت این انتخاب نیز به مواردی مانند کارگردانی هنری بازی و روایت یک داستان نبستا طولانی و بلند در مدت زمان کوتاه باز می گردد. بازیکن در بازی Firewatch در نقش یک محافظ با نام هنری (Henry) ظاهر شده که در پارک جنگلی Shoshone مشغول به کار است. هنری باید به جستجو و گشت و گذار در پارک پرداخته و به کشف رمز و رازهای این منطقه بپردازد. علاوه بر این هنری باید به Delilah، همکار وی که تنها از طریق بی سیم با وی در ارتباط است نیز نزدیک شود.

معماهای هیچکاک (Alfred Hitchcock – یکی از مطرح ترین کارگردان های سبک وحشت) گونه این بازی با اندکی چاشنی پارانویا، محیط بسیار خاصی را برای آن به وجود آورده اما اصل بازی که بر پایه جستجو و گشت و گذار در محیط های بسیار زیبای جنگلی به همراه گرافیک جذاب و نورپردازی زیبا، تجربه‌ای آرامش بخش را برای بازیکن رقم خواهد زد. بازی آرامبخش Firewatch در سال 2016 میلادی توسط شرکت طراحی آمریکایی Campo Santo طراحی شده و برای سیستم عامل های ویندوز، مک و کنسول های بازی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتظر شده است.

Tacoma

جریان بازی Tacoma در سال 2088 میلادی اتفاق افتاده و داستان 6 خدمه یک ایستگاه فضایی به نام تاکوما است. بازیکن در نقش محقق قرار داشته که با استفاده از یادداشت ها و فایل های صوتی موجود و منابعی از این دست، به بررسی زندگی افراد می پردازد. پایه و طرح اصلی این بازی بر اساس داستان گویی و روایت گری بوده و بازیکن قادر به تمرکز بر روی یک شخص خاص و تحقیقات بیشتر و بیشتر در خصوص زندگی وی است.

علاوه بر تم روایت گرانه که Tacoma را به عنوان یک بازی بدون خشونت مطرح می کند، بازی آرامبخش Tacoma با تعداد زیادی شخصیت جذاب و داستان های زندگی آنها نیز پر شده است. این بازی در کنار روند دیالوگ محور خود، تجربه ای آرامش بخش را برای بازیکن به وجود خواهد آورد. بازی Tacoma در سال 2017 میلادی توسط شرکت Fullbright برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس و کنسول بازی ایکس باکس وان منتشر شده است.

Monument Valley 1 – 2

بازی Monument Valley یک بازی بدون خشونت در سبک معمایی بوده که توانایی سرگرم کردن بازیکن به صورت بصری و فکری را دارد. این بازی بر اساس دنیای طراحی‌های هنرمنشد مشهور آلمانی مائوریتس اشر (Maurits Cornelis Escher) طراحی و ساخته شده و نیازمند یک بازیکن با دقت بینایی بالا و هوش و خلاقیت بالا برای به امام رساندن است.

این بازی بدون خشونت و جذاب، بسیار آرام بخش و سرگرم کننده بوده و به همین دلیل مورد استفاده فرانک آندر وود (Frank Underwood) در سریال مشهور تلویزیونی خانه پوشالی (House of Cards) با بازی کوین اسپیسی (Kevin Spacey) که شخصی است که زندگی سراسر تنش و اضطراب دارد قرار گرفته تا اندکی از جنگ و جدل‌های روزانه فاصله بگیرد. این بازی در سال 2014 میلادی توسط شرکت UsTwo برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS طراحی و منتشر شده است.

 

منبع : Business Insider

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام یه نکتی بگم با ماین کرافت یه بازی لگوی نیست بلکه بلوکی هست لگو با بلوک خیلی فرق میکنه و به نظر شما حمله ای زامبی ها به ما در شب هیچ خونتی نداره

    پاسخ