;
coinex

پولستار 1 (Polestar 1) جایگزینی برای ولو S90 کوپه سال 2020

بر اساس اعلام چند ماه پیش شرکت خودرو سازی سوئدی ولوو (Volvo)، قرار است زیر مجموعه پلستار یا پولستار (Polestar) این شرکت که پیش از این وظیفه بهینه سازی و تقویت مدل‌های تولیدی این شرکت را بر عهده داشت، شروع به تولید خودرو با نام خود نماید. اولین خودروی تولیدی این شرکت پلستار 1 (Polestar 1 ) نام داشته و قرار است در سال 2020 به عنوان جایگزینی برای ولوو S90 کوپه در دسترس علاقمندان قرار گیرد.

پلستار یا پولستار 1

پلستار 1 که یک نمونه در خودروهای کلاس بدنه کوپه دو در (Coupe) به شمار می آید، اولین خودروی تولیدی این زیر مجموعه از شرکت ولوو است که در حال حاضر تحت مالکیت گروه خودروسازی چینی جیلی (Geely) قرار دارد. پلستار 1 بر اساس پلتفرم SPA یا Scalable Product Architecture ساخته شده که خودروهای سری 90 این شرکت مانند ولوو S90، ولوو V90 و ولوو XC90 را تحت پوشش قرار می دهد. مهندسین شرکت پلستار با کاهش طول این پلتفرم در حدود 200 میلیمتر و کاهش فاصله دو محور عقب و جلو در حدود 325 میلیمتر، بدنه این خودرو را شکل داده اند که با طولی در حدود 4.537 میلیمتر ، در حدود 350 میلیمتر کوتاه تر از ب ام و سری 4 کوپه است.

پلستار 1

طراحی خارجی و بدنه

طراحی بخش جلویی برگرفته از نمای ولوو S90 بوده در بخش عقب نیز شباهت هایی با گونه سدان این خودرو دارد. البته این طراحی کلی به عنوان یک نمونه مفهومی در سال 2013 میلادی به نمایش عمومی درآمده بود. برخلاف خودروهای تولیدی شرکت ولوو، پلستار 1 از قطعات ساخته شده با الیاف فیبر کربن در بدنه خود استفاده می کند. با وجود اینکه وزن کلی این خودرو اعلام نشده اما بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده این خودرو با استفاده از این الیاف شاهد کاهش وزنی در حدود 230 کیلوگرم بوده که 52٪ این بار بر روی محور عقب قرار گرفته است.

پلستار 1

طراحی داخلی و کابین

داخل این کوپه 4 نفره (2+2 Coupe) از طراحی موجود در ولوو S90 استفاده شده و از امکاناتی مانند صفحه نمایش بزرگ لمسی با آرایش عمودی و خروجی های سیستم تهویه با نمایی شبیه به دو چاقو، غربیلک فرمان کنسول میانی و همچنین دسته دنده کریستالی موجود در آن استفاده می کند. بر اساس اعلام شرکت ولوو، در حدود نیمی از قطعات استفاده شده در کابین پولستار 1 مشابه به نمونه های موجود در اتاق ولوو S90 است.

موتور و پیشرانه

پلستار 1 یک نمونه در گروه خودروهای کوپه با قابلیت های دینامیکی بالا بوده و به همین دلیل در پیشرانه آن از تکنولوژی موتورهای الکتریکی صرف استفاده نشده است. پلستار 1 یک خودروی هیبریدی بوده که بر اساس اعلام شرکت سازنده، توانایی تولید نیروی کلی در حدود 600 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 738 پاوند بر فوت (معادل 1.000 نیوتون متر) را دارد که این ارقام در مقایسه با پیشرانه های فعلی T8 موجود در ولوو S90 با توانایی تولید نیرویی معادل 400 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 472 نیوتون متر (معادل 640 نیوتون متر) در نمونه‌ های عادی و 421 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 502 پاوند بر فوت (معادل 680 نیوتون متر) شاهد افزایش چشمگیری بوده است.

پلستار 1

پیشرانه موجود در پلستار 1 مانند نمونه های فعلی ولوو یک موتور 2.0 لیتری خطی مجهز به سیستم توربو شارژر بوده که نیروی تولیدی خود را به چرخ‌ های جلویی منتقل می کند. دو موتور الکتریکی نیز وظیفه به جرکت در آوردن چرخ های عقبی را بر عهده دارند.

شاسی پلستار 1 که از کمک فنرهای تطبیقی پیشرفته استفاده می کند ساخت شرکت Ohlins بوده و ترمزهای نیز که از کالیپرهای مجهز به 6 پیستون استفاده می کنند، ساخت شرکت Akebono هستند. از دیگر قابلیت های موجود در این خودرو می توان به سیستم تقسیم گشتاور بین چرخ ها (Torque Vectoring) اشاره کرد. پلستار 1 در حالت استفاده از موتورهای الکتریکی عملکردی به عنوان یک خودروی دیفرانسیل عقب (RWD) داشته و بر اساس اعلام شرکت ولوو توانایی پیمودن مسافتی در حدود 93 مایل (برابر با 150 کیلومتر) را با هر بار شارژ کامل داشته که بیشتر از توانایی مدل های هیبریدی تولیدی فعلی این شرکت است.

پلستار 1

برنامه آینده پلستار : خودروهای تمام الکتریکی

بر اساس گفته های توماس این‌ین‌لاث (Thomas Ingenlath) مدیر عامل پلستار و سرپرست بخش طراحی شرکت ولوو، پیشرانه هیبریدی موجود در پلستار 1 تنها یک گام کوچک بوده و خودروهای آینده تحت نام پلستار همگی از پیشرانه های تمام الکتریکی استفاده خواهند کرد. از خودروهای آینده این شرکت می توان به پلستار 2 که رقیبی برای تسلا مدل 3 (Tesla Model 3) و پلستار 3 که یک نمونه در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند است، اشاره کرد.

زمان عرضه و نحوه فروش

تمامی این سه مدل در یک کارخانه جدید در کشور چین ساخته خواهد شد که در سال آینده (سال 2018 میلادی) به بهره برداری خواهد رسید. پلستار 1 در میانه سال 2019 میلادی آغاز شده و پلستار 2 نیز در انتهای سال 2019 در خط تولید قرار خواهد گرفت. پلستار 3 نیز با تاخیر بیشتر و در سال 2021 میلادی راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

پلستار 1

البته خودروهای تولیدی پلستار توسط نمایندگی های شرکت ولوو به فروش نخواهد رسید و این شرکت برای ارائه محصولات خود روشی مشابه با سیاست شرکت تسلا (Tesla) را در پیش خواهد گرفت و تمامی تولیدات خود را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار خواهد داد. هنوز قیمت رسمی برای پلستار 1 اعلام نشده و قرار است که تنها 500 دستگاه از این خودرو در سال تولید شود. بنا بر اعلام این شرکت پیش فروش پلستار 1 از 17 اکتبر آغاز خواهد شد.

گالری تصاویر پلستار 1 مدل 2020

منابع :

Caranddriver

Netcarshow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر