;
coinex

پرچم آمریکا در ماه ناپدید شد!

پرچم آمریکا در ماه ناپدید شد!پرچم آمریکا به عنوان نماد سفر به ماه در خاطره‌ها ثبت شده است اما اخبار رسمی از ناپدید شدن پرچم آمریکا در ماه حکایت می‌کنند.

دیگر پرچم آمریکا در ماه به چشم نمی‌خورد، پرچم آمریکا بین سال‌های 1969 تا 1972 در ماهواره‌ زمین نصب شده بود. از آن زمان، رنگ‌های پرچم رفته رفته تار می‌شد، ستاره‌ها و خطوط پرچم به سفیدی متمایل می‌شدند. ناسا می‌گوید، پنج تا از شش پرچم ارسالی به ماه، کماکان در این کره وجود دارند و از طریق عکس‌های ماهواره‌ای قابل رویت هستند.

در زمان سفر به ماه، آمریکایی‌ها از پرچم‌های معمولی استفاده کردند. این پرچم‌ها هیچگونه قابلیتی را برای محافظت تحت شرایط فضا پیدا نکرده بودند. ماه جلوی اشعه خورشید را نمی گیرد، در ماه سایه‌ای نیز وجود ندارد. بنابرین تمام اشیا در ماه در معرض اشعه ماورابنفش و تشعشع قرار دارند.

در سال 1969، نیل آرمسترانگ و همکارش، ادوین آلدرین 2.5 ساعت در ماه بودند. 5 سال پس از سفر به ماه، آرمسترانگ از ناسا بازنشسته شد و شغل جدیدی را برای خود آغاز کرد. قبل از سفر به ماه، او به عنوان خلبان آزمایشی در نیروی هوایی آمریکا خدمت می‌نمود.

در سال 2019، روسیه قصد دارد جست و جو‌گر خود را به ماه ارسال کند. این مجموعه لونا گلوب نام دارد. این کاوشگر ساختار و منابع ماهواره زمین را مورد مطالعه قرار خواهد داد.

.

منبع: pravdareport

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر