;
coinex

با نقشه‌های جدید گوگل مپ در منظومه شمسی کاوش کنید

با نقشه‌های جدید گوگل مپ در منظومه شمسی کاوش کنیدبا وجود اینکه افرادی مثل ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، طرح‌هایی مانند کلون سازی در مریخ را در سر می‌پرورانند، هنوز هم برای اکثریت قریب به اتفاق ما رویای خروج از جو زمین دست‌نیافتنی است. اما خبر خوب این است که اخیرا گوگل مپ با استفاده از میلیون ها تصویر اقدام به طراحی نقشه های سه بعدی از اقمار، سیارات و سایر اجرام موجود در منظومه شمسی کرده است.

شاید سفر به بی‌نهایت اعماق کائنات برای ما مقدور نباشد، اما اکنون قادر خواهیم بود به طور غیرمستقیم محدوده‌ای از کیهان اطراف خود را در تلفن‌های هوشمند خود به تماشا بنشینیم.

در سال ۲۰۱۴، گوگل به مناسبت دومین سال حرکت مریخ‌نورد Curiosity بر روی این سیاره سرخ، نقشه‌ای از مریخ را به گوگل مپ اضافه کرد. در آخرین بروزرسانی، ۲۱ جهان مجازی دیگر نیز به گوگل مپ افزوده شده است. در مجموع اکنون برای ۱۶ جرم آسمانی از جمله قمرهایDione ،Enceladus  Iapetus ،Mimas ،Rhea ،Titan ،Europa ،Ganymede ،Lo ،Cores و سیارات پلوتو، زهره، عطارد، مریخ و البته زمین و تنها قمرش ماه قابلیت رصد مجازی در گوگل مپ وجود دارد.

برای طراحی نقشه‌ها در آخرین نسخه، از تصاویری استفاده شده که حاصل ماموریت‌های ناسا و سازمان فضایی اروپا (ESA) بوده است. همچنین در ساخت تورهای سیاره‌ای از گنجینه داده‌های با ارزشی که کاووشگر کاسینی در طول سفر ۲۰ سال خود به زحل جمع آوری کرده، بهره گرفته شده است. باید اشاره کرد که میزان جزئیات موجود در این نقشه در همه مناطق برابر نیست؛ به عنوان مثال، در محل‌هایی که تصویربرداری‌های جامع از آن موجود نیست، تنها نقشه‌ای ساده با یک نمای کلی از آنجا تهیه شده است. با این حال در سایر قسمت‌ها، شما قادر خواهید بود جزئیاتی حیرت‌انگیز، از جمله کوه‌های آتشفشانی Olympus در سطح مریخ، رودهای تایتان، قمر مشتری، و حیات بالقوه آن را مشاهده کنید. حتی امکان مشاهده رخدادهایی مانند مرگ ستارگان بزرگ نیز وجود دارد.

برای شروع این تور کهکشانی، فقط کافی است به طور معمول گوگل مپ را باز کرده و تا جایی که در اطراف سیاره زمین قرار بگیرید Zoom Back کنید. سپس در سمت چپ تصویر ۱۶ نقشه نمایان می‌شود، من جمله تور ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS)، کره ماه و سیاره زهره. تنها با یک کلیک قادر خواهید بود به تک تک این نقاط سفر کنید. اگر برای خروج از جو زمین عجله دارید می‌توانید از اینجا شروع کنید.

.

منبع : DigitalTrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر