;
coinex

چطور صبح زود بیدار شوید بدون اینکه بخواهید کیفیت خواب را قربانی کنید

چطور صبح زود بیدار شوید بدون اینکه بخواهید کیفیت خواب را قربانی کنید

صبح زود بیدار شدن برای بسیاری از افراد به تنهایی حکم کابوسی را دارد که خواب در آن قربانی می‌شود. در این مقاله راهکارهای ساده ای را برای رهایی شما از این مشکل پیشنهاد می‌کنیم.

زمانی که سیکل خواب و بیداری شما به هم بخورد، به شغل شما هم آسیب وارد خواهد شد. در این صورت تقریبا غیر ممکن است که یک روز کاری با عملکرد مناسب داشته باشید. این اتفاق می تواند هر روز تکرار شود در صورتیکه خواب منظمی نداشته باشید. یکی از بهترین چیزها برای بهبود خلاقیت در حل مشکلات و رویارویی با چالش‌های شغلی داشتن خواب مناسب و منظم است. در ادامه این مقاله راهکارهایی برای تنظیم خواب و اطمینان از داشتن یک روز کاری با عملکرد بالا آورده شده است.

  • به اندازه کافی بخوابید.

به یاد داشته باشید شما در هر شبانه روز به 7.5 ساعت خواب نیاز دارید. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که به اندازه کافی می‌خوابند، سالم‌ترند و به لحاظ فیزیکی و روانی عملکرد بهتری دارند. در هر نوبت خوابیدن شما باید هر 5 سیکل خواب را طی کنید. هر سیکل 90 دقیقه زمان نیاز دارد به این ترتیب شما به 7.5 ساعت خواب نیاز دارید.

در صورتیکه به زمان تحویل پروژه نزدیک می‌شوید و با محدودیت زمانی رو به رو هستید، سعی کنید حداقل سه سیکل خواب معادل با 4.5 ساعت زمان برای خوابیدن داشته باشید. این مقدار از خوابیدن به مغز شما اجازه می‌دهد خود را ترمیم و احیا کند.

  • ریتم خواب و بیداری منظمی داشته باشید.

بعد از رسیدن به میزان خواب کافی، سعی کنید ریتم منظمی برای خواب و بیداری خود داشته باشید. بدن ما به گونه‌ای ساخته شده که ریتم یکنواختی داشته باشد. با داشتن ریتم منظم خواب و بیداری در طول روز هوشمندانه‌تر رفتار می‌کنید.

در صورتی که در زمان مشخصی بخوابید و بیدار شوید عملکرد مغز شما بهبود پیدا می‌کند. منظم بودن زمان خواب شما به بدنتان اجازه می‌دهد هورمون‌ها و دیگر مواد شیمیایی بدنتان را در ریتم مناسب خود ترشح نماید. در صورتی که الگوی خواب و بیداری خود را تغییر دهید، بدنتان به زمان برای رسیدن به وضعیت مناسب احتیاج خواهد داشت. وقتی که بین مناطق مختلف زمانی سفر می‌کنید، الگوی خواب و بیداری شما دگرگون می‌شود. این مساله باعث می شود که شما احساس گیجی کرده، عملکرد و سلامتی شما دچار افت شود.

  • صبح زود بیدار شوید.

برخی از موفق‌ترین افراد در کسب و کار به بیدار شدن زود هنگام در صبح اصرار دارند. صبح زود بیدار شدن به شما اجازه می‌دهد روز خوبی را آغاز کنید. در ساعات اولیه صبح کسی با ارسال ایمیل یا پیامک مزاحم شما نخواهد شد، دنیای اطراف شما ساکت است، برای رفتن به باشگاه مجبور نیستید با ترافیک سنگینی سر و کله بزنید. می‌توانید در آرامش مطالعه کنید، به یوگا یا مدیتیشن بپردازید. تنها چیزی که نیاز دارید بیرون آمدن از تخت خواب است.

با صبح زود بیدار شدن، عملکرد خود را تقویت کنید. می‌توانید به کارهایی بپردازید که حال شما را بهتر می‌کند. صبح زود بیدار شدن را تبدیل به عادت خود کنید و چیزهایی که مورد علاقه‌تان هست را انجام دهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در این ساعات، کارهای مربوط به شغلتان را انجام ندهید. این زمان را به خودتان اختصاص بدهید. زمانی که صبح خود را سرشار از رضایت آغاز کنید، توان بهتری برای انجام وظایف کاری محوله‌تان نیز خواهید داشت.

بنابرین صبح زود بیدار شوید، روز خود را با انجام کارهای شخصی مورد علاقه‌تان آغاز کنید تا با شور و شوق کافی به زندگیتان ادامه دهید.

  • خواب و استراحت شبانه خود را جدی بگیرید.

بعد از اینکه ریتم خواب و بیداری خود را تنظیم کردید، در مورد زمان خواب خود جدی باشید، به این صورت در زمان همیشگی به سادگی به خواب می‌روید. داشتن ریتم همیشگی خواب و بیداری باعث می شود، از فشارهای روزانه کاسته شده و آرامش بیشتری داشته باشید. در نهایت کیفیت خواب شما بهبود خواهد یافت. بسیاری از افراد که با خواب خود مشکل دارند، روزکاری پر استرسی را تجربه کرده و تا دیر هنگام کار می‌کنند و در لحظه‌ای که به تخت خواب می روند به سرعت از حال می‌روند.

فعالیت‌های آرامش بخشی را که دوست دارید، پیدا کنید و قبل از خواب آنها را انجام دهید. بهتر است از تلویزیون، کامپیوتر، تلفن‌ هوشمند و به طور کلی صفحه نمایش دوری کنید. (نور باعث می‌شود مغز شما فعال بماند.) همچنین از فعالیت‌هایی که نیاز به فعالیت مغزی زیاد هستند اجتناب کنید. می‌توانید رمان بخوانید، دوش بگیرید، به موزیک‌های آرام بخش گوش کنید یا هر فعالیتی که موجب آرامش شما می‌شود را انجام دهید.

.

منبع: entrepreneur

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر