;
coinex

چه خودروهایی در بازارهای جهانی قیمتی در حدود 50 میلیون تومان دارند؟

خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان

48 میلیون تومان یا چیزی در حدود 12.000 دلار با احتساب ارز 4.000 تومانی کمترین مبلغی است که می توان با آن یک خودروی نو و دست اول را در بازارهای ایالات متحده خریداری کرد. در این نوشته به معرفی و بررسی 10 نمونه از خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان با امکانات مناسب و استاندارد که با این مبلغ به فروش می رسند خواهیم پرداخت.

گذشته از برخی خودروهای بی کیفیت ساخت کشورهایی مانند چین و هند و روسیه مانند چری (Chery) که در ایران با نام شرکت مونتاژ کننده آن، شرکت مدیران خودرو و با نام MVM به فروش می رسد، تاتا (Tata) و لادا (Lada)، خودروهای قابل اعتماد و مجهزی نیز وجود دارند که توسط شرکت های معتبر و صاحب نام خودرو سازی جهان ساخته شده و توانسته اند از استانداردهای بسیار سختگیرانه ایالات متحده به سلامت عبور کنند. این خودروها با قیمت بسیار پایین خود، علاوه بر قدرت مناسب، ظاهر مدرن و به روز، تکنولوژی های جدید و مهم تر از همه، تجهیز به سطح استاندارد و قابل قبولی از تجهیزات ایمنی، با قیمت پایین خود قشر کم درآمد جامعه را هدف گرفته اند. در ادامه به معرفی خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی می پردازیم.

خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی

در بین این فهرست 10 نفره از خودروهای ارزانقیمت موجود در بازار ایالات متحده هیچ اثری از خودروسازان بی کیفیت چینی و مشابه نبوده و تمامی خودروهای این لیست، ساخته بزرگترین و معتبرترین شرکت های خودرو سازی جهان هستند و تمامی نکات ایمنی در طراحی و امکانات آنها لحاظ شده است. در ساخت تجهیزات موجود در این خودروها از همان تکنولوژی موجود در مدلهای گرانقیمت خودرو سازان استفاده شده و بدون کم کاری و حذف ساختار تشکیل دهنده خودرو و اعلام مواردی چون فرمان هیدرولیک و هشدار نبستن کمربند ایمنی به عنوان تجهیزات مدرن، خودرویی مناسب در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

این خودروها عبارتند از:

  • تویوتا یاریس (Toyota Yaris)
  • شورولت سونیک (Chevrolet Sonic)
  • فیات 500
  • هیوندای اکسنت (Hyundai Accent)
  • اسمارت ForTwo
  • کیا ریو (Kia Rio)
  • فورد فیستا (Ford Fiesta)
  • شورولت اسپارک (Chevrolet Spark)
  • میتسوبیشی میراژ (Mitsubishi Mirage)
  • نیسان ورسا (Nissan Versa)

تویوتا یاریس

شرکت خودرو سازی ژاپنی تویوتا برای اولین بار در سال 1999 میلادی تویوتا یاریس را در کلاس بدنه خودروهای فوق کوچک (Subcompact Cars) به بازار جهانی عرضه کرد. این خودرو با توجه به مصرف کم و امکانات مناسب مورد توجه مشتریان قرار گرفت. این خودرو تا کنون در سه نسل تولید شده که نسل سوم آن از سال 2013 در بازارهای جهانی به فروش می رسد. این خودرو با قیمت پایه ای در حدود 15.000 دلار (معادل 60 میلیون تومان) در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش می رسد. این خودرو در بازارهای جهانی با نام مزدا 2 نیز تولید و به فروش می رسد. تویوتا یاریس با قیمت مناسب خود، نمونه ای مناسب و کم خرج برای تردد در مسیرهای داخلی شهری بوده و یکی از خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی است.

موتور و پیشرانه

تویوتا یاریس از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 1.5 لیتری استفاده کرده که نیرویی در حدود 106 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 106 پاوند بر فوت (معادل م نیوتون متر) را تولید می کند. نیروی تولیدی توسط یک جعبه دنده 4 سرعته دستی به چرخ های جلویی منتقل می شود. این خودرو در زمانی در حدود 10.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 108 مایل در ساعت (معادل 174 کیلومتر در ساعت) است. تویوتا یاریس مصرف بسیار پایینی داشته و توانایی پیمودن مسیری برابر با 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) در شهر و 36 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) بزرگراه را دارد.

قیمت در ایران

تیوتا یاریس در بازار ایران حضور داشته و بر خلاف بازار ایالات متحده که خودرویی کم خرج و ارزانقیمت به حساب آمده، نمونه گرانقیت برای بانوان و جوانان به شمار می آید. در حال حاضر تویوتا یاریس که یکی از خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازار جهانی است، با مبلغی در حدود 120 میلیون تومان (معادل 30.000 دلار) در بازار خودروی داخلی داد و ستد می شود.

شورولت سونیک

شورولت سونیک (Chevrolet Sonic) نمونه ای است در خودروهای کلاس بدنه فوق کوچک شهری (Sub Compact City Cars) که از سال 2002 در بازارهای جهانی به فروش می رسد. نسل اول این خودرو که توسط شعبه کره جنوبی شرکت جنرال موتورز (General Motors) تولید می شد، در کشورهای مختلف با نام ها و تحت برندهای متفاوتی مانند شورولت آوئو (Aveo)، دوو (Daewoo)، هولدن (Holden)، پونتیاک (Pontiac) و سوزوکی (Suzuki) به فروش می رسد. نسل دوم این خودرو در سال 2012 معرفی شد و برای سال 2016 میلادی نیز مورد فیست لیفت قرار گرفت. شورولت سونیک نیز یکی از خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی است که با در اختیار قرار دادن سطح مناسبی از امکانات، از قیمت پایینی نیز برخوردار است. این خودرو با قیمت پایه ای در حدود 15.500 دلار (معادل 62 میلیون تومان) به فروش می رسد.

موتور و پیشرانه

شورولت سونیک مدل سال 2017 میلادی از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتری با خحم دقیق 1.398 سی. سی. مجهز به سیستم توربو شارژر استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی برابر با 138 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 125 پاوند بر فوت (معادل 170 نیوتون متر) را دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده دستی 5 سرعته و یا اتوماتیک 6 سرعته به چرخ‌ های جلویی (FWD) منتقل می شود. این موتور شورولت سونیک را در زمانی در حدود 9.0 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعت 123 مایل در ساعت (معادل 200 کیلومتر در ساعت) خواهد رساند. مصرف سوخت این خودرو نیز برابر با 27 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 36 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی است.

قیمت در بازار ایران

شورولت سونیک به دلیل عدم روابط تجاری ایران با ایالات متحده و با وجود تجهیز به امکاناتی مانند سیستم ناوبری ماهواره ای (Navigation)، سیستم کنترل کشش الکترونیکی (Traction Control) و صفحه نمایش 6.0 اینچی لمسی رنگی و سطح مناسبی از تجهیزات کمکی رانندگی و ایمنی و … در بازار ایران حاضر نبوده و جای خود را به نمونه های قدرتمند با کیفیت بسیار بالایی مانند سمند و L90 داده است.

فیات 500

فیات 500 خودرویی است ایتالیایی که اولین نمونه آن در دهه 1950 میلادی به بازارهای جهانی عرضه شد. نسل جدید این خودرو که برای عبور و مرور در خیابان ها و کوچه های تنگ و باریک شهری طراحی شده است، یکی از خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی است که با توجه به قدرت مناسب و امکانات استاندارد و در حد قابل قبول، با قیمت پایه ای در حدود 15.000 دلار (معادل 60 میلیون تومان) به دست مشتریان می رسد.

موتور و پیشرانه

فیات 500 در حالت پایه از یک موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری به حجم دقیق 1.398 سی. سی. سد برده که توانایی تولید نیرویی برابر با 101 اسب بخار را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز در حدود 97 پاوند بر فوت (معادل 131 نیوتون متر) است. نیروی تولیدی موتور نیز توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلویی منتقل می شود. این پیشرانه در زمانی کمتر از 10 ثانیه فیات 500 را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعت 107 مایل در ساعت (معادل 172 کیلومتر در ساعت) می رساند. مصرف سوخت این پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتری نیز در حدود 31 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 38 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی است که رقمی بسیار مناسب برای یک خودروی ارزانقیمت به شمار می آید.

قیمت در بازار ایران

فیات 500 نیز با وجود تجهیز به امکانات مناسب، ظاهر قابل قبول، پیشرانه ای با سطح توانایی های یک خودروی شهری و با قیمت پایین و معقول، در بازار ایران حضور ندارد.

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت (Hyundai Accent) یک خودروی کوچک شهری است که اولین بار در سال 1994 میلادی و به عنوان جایگزینی برای هیوندای اکسل (Excel) راهی بازارهای جهانی شد. این خودرو که توانسه با توجه به امکانات مناسب و قیمت پایین با موفقیت نسبی نیز مواجه شود، تاکنون در پنج نسل طراحی و تولید شده که آخرین نسل آن از سال 2017 در دسترس عموم قرار گرفته است. این خودرو با قیمت پایه ای در حدود 14.500 دلار (58 میلیون تومان)، یکی از خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی است.

موتور و پیشرانه

تیپ پایه هیوندای اکسنت از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری خطی با حجم دقیق 1.591 سی. سی. استفاده می کند که توانایی تولید نیرویی معادل 137 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی برابر با 123 پاوند بر فوت (معادل 167 نیوتون متر) را دارد. این موتور هیوندای اکسنت را در زمانی برابر با 8.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعتی برابر با 120 مایل در ساعت (معادل 193 کیلومتر در ساعت) دارد. این خودرو از مصرف سوخت مناسبی برخوردار بوده و توانایی پیمودن مسافتی برابر با 27 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 38 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را دارد.

قیمت در بازار ایران

هیوندای اکسنت از همان ابتدای حضور در بازار ایران حاضر بود و توانست با توجه به عملکرد و ظاهر کلی قابل قبول، مشتریان را به سوی خود جلب نماید. این خودرو در حال حاضر با قیمتی مابین 110 تا 130 میلیون تومان (معادل 27.500 تا 32.500 دلار) در اختیار اقشار متوسط جامعه ایران قرار می گیرد که قیمتی به مراتب بیشتر از قیمت جهانی و ارزش آن است.

اسمارت ForTwo

اسمارت ForTwo یک خودروی فوق کوچک دو نفره بوده که توسط یکی از زیر مجموعه های شرکت خودرو سازی آلمانی دایملر (Daimler) تولید می شود. این خودرو با توجه به پیشرانه کوچک و بسیار کم مصرف خود مورد توجه مشتریان قرار گرفت و نسل سوم آن از سال 2014 میلادی در دسترس علاقمندان قرار دارد. این خودروی کوچک با برچسب قیمتی در حدود 14.500 دلار (معادل 58 میلیون تومان) یکی از خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی است.

موتور و پیشرانه

موتور پایه برای اسمارت ForTwo یک نمونه 0.9 لیتری سه سیلندر به حجم دقیق 898 سی. سی. مجهز به سیستم توربو شارژر بوده که توانایی تولید نیرویی معادل 89 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی برابر با 100 پاوند بر فوت (معادل 135 نیوتون متر) را دارد. این موتور اسمارت ForTwo را در رمانی در حدود 10.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 97 مایل در ساعت (معادل 156 کیلومتر در ساعت) است. مصرف سوخت این خودرو نیز در حدود 33 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 38 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی است.

قیمت در بازار ایران

اسمارت ForTwo با توجه به سیاست حمایتی دولت از صنایع داخلی (سایپا + ایران خودرو) در بازار ایران حضور نداشته و با اعمال تعرفه ای 110 درصدی، جای خود را به خودروهای با کیفیتی و مجهز و مدرنی مانند خاندان پراید و تیبا داده است.

کیا ریو

کیا ریو (Kia Rio) اولین بار در سال 2000 میلادی و به عنوان یک جایگزین برای خودروهای شهری فوق کوچک این شرکت مانند کیا پراید (Kia Pride) و کیا آولا (Kia Avella) در اوایل دهه 1990 میلادی شد. این خودرو در حال حاضر پس از گذر از سه نسل نسبتا موفق، از سال 2017 میلادی با شکل و شمایلی جدید به فروش رفته و از خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی به حساب می آید. تیپ پایه این خودرو قیمتی در حدود 14.000 دلار (معادل 56 میلیون تومان) به فروش می رسد و یکی از مناسب ترین و ارزان ترین خودروهای استاندارد و قابل قبول موجود در بازارهای جهانی است که سطح مناسبی از ایمنی را برای سرنشینان خود به ارمغان می آورد.

موتور و پیشرانه

موتور ایتفاده شده در مدل پایه این خودرو یک نمونه 4 سیلندر خطی 1.6 لیتری به حجم دقیق 1.591 سی. سی. بوده که توانایی تولید نیرویی معادل 138 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 123 پاوند بر فوت (معادل م نیوتون متر) را دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ های جلویی منتقل شده و این خودرو را در زمانی برابر با 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر می رساند. حداکثر سرعت کیا ریو در مدل پایه نیز چیزی در حدود 121 مایل در ساعت (معادل 195 کیلومتر در ساعت) است. این خودرو توانایی پیمودن مسافتی برابر با 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) در شهر و 38 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی است.

قیمت در بازار ایران

کیا ریو نیز چند سالی است که در بازار ایران حضور داشته و توسط نمایندگی های فروش این خودرو با قیمتی در حدود 120 میلیون تومان (معادل 30.000 دلار) به فروش رفته که رقمی بسیار بالاتر از توانایی ها و قیمت رسمی این خودرو در بازارهای جهانی کشورهای پیشرفته است.

فورد فیستا (Ford Fiesta)

فورد فیستا یکی از تولیدات قدیمی شرکت آمریکایی فورد (Ford) بوده و اولین بار در سال 1976 میلادی در کلاس بدنه خودروهای فوق کوچک شهری تولید شد. این خودرو یکی از خودروهای موفق در بازارهای جهانی بوده و تاکنون در 7 نسل مختلف طراحی و تولید شده است. آخرین نسل فورد فیستا که در سال 2017 میلادی در دسترس مشتریان قرار گرفت، با قیمت پایه ای در حدود 13.500 دلار (معادل 54 میلیون تومان) به فروش رسیده و یکی از بهترین و ارزانقیمت ترین خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی است. این خودرو در یک گونه با نام فورد فیستا ST نیز تولید شده که با توجه به امکانات بیشتر و پیشرانه های قدرتمند تر ، با قیمتی در حدود 22.000 دلار (معادل 88 میلیون تومان) به فروش می رسد و یکی از بهترین خودروهای هاچ بک سال 2017 میلادی نیز به شمار می آید.

موتور و پیشرانه

موتور استاندارد استفاده شده در فورد فیستا یک نمونه 4 سیلندر 16 سوپاپه 1.6 لیتری به حجم دقیق 1.591 سی. سی. بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 120 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی برابر با 112 پاوند بر فوت (معادل 152 نیوتون متر) را دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته 5 سرعته دستی به چرخ های جلویی منتقل می شود. فورد فیستا برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی در حدود 8.7 ثانیه نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 115 مایل در ساعت (معادل 185 کیلومتر در ساعت) است. فورد فیستا توانایی پیمودن مسافتی معادل 27 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 29 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را دارد.

قیمت در بازار ایران

مانند سایر خودروهای تولیدی شرکت فورد که همواره بیشترین قدرت و توان موتور را در برابر پایین ترین قیمت ممکن را در اختیار راننده قرار می دهند، فورد فیستا نیز با توجه به تحریم های موجود از سوی دولت آمریکا برای برقراری روابط تجاری با ایران از حضور در کشو محروم بوده و جای خود را به خودروهایی چینی مانند برلیانس و دانگ فنگ داده است.

شورولت اسپارک

شورولت اسپارک خودرویی است کوچک و ارانقیمت که توانست نام خود را به عنوان یکی از بهترین خودروهای هاچ بک سال 2017 میلادی ثبت نماید. این خودرو که برای اولین بار در سال 1998 میلادی توسط شرکت خودرو سازی دوو (Daewoo) کره جنوبی و با نام دوو ماتیز (Daewoo Matiz) تولید شد، خودرویی نام آشنا برای ایرانیان بوده و پس از گذر از سه نسل، نسل چهارم آن از سال 2015 میلادی در خط تولید شرکت شورولت قرار گرفته است.

 

موتور و پیشرانه

شورولت اسپارک یک خودروی هاچ بک فوق کوچک شهری بوده و با استفاده از پیشرانه های 3 سیلندر 1.0 لیتری و 4 سیلندر 1.4 لیتری به بازار عرضه شد. موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری این خودرو یک نمونه DOHC مجهز به 16 سوپاپ بود که توانایی تولید نیرویی در حدود 98 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 94 پاوند بر فوت (معادل 127 نیوتون متر) را داشت. شورولت اسپارک برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتردر ساعت از حالت سکون به زمانی در حدود 10.8 ثانیه نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 105 مایل در ساعت (معادل 169 کیلومتر در ساعت) است. این خودرو توانایی پیمودن مسافتی معادل 31 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 41 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را داشت.

قیمت

شورولت اسپارک مدل 2017 با قیمتی در حدود 13.800 دلار (معادل 55 میلیون تومان) در مدل پایه و 18.300 دلار (معادل 73 میلیون تومان) در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات و امکانات به فروش رسید و توانست به عنوان یکی از بهترین خودروهای هاچ بک سال 2017 میلادی شناخته شده و در فهرست خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی قرار گیرد. این خودرو نیز مانند سایر خودروهای تولید ایالات متحده آمریکا در بازار ایران حضور ندارد.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ (Mitsubishi Mirage) اولین بار در سال 1978 میلادی طراحی شد و با نامهایی نظیر میتسوبیشی کلت (Mitsubishi Colt) و میتسوبیشی لنسر (Mitsubishi Lancer) در بازارهای جهانی عرضه گردید. این خودرو تا کنون پنج نسل مختلف را پشت سر گذاشته و از سال 2012 میلادی، نسل ششم آن در خط تولید این شرکت ژاپنی قرار دارد. میتوبیشی میراژ با قیمت پایه ای در حدود 13.500 دلار (معادل 54 میلیون تومان) یکی از ارزان قیمت ترین خودروهای استاندارد موجود در بازارهای جهانی است که با قرار داشتن در بین خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی ، در دسترس افراد برای استفاده در داخل شهرهای کوچک قرار دارد.

موتور و پیشرانه

موتور استاندارد موجود برای تیپ پایه میتسوبیشی میراژ یک نمونه 3 سیلندر خطی 12 سوپاپه به حجم دقیق 1.193 سی. سی. بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود 78 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی برابر با 74 پاوند بر فوت (معادل 100 نیوتون متر) را دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلویی خودرو منتقل می شود. میتسوبیشی میراژ برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی برابر با 10.6 ثانیه نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 100 مایل در ساعت (معادل 161 کیلومتر در ساعت) است. مصرف سوخت این خودرو مناسب بوده و میتسوبیشی میراژ توانایی پیمودن مسافتی در حدود 33 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 41 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را دارد.

قیمت در بازار ایران

چند سالی است که نسل ششم میتسوبیشی میراژ توانسته وارد بازار خودروی کشورمان شود. این خودرو با وجود ظاهر از مد افتاده و قدیمی و همچنین پیشرانه ضعیف مورد توجه بازار قرار نگرفته و با وجود تجهیز به پیشرانه 3 سیلندر بسیار کم مصرف، اما با قیمت بالا و با مبلغی در حدود 80 میلیون تومان (معادل 20.000 دلار) توسط نمایندگی های این شرکت به مشتریان فروخته می شود.

نیسان ورسا

ارزان ترین خودروی استاندارد موجود در بازارهای آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا که توانسته استانداردهای لازم را برای تردد در جاده های کسب نماید و در صدر فهرست خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی قرار گیرد، نیسان ورسا (Nissan Versa) است. این خودرو اولین بار در سال 2007 میلادی با استفاده از پلتفرم مشترکی با شرکت خودرو سازی فرانسوی رنو تولید شد. نسل سوم این خودرو از سال 2015 در کلاس های بدنه ای مانند سدان و هاچ بک تولید شده و توانسته به عنوان یکی از ارزانقیمت ترین نمونه های موجود در بازارهای جهانی شناخته شود. نیسان ورسا در حال حاضر با قیمت پایه ای در حدود 12.000 دلار (معادل 48 میلیون تومان) یکی از ابتدایی ترین خودروهای موجود در بازار است.

موتور و پیشرانه

موتور استفاده شده در مدل پایه نیسان ورسا یک نمونه 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.6 لیتری بوده که با حجم دقیق 1.598 سی. سی. توانایی تولید نیرویی برابر با 109 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 107 پاوند بر فوت (معادل م لیتر در هر 100 کیلومتر) را دارد. نیروی تولیدی موتور نیز توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلویی منتقل می شود. این موتور نیسان ورسا را در زمانی در حدود 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعت 110 مایل در ساعت (معادل 177 کیلومتر در ساعت) خواهد رساند. این موتور به نیسان ورسا توانایی پیمودن مسافتی برابر با 26 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را می دهد.

قیمت در بازار ایران

این خودرو نیز با وجود قیمت و قرار گرفتن در بین خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی ، جایی در بازار ایران نداشته و احتمالا به دلیل عدم دریافت استاندارهای لازم از سوی موسسات استاندارد ایران که به خودروهایی ایمن و درخودر توجه مانند پراید، تیبا، پرو 406 و امثالهم اجازه تردد می دهد، جای خود را به نمونه های چینی با کیفیت داده است.

خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازار ایران

در این نوشته به معرفی خودروهای با قیمت در حدود 50 میلیون تومان در بازارهای جهانی پرداخیتم. اما خودروهای نسبتا زیادی در بازار ایران حضور داشته که در این بازه قیمتی قرار می گیرند. اما از بین آنها تنها نمونه هایی مانند پژو 207 و تا حدودی داچیا ساندرو (Dacia Sandero) محصول بخش مخصوص کشور رومانی شرکت فرانسوی رنو که در بازار ایران با نام رنو ساندرو به فروش می رسد و دنا پلاس، از توانایی و استانداردهای پایه برخوردار بوده و با مبلغی در حدود 50 میلیون تومان ، خرید خودروهای دست دوم موجود در بازار مانند هیوندای i10 و i20 ، ام جی 3 و نمونه هایی این قبیل منطقی طر از خرید نمونه هایی مانند خودروهای اشاره شده در فهرست زیر است که شاید در ظاهر از امکانات بالاتری برخوردار باشند، اما از لحاظ ایمنی در پایین ترین سطح ممکن قرار دارند:

  • پژو پارس اتوماتیک با قیمتی در حدود 52 میلیون تومان
  • تندر 90 اتوماتیک با قیمتی در حدود 50 میلیون تومان
  • لیفان X50 با قیمتی در حدود 55 میلیون تومان
  • ام وی ام 550 با قیمتی در حدود 55 میلیون تومان

 

منابع :

MotorTrend

Caranddriver

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر