;
coinex

سامانه ضدسرقت توسط محققان کشور تجاری سازی شد

 

سامانه ضدسرقت توسط محققان کشور تجاری سازی شد

سامانه ضدسرقت توسط محققان کشور در یکی از شرکت‌های دانش بنیان تجاری سازی شد. سامانه‌ای که بیشتر کاربرد نظامی دارد.

این سامانه ضدسرقت پیش از این فقط کاربرد نظامی داشت، اما اکنون با 60 درصد کمتر از قیمت نمونه خارجی آن در داخل کشور تجاری ‌سازی و روانه بازار شده است.

علیرضا عالمیان، که عضو هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان است در مورد این سامانه ضدسرقت اعلام نمود که هفت کشور در دنیا وجود دارند که در زمینه تولید این دستگاه فعالیت می‌کنند. وی این شرکت دانش بنیان را تنها شرکت تولید کننده این دستگاه در کشور اعلام نمود.

نحوه عملکرد دستگاه ضدسرقت

عالمیان در مورد نحوه عملکرد این دستگاه ضدسرقت سخن گفت. به گفته وی عملکرد این سامانه ضدسرقت به گونه‌ای است که می‌تواند در فاصله کمتر از چند ثانیه فضا را از مه غلیظ پر نماید به صورتی که حتی در فاصله 5 سانتی متری نیز چیزی مشاهده نخواهد شد.

کاربردهای دستگاه ضدسرقت

عالمیان تاکید نمود که پیش از این، سامانه ضدسرقت فقط کاربرد نظامی داشته است و در مانورهای نظامی استفاده می‌شده است. به گفته وی این دستگاه در حوزه نظامی حجم بزرگی دارد. وی ادامه داد که این دستگاه برای انسان و اشیای الکترونیکی هیچ ضرری نخواهد داشت.

به گفته عالمیان می‌توان از این سامانه ضدسرقت برای امنیت مکان‌هایی چون بانک‌ها، صرافی‌ها، طلافروشی‌ها و در کل جاهایی که اشیای قیمتی دارند، استفاده کرد. این شرکت دانش بنیان این سامانه ضدسرقت را با شعار “اشیایی که دیده نشوند، به سرقت نمی‌روند” تجاری‌سازی کرده است.

عالمیان در ادامه وظیفه این دستگاه را پیشگیری از سرقت اعلام نمود و ادامه داد که هدف در استفاده از این دستگاه دور کردن سارق از محل است. او می‌گوید که اگر برق محل توسط سارقین قطع شود، یک دستگاه برق اضطراری در داخل این محصول وجود دارد که خواهد توانست بدون وابستگی به برق اصلی و با استفاده از برق داخلی فعال گردد.

بررسی قیمت سامانه ضدسرقت

عالمیان قیمت در نظر گرفته شده برای این دستگاه را حداقل اعلام نمود و ادامه داد که قیمت آن 60 درصد کمتر از قیمت نمونه خارجی است. به گفته وی این دستگاه بومی و کاملا ساخت داخل کشور است و قسمت‌های الکترونیکی و مکانیکی آن نیز توسط این شرکت دانش بنیان ساخته شده است.

این عضو هیات مدیره در پایان اشاره نمود که نمونه خارجی سامانه ضدسرقت در داخل کشور وجود دارد که لازم است پس از اتمام مه، دستگاه برای فعال‌سازی دوباره به خارج از کشور ارسال شود.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر