;
coinex

محققان ایرانی سیستم بومی امنیت شبکه را تولید کردند

محققان ایرانی سیستم بومی امنیت شبکه را تولید کردندسیستم بومی امنیت شبکه (فایروال) توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان در کشور تولید شد. این سیستم بومی امنیت شبکه ، منطبق با نیازهای راهبردی و استراتژیک کشور تولید شده و  از ابتدای امسال در کشور  اجرایی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان که تولیدکننده سیستم بومی امنیت شبکه است، اعلام کرد تولید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای تخصصی حوزه  IT، به ویژه تمرکز در حوزه امنیت شبکه، هدف اصلی اجرای طرح سامانه‌های پیشرفته شبکه و امنیت اطلاعات است.

به گفته وی تولیداتی مانند فایروال‌ها و UTM که هم‌اکنون در مرحله عملیاتی قرار گرفته‌اند و مورد استفاده بسیاری از سازمان‌های دولتی نیز هستند، در این دسته قرار دارند.

این محقق فاصله زمانی بین ایده تا اجرای این طرح را سه سال بیان نمود. وی ادامه داد که این طرح با انجام  آزمایش‌های موفق امنیتی، در کشور راه‌اندازی شده است.

وی در مورد اهمیت اجرای طرح سامانه پیشرفت شبکه و امنیت اطلاعات اعلام نمود که سامانه امنیت ملی ارتباطات این شرکت در راستای طرح امنیت ملی ارتباطات و پدافند غیرعامل تعریف و تولید شده است.

وی در ادامه به حمله‌ها و سناریوهای مربوط به تهدیدهای سایبری که در سال‌های اخیر وجود داشته، اشاره کرد و طراحی این سامانه را منطبق با نیازهای موجود امنیتی دانست.

تاثیر سیستم بومی امنیت شبکه بر مشکلات امنیتی داخل

به گفته محقق این شرکت دانش بنیان، این تیم طراحی، بیشتر بر حفره‌ها و ضعف‌های امنیتی پایگاه‌ها و سرورهای داخلی تاکید داشته‌ است. او معتقد است محصول‌های امنیتی خارجی موجود در کشور مشکلات موجود را برطرف نمی‌کنند.

نقطه قوت دیگر این سیستم، تولید داخلی بودن آن است. زیرا استفاده از این سیستم امنیتی به کاربران اطمینان کامل می‌دهد. این سیستم بومی امنیت شبکه ، به دلیل طراحی بومی و انعطاف‌پذیری که دارد و همچنین کنترل، سیاست‌گذاری، امنیت و مدیریت شبکه مناسب می‌تواند کم‌ترین تاثیر را بر سرعت و قابلیت دسترسی به شبکه داشته باشد.

سیستم بومی امنیت شبکه در کشور تولید شد

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، این طرح علاوه بر اینکه مقرون به‌صرفه‌ است، استانداردهای ایزو ۲۷۰۰۱ را دارد و از سازمان پدافند غیرعامل کشور مجوز کسب کرده است.

این سیستم همچنین به دلیل  کسب رتبه از شورای عالی انفورماتیک و تاییدیه ارزیابی امنیتی محصول امنیت شبکه از صافتا (صنایع امنیت فضای تبادل اطلاعات) قادر است با محصولات کشورهای خارجی رقابت نماید.

به گفته این محقق، کشور ایران این محصولات را پیش از این از کشوری مانند آمریکا وارد می‌کرد اما هم‌اکنون خودکفا شده و می‌تواند صادر کننده این محصولات به سایر کشورها باشد.

به گفته این محقق، فعالیت‌های اصلی این شرکت دانش بنیان، شامل امنیت شبکه، آموزش امنیت شبکه، معرفی آخرین بدافزارها و نرم‌افزارهای جاسوسی، دفع حملات سایبری، پشتیبانی امنیت شبکه سازمان‌های خصوصی و دولتی، طراحی و ساخت فایروال با تکنولوژی داخلی است.

ویژگی های سیستم بومی امنیت شبکه

این محقق در مورد این محصول فایروال اعلام نمود که فایروال Enterprise که از سری p1  محصول پاوان است، راه‌حلی جامع در زمینه امنیت شبکه است و می‌تواند جستجو و بررسی دقیق و عمیق بسته‌های اطلاعاتی شبکه در مجموعه‌ها و شبکه‌های سازمانی بزرگ و پیچیده را انجام دهد.

وی ادامه داد که این سیستم بومی امنیت شبکه می‌تواند نقش راهبردی و استراتژیک خود در زمینه فیلترینگ، شناسایی و مقابله با بدافزارها و ویروس‌ها، انواع تهدیدهای اینترنتی و برقراری ارتباط با VPN را به ‌صوت کاملا هدایت‌ شده و تحت کنترل، به درستی انجام دهد.

به گفته محقق این شرکت دانش بنیان، این نرم‌افزار دارای قابلیت‌های چشمگیر و متنوع بسیاری است که از جمله می‌توان به مدیریت پهنای باند، مقابله با ویروس‌ها، شناسایی انواع حمله‌ها، فیلترینگ محتوای داده‌ها و… اشاره نمود.

این سیستم به ‌صورت لحظه‌ای و بدون وقفه فعالیت می‌کند و کیفیت عملکرد بالایی دارد. این محصول قابلیت‌های سخت‌افزاری مناسب و انعطاف پذیری نیز دارد، بهینه است و از ضریب اطمینان بالایی برخوردار است.

وی در ادامه عنوان کرد که صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صحا از این طرح حمایت نموده است.

این محقق تاکید نمود که از دولت نیز توقع دارند لایحه‌های عملیاتی را نیز در حمایت از محصول‌های بومی به خصوص در حوزه امنیت مصوب کند تا سازمان‌های بیشتری بتوانند نسبت به استفاده از محصول‌های بومی و صنایع داخلی تشویق شوند.

وی در پایان اعلام نمود که به دلایل مختلفی سازمان‌ها بیشتر به خرید محصولات خارجی تمایل دارند و به همین دلیل است که این محصولات توانسته‌اند سهم عظیمی از بازار را به خود اختصاص دهند. وی از اینکه محصولات آنها نیز بتواند در آینده درصدی از بازار را به خود اختصاص دهد اظهار امیدواری کرد.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر