;
coinex

مقدمه‌ای بر تاریخچه و سیاست‌های اجرایی گروه خودروسازی سایپا

مقدمه‌ای بر تاریخچه و سیاست‌های اجرایی گروه خودروسازی سایپاامروز قصد داریم فعالیت‌ها و سیاست‌های اجرایی یکی از خودروسازان موفق داخلی یعنی گروه خودروسازی سایپا را مورد بررسی قرار داده و مختصری از تولد تا حال این شرکت خودروساز را شرح دهیم؛ شرکتی که سیاست‌های جدیدی در راستای ایجاد تحولی نو در بازار خودرو طرح ریزی کرده که سالها، رنگ و ظاهری یکسان داشته است.

تاریخچه‌ای مختصر از گروه خودروسازی سایپا

گروه خودروسازی سایپا در سال 1344، با مشارکت شرکت فرانسوی سیتروئن کار خود را آغاز کرد. از نخستین تولیدات سایپا می‌توان به وانت آکا و سواری ژیان اشاره کرد. نام این شرکت در سال 1354به شکل کنونی یعنی “سایپا” تغییر کرد که اختصاری است از عبارت فرانسوی Société Annonyme Iranienne de Production Automobile به معنی شرکت سهامی ایرانی تولید خودرو.

گروه خودروسازی سایپا از سال 1358 به مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران درآمده و تا کنون به فعالیت خود ادامه داده است. از شرکت‌های زیرمجموعه توابع سایپا می‌توان به نام‌های آشنایی همچون پارس خودرو، سایپا دیزل، زامیاد و غیره اشاره کرد.

گروه خودروسازی سایپا این روزها چه حال و هوایی دارد؟

سایپا در طول سال‌های فعالیت خود با شرکت‌هایی همچون سیتروئن فرانسه، رنو، نیسان و کیا موتورز، قراردادهای متعددی داشته که برخی از آنها هنوز هم در این شرکت اجرا می‌شوند. خودروهای دیگری مثل زانتیا، ماکسیما، تندر 90، سراتو و بسیاری دیگر، از جمله مواردی هستند که طی قراردادهای داخلی این شرکت با خودروسازان بزرگ به ایران وارد شده و سهم قابل توجهی از بازار خودرو داخل را به خود اختصاص داده‌اند.

شاید تصور کنید که این خودروساز، تا به حال عملکرد چندان درخشانی نداشته است؛ اما با در نظر گرفتن موقعیت ما در بازارهای جهانی، تولیدات داخلی و سهم بازار چین در ایران باید گفت که این روزها، خبرهای خوبی در راه است. سایپا در سیاست‌های جدید خود سعی دارد با ارائه طرح و کیفیت‌های متنوع، و همچنین اشتغال زایی در بازار داخلی، سهم گسترده‌ای را از آن خود کند. گروه خودروسازی سایپا همچنین قصد دارد با شرکت‌های چینی، از جمله برلیانس و چانگان که از خودروسازان قابل قبول در عرصه خودروسازی هستند، همکاری کرده و با تولید محصولات این شرکت‌ها در خط تولید خود، بخشی از معضلات اشتغال را برطرف کند.

شرکت سایپا با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در شهرهای مختلف به معرفی محصولات خود می‌پردازد. خودرو کوئیک که زمستان سال گذشته معرفی شد، یکی از همین خودروهاست که از پلتفرم کاملا داخلی برخوردار بوده و امکانات جدیدی را ارائه می‌کند. از دیگر خودروهای جدید این گروه خودروسازی می توان به برلیانس سی 3 اشاره کرد؛ این خودرو محصول جدید برلیانس بوده و در خط تولید سایپا مونتاژ می‌شود.

گروه خودروسازی سایپا این روزها در حال راه اندازی خط تولید جدیدی است که احتمالا تا پایان آبان ماه به بهره برداری می‌رسد. خط تولید خودروی اس پی 100.

این پلتفرم که به تازگی معرفی شده، در چند تیپ مختلف به بازار عرضه خواهد شد. اس پی 100 سایپا از طراحی قابل قبول و امکانات مدرن برخودار بوده و مطابق با استانداردهای جهانی ارائه خواهد شد. تولید این خودرو کاملا در داخل کشور انجام می‌شود.

خودروهای جدید سایپا در انواع موتور، طراحی و قیمت‌های متنوع ساخته و عرضه می‌شوند. روش‌های متنوعی نیز برای خرید خودروهای جدید سایپا از جمله پیش فروش و خرید نقدی در نظر گرفته شده است.

در مجموع باید گفت که خودروسازان داخلی نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری داشته‌اند. گروه خودروسازی سایپا با کلید زدن روند توقف تولید خودرو پراید در سال 96، گامی نو در صنعت خودروسازی برداشته که همین امر نیز از روزهای خوب آینده نوید می‌دهد. در خبرهای بعدی با معرفی کامل محصولات جدید خودروهای داخلی با تکراتو همراه شوید.

.

گردآوری و تنظیم: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر