;
coinex

85 استاندارد خودرویی به زودی پیاده سازی خواهد شد

پیاده سازی 85 استاندارد خودرویی ؛ به زودیجزئیات کامل 85 استاندارد خودرویی اعلام شد. قرار است تا از ابتدای دی‌ماه سال 1397 و در سه مقطع زمانی، این استانداردها در دستور کار قرار گیرند.

سازمان ملی استاندارد ایران، در اسفند ماه گذشته از افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد خبر داد. براساس گفته‌های این سازمان و همچنین براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد، ارتقای این استانداردها از نظر تعداد و کیفیت مطرح شده است.

قرار بر این است تا ابتدای دی ماه سال جاری، ۶۱ مورد استاندارد خودرویی اجرایی گردد.

تا ابتدای تیر ماه سال ۱۳۹۷ نیز، دو مورد دیگر به ۶۱ استاندارد قبلی اضافه می‌شود و بنابراین تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری، با اضافه شدن این ۲۲ مورد تا دی ماه سال آینده باعث می‌شود تا استانداردهای اجباری خودروهای سواری به 85 استاندارد خودرویی افزایش یابد.

مشکلات مربوط به عدم رعایت استاندارهای خودرویی

اگر تا ابتدای دی ماه سال جاری، خودرویی ۶۱ مورد استاندارد تعیین شده را رعایت نکند در اولین مرحله از اجرای این مصوبه با توقف خط تولید روبرو خواهد شد و البته قرار است تا از ابتدای تیر ماه سال آینده 2 مورد دیگر به موارد موجود اضافه گردد که لازم است تا این مسئله نیز مورد توجه قرار گیرد. در صورت عدم رعایت 85 استاندارد خودرویی ، توقف خط تولید اتفاق خواهد افتاد.

فرصت لازم برای پیاده سازی 85 استاندارد خودرویی

پس از تدوین و اعلام استانداردهای جدید، مهلت قانونی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته می‌شود تا استانداردها را اجرایی کنند. این فرصت زمانی نباید کمتر از سه ماه باشد و این موضوع تنها به صنعت خودروسازی هم مربوط نیست.

این بازه زمانی باید در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، زیرا برای تغییر وضعیت نیاز به زمان دارند. اما صنعت خودروسازی به دلیلی پیچیدگی‌هایی که دارد، به مهلت زمانی بیشتری نیز نیاز دارد.

همین باعث شد تا شورای سیاست‌گذاری خودرو، فرصت ارائه شده را تا ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۷ و در سه مرحله زمانی تعیین کند.

تعدادی از استانداردهای خودرویی تعیین شده که لازم هستند تا در بازه زمانی نزدیکتری انجام شوند، استانداردهای ساده‌ای هستند.

در واقع در شورای سیاست‌گذاری خودرو، که با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان، قطعه‌سازان و رییس سازمان ملی استاندارد ایران همراه بود، تصمیم گرفته شد تا موارد اولیه تدوین شده در خصوص استانداردهای خودرویی که لازم است تا در موعد زمانی نزدیک‌تری اجرایی شوند، استانداردهای ساده‌تری باشند تا خودروسازان از عهده‌ اجرای آن برآیند.

افزایش استانداردهای خودرویی در سال ۲۰۱۶ در اروپا و در سال ۲۰۱۷ در ایران الزام آور شدند. بنابراین اگر خودروسازی نتواند استفاده از 85 استاندارد خودرویی را در دستور کار خود قرار دهد با توقف خط تولید محصولاتش مواجه خواهد شد.

در تصویر فایل مربوط به جزئیات 85 استاندارد خودرویی را مشاهده می‌کنید.

جزئیات کامل 85 استاندارد خودرویی

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر