;
coinex

اجرایی شدن 82 پروژه پژوهشی توسط محققان کشور

اجرایی شدن 82 پروژه پژوهشی توسط محققان کشوراجرایی شدن 82 پروژه پژوهشی توسط محققان کشور در دستور کار قرار گرفته است. صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، اجرایی شدن 82 پروژه پژوهشی را تصویب کرده و قرار است این طرح‌ها توسط محققان سراسر کشور به زودی وارد مرحله اجرایی شوند.

تصمیمات لازم در مورد حمایت و اجرایی شدن 82 پروژه پژوهشی در آخرین جلسه کمیته تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تصویب شد. از این 82 پروژه، تعداد 64 پروژه آن پژوهشی و 18پروژه آن نیز پسا دکتری هستند.

لازم به ذکر است که این پروژه‌ها حوزه‌های مختلف علمی همچون پزشکی، علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و تغییرات اقلیم و محیط زیست را نیز شامل می‌شوند که بر اساس نیاز و اولویت‌های کشور مورد حمایت قرار گرفته و اجرایی می‌شوند.

در جدول زیر تعداد دستاوردهای پروژه‌های حمایت شده ذکر شده است:

اجرایی شدن 82 پروژه پژوهشی

با توجه به اهمیت فراگیری تمام علوم از جمله رشته‌ای و بین‌رشته‌ای و بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، گروه‌های پژوهشی موجود در صندوق با عنوان کارگروه‌های تخصصی تعریف شده‌اند.

علت این امر این است که بتوانند در راستای انجام فعالیت‌های پژوهشی، بر اساس نیاز و اولویت‌ها در حوزه‌های مختلف علمی، از پژوهشگران کشور حمایت کنند.

طرح‌هایی که در این کارگروه‌ها تصویب شده باشند، در نهایت به کمیته تخصصی صندوق رفته و پس از بررسی‌های لازم برای حمایت تصویب نهایی می‌شوند.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر