;
coinex

نگاهی به 5 نمونه از بهترین خودروهای شاسی بلند سایز کوچک مخصوص زمستان

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

فصل سرما نزدیک شده و اگر شما در مناطق سردسیر زندگی کرده که امکان بارش برف در آن زیاد است، به خودرویی نیاز دارید که توانایی مقابله با شرایط نامناسب را داشته باشد. در ادامه به معرفی و بررسی 5 نمونه از خودروهای مناسب فصل زمستان که در بازارهای جهانی حاضر هستند خواهیم پرداخت.

با شروع فصول سرد سال و کاهش دما، شرایط نامساعد جوی مانند باران، برف و بوران و یخ، جاده ها را در بر گرفته و موجب سختی حرکت در آنها می گردد. اگر مسیر حرکت روزانه شما در نقاط سردسیر واقع شده و یا از جاده هایی که از برف و یخ پوشیده شده اند عبور می‌کنید، نیاز به خودرویی دارید که امنیت شما را تامین نموده و بالاترین سطح اطمینان را در این شرایط به شما ارائه نماید. با ما همراه باشید تا به بررسی 5 نمونه از بهترین خودروهای مناسب زمستان و مسیرهای با شرایط آب و هوایی نامساعد که در بازارهای جهانی وجود داشته و علاوه بر تجهیز به امکانات و تجهیزات مناسب روزهای برفی، از قیمت مناسب و قابل قبولی نیز  نیز برخوردار هستند، بپردازیم.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

از بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان در بازار فعلی و در کلاس شاسی بلند سایز کوچک (Compact SUV)  می‌توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • فورد اسکیپ (Ford Escape)
  • هوندا CR-V
  • سوبارو فورستر (Subaru Forester)
  • تویوتا روفور (Toyota RAV4)
  • فولکس واگن تیگوان (Volkswagen Tiguan)

فورد اسکیپ (Ford Escape)

دلایل متعددی وجود داشته که در طی چند سال گذشته، فورد اسکیپ را به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در کلاس بدنه شاسی بلند سایز کوچک (Compact SUV) باقی نگه داشته است. علاوه بر ساخت در کشور ایالات متحده آمریکا، فورد اسکیپ با ظاهر زیبا و مدرن خود، رانندگی لذت بخشی را برای راننده فراهم کرده و به عنوان یک خودروی چند منظوره با توانایی و کیفیت عالی شناخته می شود.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

در هنگام حرکت بر روی سطح جاده، فورد اسکیپ توازن کاملی بین سواری و فرمانپذیری را به راننده عرضه کرده و به همین دلیل و با توجه به ثبات کافی بر روی جاده، به عنوان یکی از بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان و مسیرهای با شرایط نامساعد جوی شناخته می شود. ازتفاع فورد اسکیپ از سطح زمین بالا بوده و به راننده قابلیت حرکت بدون مشکل در مسیرهای برفی با عمق بیشتر را می دهد. استفاده از رینگ های بزرگ 18 اینچی نیز که به صورت سفارشی (آپشن) برای این خودرو وجود دارد، بر قابلیت‌های داخل جاده و خارج جاده این خودرو می افزاید.

موتور و پیشرانه

فورد اسکیپ مدل سال 2017 میلادی قابلیت تجهیز به سه پیشرانه متفاوت را دارد. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلویی (FWD) در موتورهای 2.4 لیتری و 1.5 لیتری و یا هر چهار چرخ (AWD) در صورت استفاده از پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو منتقل می گردد. این پیشرانه ها عبارتند از:

  • موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 168 اسب بخار
  • موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو EcoBoost با قدرت 179 اسب بخار
  • موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو EcoBoost با قدرت 245 اسب بخار

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

مصرف سوخت

پیشرانه های موجود برای فورد اسکیپ از مصرف مناسبی در کنار قدرت و گشتاور تولیدی برخوردار هستند. پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری مصرفی در حدود 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 29 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر سیکل ترکیبی (میانگین) است. این اعداد در موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری مجهز به سیستم توربو شارژر به 23، 30، 26 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.2، 7.8 و 9 لیتر در هر 100 کیلومتر) و در موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری مجهز به سیستم توربو شارژر به 22، 28 و 24 (معادل 10.7، 8.4 و 9.8) تغییر پیدا خواهد کرد.

امکانات و تجهیزات

کابین فورد اسکیپ راحت بوده و با استفاده از امکانات و تجهیزات متعدد، محیطی امن همراه با آرامش را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌ کند. مواد اولیه استفاده شده در ساخت کابین از کیفیت بالایی برخودار بوده و با توجه به تمرکز شرکت فورد بر روی نحوه ساخت، نمایی زیبا و مدرن را برای آن رقم می زنند. کابین فورد اسکیپ هم در قسمت سرنشینان و هم در بخش محفظه حمل بار و صندوق عقب فضای زیادی را نسبت به کلاس بدنه در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

فضای موجود برای قرار دادن پاها و سر نیط در هر دو بخش عقبی و جلویی کافی بوده و در صورت جمع کردن صندلی های ردیف دوم، فضای موجود برای محفظه بار به رقم 1.920 لیتر رسیده که فضای کاملا مناسب برای قرار دادن انواع تجهیزات زمستانی بوده و این خودرو را در فهرست بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان شاسی بلند سایز کوچک سال 2017 میلادی قرار می دهد.

قیمت در بازارهای جهانی

فورد اسکیپ مدل سال 2017 میلادی در سه تیپ ارائه شده که با قیمت پایه ای در حدود 24.000 دلار (معادل 96 میلیون تومان با احتساب دلار 4.000 تومانی در زمان) نگارش در مدل پایه و 32.000 دلار (معادل 128 میلیون تومان) در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات به فروش می رسد.

قیمت در بازار ایران

متاسفانه با توجه به وجود مسیرهای متعدد کوهستانی در کشور، فورد اسکیپ که یکی از بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان به شمار می آید، در بازار ایران حضور نداشته و جای خود را به خودروهای چینی با کیفیت متوسط/متوسط رو به پایین مانند خانواده چری (Chery) و لیفان (Lifan) داده است.

هوندا CR-V

هوندا CR-V با ارائه سطح مناسبی از قدرت و توانایی های دینامیکی و تکنولوژی استفاده شده در ساخت، یکی ار بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان با قیمت پایین در بازارهای جهانی به شمار می آید. این خودرو ظاهری مدرن و به روز داشته و با استفاده از فرم طراحی خاص خود، نمایی عضلانی را از خود به نمایش می گذارد. استفاده از تجهیزاتی مدرن مانند چراغ‌های جلویی خاص مجهز به لامپ های LED قابلیت های این خودرو و میدان دید راننده را در شرایط نامساعد جوی و در هنگام بارش برف و باران و یا عبور از مسیرهای پوشیده از مه افزایش داده است.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

موتور و پیشرانه

برای هوندا CR-V دو پیشرانه متفاوت درنظر گرفته شده است. نیرو و گشتاور تولیدی موتور نیز توسط CVT به صورت استاندارد به چرخ‌های جلویی و به صورت سفارشی به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود. این پیشرانه ها عبارتند از:

  • موتور پایه 4 سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 184 اسب بخار
  • موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با قدرت 190 اسب بخار

مصرف سوخت

پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری موجود برای هوندا CR-V مدل سال 2017 میلادی مصرفی در حدود 26 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 32 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل ترکیبی داشته که در صورت استفاده از سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ این اعداد به ارقام 25، 31 و 27 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.4، 7.6 و 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) کاهش پیدا خواهند کرد.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

امکانات و تجهیزات

رانندگی با هوندا CR-V با توجه به استفاده از سیستم تعلیق و فنربندی جدید چند میله ای (Multi Link) بسیار نرم بوده و سطح بالایی از راحتی و آسایش را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد. امکانات و تجهیزات مدرن و متعدد ایمنی، این خودرو را مانند سایر خودروهای تولیدی شرکت ژاپنی هوندا به نمونه ای مطمئن و یکی از بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان تبدیل کرده است.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

فضای موجود در کابین در هر دو بخش عقبی و جلویی و همچنین بخش بار کافی بوده و آن را به یکی از جادارترین نمونه ها در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند سایز کوچک تبدیل کرده است. صندلی های مجهز به گرم کن در بخش جلویی نیز یکی از محبوب ترین گزینه های سفارشی موجود برای آن به حساب می آید. اما بزرگترین ایراد موجود در هوندا CR-V فاصله نسبتا کم آن از سطح زمین بوده که ممکن است موجود بروز مشکل در هنگام عبور از مسیرهای پوشیده شده از برف با عمق زیاد گردد. اما در مجموع هوندا CR-V یکی از بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان در سال 2017 میلادی به حساب می آید.

قیمت در بازارهای جهانی

هوندا CR-V مدل سال 2017 میلادی در 4 تیپ مختلف به بازارهای جهانی عرضه گردید. قیمت پایه این خودرو نیز در حدود 24.000 دلار (معادل 96 میلیون تومان) بوده و در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات و امکانات نیاز به مبلغی در حدود 32.500 دلار (معادل 130 میلیون تومان) دارد.

قیمت در بازار ایران

هوندا CR-V توانسته به بازار خودرویی کشور شده و علاوه بر قرار گرفتن در فهرست بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان ، یکی از خودروهای با کیفیت شاسی بلند نیز نام گیرد. اما با توجه به اعمال تعرفه های عجیب موجود برای واردات خودرو، هوندا CR-V ارزانقیمت در بازارهای جهانی، با برچسب قیمتی در حدود 250 میلیون تومان (معادل 62.500 دلار – برابر با قیمت پورشه کاین در بازارهای جهانی) به فروش برسد.

سوبارو فورستر (Subaru Forester)

یکی دیگر از بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان سوبارو فورستر (Subaro Forester) مدل سال 2017 میلادی است. این خودرو با بدنه نسبت کشیده و مکعبی خود، برای مقابله با شرایط بد آب و هوایی طراحی و ساخته شده است. استفاده از سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ مشهور شرکت سوبارو ، بدون توجه به شرایط مسیر پیش رو، این خودرو را استوار و مطمئن بر روی سطح جاده نگاه می دارد. علمکرد این سیستم در مسیرهای برفی و یخی بسیار مطلوب بوده و بیشترین کشش را برای سوبارو فورستر به ارمغان می آورد.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

موتور و پیشرانه

برای سوبارو فورستر مدل سال 2017 میلادی 2 پیشرانه مختلف 4 سیلندر در نظر گرفته شده است. این نیرو و گشتاور تولیدی توسط دو جعبه دنده 6 سرعته دسته و اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ منتقل می گردد. این پیشرانه ها عبارتند از:

  • موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری با قدرت 170 اسب بخار
  • موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری مجهز به سیستم توربو شارژر با قدرت 250 اسب بخار

مصرف سوخت

سوبارو فورستر خودرویی نسبتا کم مصرف بوده و درمدل مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری توانایی پیمودن مسیری در حدود 22 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را در گونه مجهز به جعبه دنده 6 سرعته دستی و  26 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 32 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را با گیربکس CVT اتوماتیک دارد.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری مجهز به سیستم توربو شارژر با وجود تولید قدرت بسیار بالاتر نسبت به موتور پایه، شاهد افزایش سوخت محسوسی نبوده و با استفاده از جعبه دنده اتوماتیک CVT مصرف سوختی در حدود 23 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 27 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را دارد.

تجهیزات و امکانات

سوبارو فورستر خودرویی مجهز بوده و فضایی قابل قبول را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. مواد اولیه استفاده شده در ساخت ابزار و ادوات داخلی کابین نیز از نوع با کیفیت بالا انتخاب شده که نمایی لوکس را به آن بخشیده است. از تکنولوژی های موجود در سوبارو فورستر می توان به مواردی مانند سیستم هشدار خروج از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning) و سیستم ردیابی STARLINK اشاره کرد که آن را در جمع بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان قرار می دهند. سطح صندوق عقب و محفظه بار نیز از ارتفاع پایین و پهنای مناسبی برخوردار بوده و لوازم و تجهیزات به سادگی در آن قرار می گیرند.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

قیمت در بازارهای جهانی

سوبارو فورستر مدل سال 2017 که یکی از بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان به شمار می آید در 6 تیپ مختلف به فروش می رسد. مدل پایه قیمتی در حدود 23.500 دلار (معادل 94 میلیون تومان) داشته و قیمت این خودرو در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات تا رقم 35.500 دلار (معادل 142 میلیون تومان) افزایش پیدا می کند.

قیمت در بازار ایران

سوبارو فورستر به صورت محدود توسط شرکت سیف خودرو (Safe Khodro) به بازار ایران عرضه شد. این خودرو تا سال 1395 توسط این شرکت به فروش رسید و با قیمتی در حدود 260 میلیون تومان (معادل 65 میلیون تومان) در گونه 4 سیلندر 2.5 لیتری، از قیمتی نا متناسب با امکانات و در حد قیمت خودروهایی مانند دوج دورانگو SRT با قدرت 475 اسب بخار و سه ردیف صندلی بهره برده که مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار نگرفت و جای خود را به خودروهایی مانند جک S5 و BYD S6 داد.

تویوتا روفور (Toyota RAV4)

تویوتا روفور علاوه بر قرار گرفتن در فهرست بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان ، یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازارهای جهانی در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند سایز کوچک و یکی از پرچمداران شرکت ژاپنی تویوتا نیز به حساب می آید. این خودرو از زمان اولین معرفی به بازار توانایی های خود را ثابت کرده و همواره به عنوان یک خودروی باکیفیت، کاربردی و پرقدرت و همچنین بادوام بوده که با توجه به این موارد، یکی از بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان نیز لقب گرفته است.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

موتور و پیشرانه

برای تویوتا روفور مدل سال 2017 میلادی تنها یک پیشرانه در نظر گرفته شده است. این موتور 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتر توانایی تولید نیرویی معادل 176 اسب بخار را دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد به چرخ های جلویی و یا به صورت سفارشی به هر چهار چرخ منتقل می گردد. این خودرو قابلیت استفاده از یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری هیبریدی (Hybrid یا پیشرانه ترکیبی از موتورهای بنزینی و الکتریکی) را داشته که توانایی تولید نیرویی معادل 194 اسب بخار را دارد که نیروی آن به صورت استاندارد به هر چهار چرخ خودرو منتقل می گردد.

مصرف سوخت

مصرف سوخت تویوتا روفور در مدل بنزینی نیز در حد و اندازه سایز رقبای موجود در این فهرست بوده و این خودرو توانایی پیمودن مسیری در حدود 23 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه و 26 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را دارد.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

مدل هیبریدی تویوتا روفور نمونه ای کم مصرف تر از سایر رقبا بوده و با هر گالن سوخت توانایی پیمودن مسیری معادل 34 مایل (معادل 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 30 مایل (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 32 مایل (معادل 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را داشته که رقمی بسیار مناسب برای یک خودروی شاسی بلند با وزنی در حدود 1.800 کیلوگرم به حساب می آید.

تجهیزات و امکانات

تویوتا روفور با استفاده از سیستم‌های متعدد کمکی رانندگی مانند سیستم انتقال قدرت نیرومند به هر چهار چرخ شرکت تویوتا، سیستم کنترل گشتاور اتوماتیک (Dynamic Torque Control) که به بترین شکل ممکن نیرو و گشتاور تولید شده توسط موتور را به دو محور عقب و جلو منتقل می‌کند، بدون توجه به سطح مسیر پیش رو، خواه برف، خواه یخ، پایداری کاملی داشته و در تمام مدت به سطح زمین میخکوب شده است و این خودرو را به یکی از بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان تبدیل کرده است.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

تجهیزات رفاهی موجود در تویوتا روفور نیز متعدد بوده که در کمتر خودرویی در این کلاس بدنه وجود دارد. فضای کابین با توجه به فاصله زیاد دو محور عقب و جلو بسیار زیاد بوده و جای کافی برای قرار گرفتن سر و پاهای سرنشینان در آن وجود دارد. صندلی‌ها نیز بسیار راحت بوده و هیچ خستگی را در سرنشینان حتی در هنگام طی مسافت‌های طولانی به وجود نمی آورد. با فضایی در حدود 2.080 لیتر در صورت بسته شدن صندلی‌های ردیف دوم، تویوتا روفور یکی از جادارترین نمونه‌های موجود در بازار نیز به شمار می آید.

قیمت در بازارهای جهانی

تویوتا روفور مدل سال 2017 میلادی که در 7 تیپ مختلف عرضه می گردد و یکی از بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان به شمار می آید، از قیمت پایه ای در حدود 25.000 دلار (معادل 100 میلیون تومان) در اختیار مشتریان قرار گرفته و در بالاترین تیپ و تجهیزات در قیمتی در حدود 38.000 دلار (معادل 152 میلیون تومان) دارد.

قیمت در بازار ایران

تویوتا روفور نیز مانند بیشتر محصولات تولیدی شرکت تویوتا در بازار ایران حضور داشته و مانند سایر نقاط جهان، علاوه بر حضور در فهرست بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان ، یکی از مقبول ترین و مجهزترین خودروهای شاسی بلند سایز کوچک نیز به حساب می آید.

اما قیمت بسیار بالای حاصل از تعرفه های موجود، این خودرو را با پرداخت مبلغی در حدود 270 میلیون تومان (معادل 67.500 دلار – معادل قیمت مرسدس بنز کلاس GLA در بازارهای جهانی) که البته تناسبی با توانایی ها و امکانات آن نیز ندارد، آن را از فهرست خرید بسیاری از طرفداران خودروهای شاسی بلند خارج کرده است.

فولکس واگن تیگوان (Volkswagen Tiguan)

آخرین نمونه در بین بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان در این نوشته، فوکلکس واگن تیگوان است. هرچند نام این خودروی آلمانی شاسی بلند 5 سرنشینه کمی عجیب بوده و گویشی شبیه مابین دو حیوان ببر (Tiger) و ایگوانا (Iguana) دارد، اما به هیچ وجه نمی توان منکر ظاهر بسیار زیبا و جذاب و همچنین تجربه رانندگی آن شد.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

فولکس واگن تیگوان با توجه به ویژگی ها و قابلیت های خود، توانایی های مناسبی در تمامی سطوح جاده داشته و کابین آن نیز به انواع و اقسام تجهیزات استاندارد و سفارشی مجهز شده است و یک نمونه با قیمت مناسب و امکانات کافی بوده یکی از بهترین خودروهای مناسب زمستان در بازارهای جهانی به حساب می آید.

موتور و پیشرانه

برای فولکس واگن تیگوان مدل سال 2017 میلادی یک پیشران 4 سیلندر 2.0 لیتری در نظر گرفته شده که توانایی تولید نیرویی قابل قبولی برابر با 200 اسب بخار را دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد به چرخ های جلویی و به صورت سفارشی به هر چهار چرخ یا 4Motion به گویش شرکت فولکس واگن منتقل می گردد.

مصرف سوخت

فولکس واگن مدل سال 2017 میلادی یکی از پر مصرف ترین خودروهای حاضر در جمع بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان بوده و با استفاده از این پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری توانایی پیمودن مسیری در حدود 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 22 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) به طور میانگین با استفاده از سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل را دارد. در صورت استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک، مصرف سوخت اندکی بالاتر رفته و این اعداد به 20، 24 و 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.7، 9.8 و 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) تغییر پیدا می کند.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

امکانات و تجهیزات

همانطور که اشاره شد، فولکس واگن تیگوان قابلیت استفاده از فهرست بلندی از تجهیزات رفاهی و کمکی و ایمنی را به صورت استاندارد و سفارشی دارد. ابزار و ادوات داخلی کابین از مواد اولیه با کیفیت بالا ساخته شده که مقاومت و استقامت لازم در برابر شرایط سخت آب و هوایی دارد. فضای داخل کابین بیش از آنچه که به نظر می آید بوده و این خودرو به عنوان یکی از بهترین خودروهای مناسب زمستان ، محیط کافی را برای قرار دادن ابزار و ادواتی مانند تجهیزات ورزش اسکی در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان

قیمت در بازارهای جهانی

فولکس واگن تیگوان مدل سال 2017 میلادی در چهار تیپ مختلف با قیمت پایه ای در حدود 25.000 دلار (معادل 100 میلیون تومان) داشته و در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات با رقمی در حدود 37.500 دلار (معادل 150 ملیون تومان) به فروش می رسد.

قیمت در بازار ایران

هرچند خودروهای تولیدی شرکت فولکس واگن از دهه های 1330 و 13340 میلادی در بازار ایران حضور داشته و در دهه 1370 و 1380 نیز نسل های جدید فولکس واگن گلف در بازار ایران حاضر بودند اما در حال حاضر این شرکت در داخل ایران فعالیت چشمگیری نداشته و فولکس واگن تیگوان که یکی از بهترین خودروهای مناسب زمستان با قیمت مناسب در بازارهای جهانی به حساب می آید، فرصت حضور در بازار را نداشته و جای خود را مانند سایر خودروهای اشاره شده در این نوشته به خودروهای نه چندان مطمئن (اما با کیفیت قابل قبول با اندکی اغماض مانند فوتون ساوانا) داده است.

ابته قرار است که فولکس واگن تیگوان نیز وارد بازار ایران شود که با توجه به قیمت تخمینی بالای 250 میلیون تومانی (معادل 62.500 دلاری) این خودرو نیز به سرنوشت سایر خودروهای حاضر در فهرست بهترین خودروهای مناسب زمستان اشاره شده در این نوشته دچار شده و از دسترس بسیاری از خریداران خارج خواهد شد.

سخن آخر

کشور ایران کشوری است که با تنوع آب و هوایی خود و وجود راه ها و جاده های ارتباطی در کوه ها و گردنه ها و با توجه به کیفیت بسیار پایین پوشش جاده ها و استاندارد نبودن ساختار و طراحی جاده ها، نیاز به خودروهایی ایمن برای عبور از مسیرهای پر پیچ خم کوهستانی به خصوص در استان های غربی دارد.اما متاسفانه نبود تفکر عقلانی در واردات خودرو و نگاه متعصبانه به ارابه های مرگ دو شرکت تولیدی حکومتی ایران خودرو و سایپا، هر ساله شاهد کشته شدن تعداد زیادی از مردم عادی در سوانح رانندگی هستیم که سهم عمده ای از آن در اختیار خانواده پراید و پژو 405 (پرشیا، سمند، 405) است.

قیمت بسیار بالای خودروهای با قابلیت گذر از مناطق کوهستانی و دارای شرایط آب و هوایی سخت نیز مزید بر علت شده و خریداران ناچار به تهیه خودروهای بی کیفیت داخلی (که همگی بر اساس اعلام شرکت های تولید کننده دارای بالاترین سطح استاندارد از کشورهای اروپایی هستند) می شوند و از استفاده از بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان و شرایط آب و هوایی نامناسب محرو می گردند. البته نباید فرهنگ بسیار پایین رانندگی بخش بزرگی از راکبان این فرشتگان مرگ را نیز از نظر دور نگاه داشت.

خودروهای شاسی بلند سایز کوچک با قیمت مناسب در بازار ایران

از خودروهای شاسی بلند سایز کوچک موجود در بازار ایران تنها نمونه های بسیار محدودی وجود داشته که با قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان، تجهیزات و ایمنی و مقاومت مناسبی را به خریداران ارائه می کنند. از جمله این خودروها می توان به نمونه های فهرست زیر اشاره کرد:

  • پژو 2008 با قیمتی در حدود 120 میلیون تومان (معادل 30.000 دلار)
  • سوزوکی ویتارا ((Suzuki Vitara با قیمتی در حدود 140 میلیون تومان (معادل 35.000 دلار)
  • هیوندای توسان (Hyundai Tucson) با قیمت پایه ای در حدود 180 میلیون تومان (معادل 45.000 دلار)
  • ام جی جی اس (MG GS) با قیمتی در حدود 170 میلیون تومان (معادل 42.500 دلار)
  • میتسوبیشی ASX با قیمتی در حدود 180 میلیون تومان (در حدود 45.000 دلار)

وزیر صنعت: قیمت پژو ۲۰۰۸ هنوز نهایی نشده است!

 

که صد البته هیچکدام از این خودروها در فهرست بهترین خودروهای مناسب زمستان در بازارهای جهانی جایی ندارند و تنها با توجه به اطلاق لقب شاسی بلند در انتهای نام انها، اشاره ای به آنان شده است و تمامی آنها از عنوان شاسی بلند، تنها ارتفاع بیشتر نسبت به سطح زمین و در نتیجه ارتفاع بیشتر مکان قرار گرفتن سرنشینان را در خود قرار داده اند.

گالری تصاویر بهترین خودروهای مناسب فصل زمستان در کلاس شاسی بلند سایز کوچک

 

ترجمه و تالیف : تکراتو

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر