;
coinex

ورود خودروهای شرکت سوزوکی به ایران

ورود خودروهای شرکت سوزوکی به ایران

براساس اخبار موجود، خودروهای شرکت سوزوکی در راه ورود به ایران هستند. بازار خودروی ایران در حال متحول شدن است. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

باید گفت که به ثمر نشستن برجام، امضای قراردادهای متعددی در حوزه صنعت خودرو را به همراه داشت. این امر باعث شده تا کم کم شاهد ورود محصولات جدید به کشور باشیم.

یکی از برندهایی که خواهان گسترش فعالیت‌های خود در ایران شده، سوزوکی و مدل محبوب آن سوییفت است. سوییفت مدل‌ها و نسل‌های متعددی دارد که البته هنوز معلوم نیست در صورتی که ورود آن به ایران تایید شود، کدام مدل وارد کشور خواهد شد.

بررسی مدل هندی سوییفت از خودروهای شرکت سوزوکی

مدل هندی سوییفت با همکاری شرکت ماروتی در این کشور تولید و عرضه می‌گردد. مدل هندی سوییفت یک خودروی هاچ‌بک 5 سرنشین است که ارتفاع و همچنین طول کم‌تری نسبت به نسل پیشین خود دارد.

اما باید گفت که سوییفت هندی عریض‌تر شده و همین امر باعث شده تا بتواند فضای داخلی بیشتری را نیز در اختیار سرنشینان قرار دهد.

مشکل اصلی سوییفت هندی را باید فضای صندوق عقب آن دانست که این مشکل در این نسل نیز همچنان وجود دارد. البته این فضا نسبت به نسل پیش حدود 25 درصد افزایش پیدا کرده است، اما همچنان در بین خودروهای رقیب و هم‌کلاس خود کوچک‌ترین صندوق عقب را دارد.

بررسی ویژگی های سوییفت

این خودرو اکنون در سه مدل مختلف عرضه می‌شود. از تجهیزات استانداردی که در نسخه پایه این خودرو وجود دارد می‌توان به کیسه ‌هوای راننده، سیستم هشدار ایمنی و قفل کودک اشاره کرد.

لازم به ذکر است که برای تمام نسخه‌های این خودرو، سیستم‌ها و آپشن‌های انتخابی زیادی موجود است که مهم‌ترین آن‌ها کیسه‌ هوای مسافرین، سیستم کمک ترمز، نسل جدید ABS و سنسور عقب پارکینگ هستند.

از دیگر ویژگی‌های این خودرو، چرخ‌های 15 اینچی آلیاژی و چراغ‌های جلوی مه‌شکن آن است. این خودرو توانسته است تا امتیاز ایمنی سه ستاره را از موسسه اروپایی Euro NCAP دریافت کند. این امتیاز برای خودروهای بازار هند، یک عملکرد بسیار خوب و مثبت ارزیابی می‌شود.

در بررسی فضای داخلی این خودرو نیز باید گفت که ساده و زیبا طراحی شده است و سیستم صوتی که این خودرو از آن بهره می‌برد، قابلیت اتصال به بلوتوث را نیز دارد.

ورود خودروهای شرکت سوزوکی

سوییفت با دو پیشرانه 1 و 1.2 لیتری بنزینی عرضه می‌گردد که به ترتیب قدرت‌های خروجی 75 و 85 اسب‌بخاری را دارند. پیشرانه اول سوییفت 190 و پیشرانه دوم آن 115 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و هر دو با جعبه‌دنده 5 سرعت دستی عرضه می‌شوند.

در بعضی کشورها مانند انگلستان، این امکان وجود دارد که بتوان جعبه‌دنده اتوماتیک نیز انتخاب کرد، اما باید گفت که آمار رسمی چندان معتبری درباره نوع عملکرد این خودرو در دسترس نیست. صفر تا صد سوییفت نیز بین 11 تا 12 ثانیه برآورد شده است.

لذت رانندگی با سوزوکی سوییفت

مانند هر خودروی کوچک و شهری دیگری، سوزوکی سوییفت نیز رانندگی بسیار نرم و آرامش‌بخشی دارد و رانندگی کردن با آن در حالت کلی، بسیار راحت است. این خودرو توانسته است تا بیش از 60 جایزه بین‌المللی را به دست آورد. سوزوکی سوییفت توانسته است تا خودروی سال 2012 هند و همچنین با ارزش‌ترین هاچ‌بک کوچک شهری انگلستان باشد.

این خودرو همچنین توانسته است تا فروش بسیار خوبی را نیز برای خود ثبت نماید. سوزوکی توانست تا با اعمال تغییرات و اضافه کردن پیشرانه‌های متنوع بنزینی و دیزلی به مدل‌های مختلف سوییفت، فروش این مدل را در سال 2005 در بازار هند، بسیار بالا ببرد.

میزان فروش و قیمت سوزوکی سوییفت

تا امروز چیزی نزدیک به 4 میلیون دستگاه سوییفت فروخته شده است که نزدیک به نیمی از آن‌ها نیز مربوط به بازار هند بوده است.

قیمت این خودرو در بازار هند از 7 هزار و 200 دلار تا 11 هزار و 500 دلار متغیر است و با توجه به پیش‌بینی‌هایی که انجام‌شده است، این خودرو در صورت تایید برای بازار ایران، قیمتی بین 60 تا 70 میلیون تومان خواهد داشت.

قیمت جهانی سوئیفت به شرح زیر است:

Suzuki Swift GL – manual – $15,990
Suzuki Swift GL Navigator – automatic – $17,990
Suzuki Swift GL Navigator with Safety Pack – automatic – $18,990
Suzuki Swift GLX Turbo – automatic – $22,990

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر