;
coinex

بررسی خودروی کیا سورنتو 2018 ؛ یک اس یو وی برتر از کره جنوبی!

بررسی خودروی کیا سورنتو 2018 ؛ یک اس یو وی برتر از کره جنوبی!کیا سورنتو 2018 (2018 Kia Sorento) با یک جعبه دنده و مجموعه امکانات رفاهی جدید، نسل قبلی خود را با قابلیت های جدید و راندمان بهتر ارائه کرده می‌کند.

ویژگی‌های زیادی در کیا سورنتو 2018 وجود دارد که این اتومبیل را به یک خودروی دوست‌داشتنی تبدیل می‌کنند. بعضی از این ویژگی‌ها در مدل قبلی سورنتو هم وجود داشتند؛ خودرویی که قابلیت‌های بسیار خوبی را ارائه می‌کرد و حال جای خود را به مدل جدیدتر و ارتقاء یافته‌اش داده است.

خودروساز کره‌ای سعی کرده که با ارائه کیا سورنتو 2018 به عنوان یک اس یو وی 7 نفره مجهز، یک محصول برتر را ارائه کند. از این رو مدل استاندارد این خودرو این قابلیت را پیدا کرده که ویژگی‌های امنیتی، کنترلی، رانندگی و سیستم اطلاعات سرگرمی بهتری را در اختیار خریدارانش بگذارد.

کیا سورنتو 2018 در چهار مدل اس آی (Si)، اسپورت (Sport)، اس ال آی (LSi) و جی تی لاین (GT Line) عرضه می‌شود. هر مدل بنا به امکانات خود قیمت خاص خود را نیز دارد؛ به این نحو که مدل اس آی با تجهیزات پایه با قیمتی معادل 42,990 دلار و مدل جی تی لاین با بیشترین میزان تجهیزات با قیمتی معادل 58,990 دلر عرضه می‌شود. یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار طراحی شده توسط سازنده کره‌ای و یک موتور بنزینی 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی جدید تنها بعضی از ویژگی‌های برجسته خودروی کیا سورنتو 2018 هستند.

کیا سورنتو 2018 در جلوی خود به یک سپر، جلو پنجره‌ای کرومی و لامپ ‌های ال ای دی و در عقب خود به یک سپر و لامپ‌های ال ای دی جدید مجهز شده است. مدل جی تی لاین این خودرو که بالاترین میزان امکانات را در خود دارد، از چراغ‌های اصلی ال ای دی با قابلیت چرخش در سر پیچ نیز بهره می‌برد. کیا سورنتو 2018 از یک غربالک فرمان، دسته دنده و چرخ‌های 17، 18، 19 اینچی جدید هم بهره می‌برد. مدل جی تی لاین این اتومبیل اس یو وی یک روکش فرمان منفذدار و مجموعه صندلی‌های پوشیده شده با روکش‌های چرمی را که با لوگوی جی تی لاین تزئین شده‌اند، بر روی خود دارد.

خودروساز کره‌ای هر چهار مدل سورنتوی جدید را به یک نمایشگر 8 اینچی با توانایی پشتیبانی قابلیت‌های ردیاب ماهواره‌ای، اندروید اتو، اپل کار پلی و رادیوی دیجیتالی DAB+ مجهز کرده است. این سیستم علاوه بر قابلیت‌های فوق اطلاعات نقشه کشی و ترافیکی جاده‌های مختلف را نیز به شما نشان می‌دهد. مدل جی تی لاین و اس ال آی کیا سورنتو 2018 در کنار این امکانات 10 اسپیکر از برند هارمان / کاردون (Harman/Kardon) و یک صفحه کیلومتر شمار هفت اینچی رنگی منحنی شکل را نیز بر روی خود دارد. بد نیست بدانید که دو مدل اسپورت و اس آی این خودروی شاسی بلند از یک صفحه کیلومتر شمار 3.5 اینچی بهره می‌برند که تنها با یک رنگ نشان داده می‌شود اما نسبت به صفحه کیلومتر شمار مدل‌های قبلی خودروی کیا سورنتو ارتقاء یافته‌اند.

سیستم‌های ترمزهای اضطراری خودکار، اخطار خطر برخورد از سمت جلو، دستیار هدایت خودرو در بین خطوط، کروز کنترل پیشرفته و اخطار هوشیار سازی راننده از جمله امکانات امنیتی هستند که در هر چهار مدل کیا سورنتو 2018 در اختیار خریداران گذاشته می‌شوند. مدل جی تی لاین سورنتوی جدید علاوه بر این به یک دوربین 360 درجه و دو سیستم اخطار دهنده هشدار نقطه کور و میزان ترافیک در عقب خودرو نیز مجهز شده است. متاسفانه کیا در هیچ یک از 4 مدل سورنتو 2018 از سیستم‌های پنجره‌ها و برف پاک کن‌های خودکار استفاده نکرده است.

کیا سورنتو 2018 با یک پیشرانه توربو دیزل 2.2 لیتری 4 سیلندر با خروجی 147 کیلووات قدرت و 441 نیوتون متر گشتاور و یک پیشرانه 3.5 لیتری بنزینی با خروجی 206 کیلووات قدرت و 336 نیوتون متر گشتاور عرضه می‌شود. پیشرانه 2.2 لیتری حداکثر گشتاور خود را در رنج 1750 تا 2750 دور بر دقیقه ارائه می‌کند در صورتی که پیشرانه 3.5 لیتری بنزینی حداکثر گشتاور خود را در دور 5500 دور بر دقیقه تحویل می‌دهد. موتور دیزلی سورنتوی جدید عملکرد خوبی دارد اما خریداران انتظار داشتند که کیا یک موتور بزرگ‌تر را بر روی مدل جدید اس یو وی بزرگش قرار دهد. در مورد موتور بنزینی هم می‌توان گفت که این پیشرانه علیرغم کند بودنش مانند پیشرانه قبلی، باز هم عملکرد خوب و راضی کننده‌ای را ارائه می‌کند.

باید به این نکته اشاره کرد که پیشرانه‌های جدید، مصرف سوخت بسیار خوبی دارند به این نحو که در تست‌های انجام شده نشان داده شد که پیشرانه بنزینی در جاده‌های بزرگراه در هر صد کیلومتر، 7.7 لیتر بنزین و در جاده‌های کوهستانی در هر صد کیلومتر، 8.7 لیتر سوخت را مصرف می‌کند؛ ارقامی که در مقایسه با رقم 10 لیتر در هر صد کیلومتر که توسط سازنده کره‌ای ارائه شده، موقعیت بسیار بهتری دارند. این ارقام در تست‌های جاده ای کیا سورنتو 2018 دیزلی در جاده‌های شهری به 7.8 لیتر و در جاده‌های بزرگ راهی به 5.9 لیتر رسیده است.

سورنتوی جدید از نظر قدرت و گشتاور نسبت به مدل‌های قبلی خود به میزان کمی ارتقاء یافته اما این ارتقاء باعث شده که میزان مصرف سوخت و تولید آلاینده دی اکسید کربن نیز در این اتومبیل شاسی بلند افزایش یابد. کیا هنوز اطلاعاتی را در رابطه با تغییراتی که در موتورهای جدیدش اعمال کرده، منتشر نکرده است؛ بااینحال منابع خبری گفته‌اند که این تغییرات در پیشرانه همه خودروهای این برند اعمال شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: بررسی نسل سوم خودروی شاسی بلند کیا سورنتو مدل سال ۲۰۱۷

 

همان طور که گفته شد، کیا سورنتو 2018 به یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک جدید مجهز شده است. این جعبه دنده ابتدا بر روی مدل استینگر (Stinger) گذاشته شد و حال در مدل جدید سورنتو، به جای جعبه دنده شش سرعته مدل‌های قبلی این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. مجهز شدن سورنتوی جدید به این گیربکس باعث شده که میزان مصرف سوخت پیشرانه دیزلی این خودرو در مقایسه با مدل قبلی اتومبیل کیا سورنتو از 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر به 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش یابد. این جعبه دنده در مقایسه با جعبه دنده قبلی به کار رفته در سورنتو عملکرد روان‌تر و سریع‌تری دارد اما در صورتی که به طور ناگهانی بخواهید قدرت بیشتری را از آن دریافت کنید، فرمان شما را کمی با تاخیر انجام می‌دهد. جعبه دنده جدید سه حالت اسپورت، کامفورت و اکو را در اختیار شما می‌گذارد و در حالت اسپورت عملکرد سریع‌تری را ارائه می‌کند.

کیا توانسته بود محدودیت‌های سورنتو را در نسل قبلی این خودرو تا حد زیادی برطرف کند بااینحال در نسل جدید سورنتو هم بهبودهایی را اعمال کرده است. سورنتوی جدید هم اکنون از یک شاسی با بوش‌های عقب بهتر بهره می‌برد و علاوه بر این می‌تواند ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده را به خوبی رفع کند. علیرغم این که وزنی در حدود 2000 کیلوگرم دارد، در پیچ‌های جاده هم به خوبی خود را کنترل می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مثبت کیا سورنتو 2018 می‌توان به بازوهای ضد پیچش و یک سیستم فرمان هیدرولیک جدید اشاره کرد. این دو ویژگی باعث شده‌اند که سورنتوی جدید مخصوصا در حالت اسپورت سریع‌تر به فرامین راننده پاسخ دهد.

همان طور که گفته شد کیا سورنتو 2018 از نظر طراحی داخلی و راحتی کابین هم در مقایسه با مدل قبلی این اس یو وی بزرگ ارتقاء یافته است. خودروساز کره‌ای در این مدل از مواد جدیدی مثل چرم استفاده کرده تا یک کابین نرم و راحت را در اختیار خریدارانش بگذارد. سورنتوی جدید فضای پای بسیار خوبی را در نیز در قسمت صندلی‌های ردیف اول، دوم و سوم خود در اختیار سرنشینانش می‌گذارد.

مدل جدید سورنتو مانند سایر خودروهای کیا با یک وارانتی هفت ساله بدون محدودیت میزان مسافت پیموده شده در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. خودروساز کره‌ای توصیه کرده که پس از هر 12 ماه یا پیمودن 15,000 کیلومتر مسافت این خودرو را از نظر سرویس‌های پایه مورد بررسی قرار دهید.

برجسته‌ترین نقطه ضعف این خودرو توان کششی آن محسوب می‌شود که به 2000 کیلوگرم محدود شده است، با این وجود می‌توان گفت کیا سورنتو 2018 یک اس یو وی خوب است زیرا ویژگی‌های بسیار خوبی را از نظر فضای سرنشین، تجهیزات جانبی، میزان راحتی و قابلیت‌های حرکتی در اختیار خریدارش می‌گذارد.

کیا سورنتو 2018 در یک نگاه کلی

نقاط قوت:

  • روان و سریع بودن جهبه دنده 8 سرعته اتوماتیک جدید
  • قدرتمند بودن پیشرانه دیزلی
  • مجهز شدن به یک سیستم اطلاعاتی – تفریحی پیشرفته‌تر
  • مصرف مناسب سوخت
  • مجهز شدن به قابلیت‌های بهبود یافته رانندگی و کنترلی و امکانات راحتی بهتر

نقاط ضعف:

  • عدم کارآمدی پیشرانه جدید به اندازه پیشرانه قبلی
  • داشتن محدودیت‌های کششی
  • ارزان به نظر رسیدن صفحه کیلومتر راننده در مدل‌های پایه

.

منبع: caradvice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر