;
coinex

بررسی کامل خودروی کراس اوور رنو کپچر 2018 ؛ بزرگ مرد کوچک!

بررسی کامل خودروی کراس اوور رنو کپچر 2018 ؛ بزرگ مرد کوچک!رنو کپچر 2018 یک خودروی زیبا و ارزان است. این خودرو ساخته شده تا برای اتومبیل‌هایی مثل هیوندای کونا، تویوتا C-HR و مزدا CX-3 خط و نشان بکشد.

رنو کپچر (Renault Captur) از چند سال پیش که وارد بازار شد تا به حال، به عنوان یک خودروی شاسی بلند کوچک شهری (کراس اوور) برتر در اروپا شناخته می‌شود. این خودروی فرانسوی نتوانست در کشور استرالیا در تعداد زیادی وارد بازار شود، ولی این امر باعث شد که همه خریداران به آن به عنوان یک خودروی خاص نگاه کنند؛ خودرویی که توسط شخصی به نام لائورنز ون دن طراحی شده و یکی از زیباترین اتومبیل‌های رنو محسوب می‌شود.

خودروساز مشهور فرانسوی برای این که بتواند رنو کپچر 2018 را برای رقابت با محصولاتی مثل تویوتا C-HR، هیوندای کونا و سیتروئن C4 کاکتوس آمده کند، تغییراتی را در آن اعمال کرده است. این کراس اوور زیبا هم اکنون با یک روش بازاریابی ساده ارائه می‌شود و از همان آرایش داخلی به کار رفته در مدل‌های کلیو (Clio)، مگان و کولیوس بهره می‌برد. اضافه سازی این تجهیزات باعث شده که رنو، مدل کپچر زن (Captur Zen) را با قیمت‌های 21,990 (مجهز به گیربکس دستی) و 24,990 دلار (مجهز به گیربکس خودکار) و مدل کپچر اینتنس (Captur Intens) را با قیمت‌های 28,990 (برای مدل مجهز به سیستم EDC استاندارد خودکار) و 30,990 دلار (برای مدل مجهز به گیربکس خودکار) وارد بازار کند.

در یک نگاه می‌توان گفت که مدل زن رنو کپچر 2018 در کنار کراس اوورهای شهری دیفرانسل جلوی متوسطی مثل مزدا CX-3 اس تورینگ (26,990 دلار)، هیوندای کونا الیت (28,500 دلار) و تویوتا C-HR دو چرخ متحرک (26,990 دلار) طبقه بندی می‌شود. قرار گرفتن کپچر زن در این طبقه بندی از قابلیت‌های خوب این خودرو حکایت می‌کند؛ البته باید در نظر داشت که قیمت این محصول در مقایسه با مدل کلیو زن هاچ بک در حدود 6000 دلار گران‌تر است.

مدل زن رنو کپچر 2018 در دو طرف لوگوی شناخته شده سازنده فرانسوی از دو چراغ ال ای دی روشنایی در روز و چراغ‌های اصلی پرچمدار ال ای دی پیور ویژن بهره می‌برد. رنو ادعا کرده که چراغ‌های پیور ویژن به کار رفته در این خودرو 20 درصد قوی‌تر از چراغ‌های هالوژنی موجود در بازار هستند. این خودرو از سنسورهای پارک عقب، سنسور دید عقب، یک سیستم اطلاعاتی – تفریحی پیشرفته مجهز به نمایشگر 7 اینچی لمسی و قابلیت پشتیبانی ردیاب ماهواره‌ای، آینه‌های جانبی برقی تاشو خودکار، چرخ‌های آلیاژی 16 اینچی و کاورهای صندلی قابل شست و شو نیز بهره می‌برد.

رنو کپچر 2018 همان طور که گفته شد در یک مدل پیشرفته‌تر با نام اینتنس هم عرضه می‌شود. اینتنس در مقایسه با مدل زن 4000 دلار گران‌تر است، با این وجود، امکاناتی مانند سیستم پارک خودکار، هشدار نقطه کور، سقف شیشه‌ای پانوراما، روکش‌های چرمی زغالی رنگ، سیستم ردیاب ماهواره پیشرفته آر لینک (R-Link) مجهز به یک نمایشگر 7 اینچی، چراغ‌های ال ای دی و مه شکن و سنسورهای پارک جلویی و جانبی را در اختیار خریدارانش می‌گذارد. با خرید این مدل علاوه بر این یک سیستم صوتی آرکامیس 3 بعدی (Arkamys 3D)، رادیوی دیجیتالی، 4 رینگ‌ آلیاژی 17 اینچی، رکاب‌های جلویی و عقبی آیرودینامیکی، یک جلو پنجره‌ای کرومی، یک چراغ محفظه بار و 4 شیشه‌ دودی را بر روی خودروی خود دریافت می‌کنید. رنو این امکان را نیز فراهم ساخته که مشتریانش مدل اینتنس را با سیستم صوتی باس (Bose) هم سفارش دهند.

رنو کپچر 2018 به یک کابین زیبا نیز مجهز شده است، از این رو حس کنترلی خوبی را به راننده‌اش منتقل می‌کند. سیستم کروز کنترل دو مرحله‌ای و کلیدهای کنترل کننده سیستم صوتی که بر روی فرمان قرار گرفته‌اند، از جمله امکانات منحصر بفرد داخلی این کراس اوور شهری زیبا هستند. سیستم ردیاب ماهواره‌ای آر لینک به کار رفته در کپچر سرویس اپل کار پلی (Apple CarPlay) را پشتیبانی نمی‌کند اما این توانایی را دارد که با کمک سرویس اندروید اتو (Android Auto) تماس‌های شما را پاسخگو باشد. خودروساز فرانسوی این امکان را نیز برای شما فراهم ساخته که با انتخاب سرویس ماهواره‌ای تام تام (TomTom) هشدارهای مربوط به وضعیت ترافیک جاده و سرعت خودرو را نیز دریافت کنید. روکش فرمان چرمی، قلاب‌های نگهدارنده عینک آفتابی، دو جا لیوانی، یک کنسول مرکزی تاشو و کلیدهای نرم اما محکم پلاستیکی از دیگر عناصر موجود در کابین رنو کپچر 2018 هستند.

نمای داخلی رنو کپچر 2018

کپچر جدید با 4122 میلیمتر طول و 2606 میلیمتر فاصله بین محور دو چرخ از جمله کوچک‌ترین کراس اوورهای جدید به شمار می‌آید، با این وجود، می‌تواند یک فضای بار دو قسمتی با حجم کلی 455 لیتر را در اختیار سرنشینانش بگذارد. بد نیست بدانید که این فضای بار در هنگام تا شدن صندلی‌های کپچر به یک فضای بسیار بزرگ با طول و عرض 1512 و 983 میلی متر و حجم 1235 لیتر تبدیل می‌شود. رنو کپچر 2018 مانند هر خودروی دیگری نقاط ضعف خاص خود را نیز دارد. کم بودن فضای صندلی‌های عقب و نداشتن کیسه‌های هوای عقب از جمله این محدودیت‌ها هستند.

رنو در ساخت کپچر از دو پیشرانه متفاوت استفاده کرده است، به این نحو که مدل کپچر زن مجهز به جعبه دنده دستی از یک پیشرانه بنزینی توربوشارژردار 900 سی سی با خروجی 66 کیلووات قدرت و 135 نیوتون متر گشتاور و مدل‌های مجهز به سیستم EDC با یک پیشرانه بنزینی توربوشارژردار 1.2 لیتری با خروجی 88 کیلووات قدرت و 190 نیوتون متر عرضه می‌شود. این پیشرانه 1.2 لیتری شاید از نظر ظاهری چندان قدرتمند نباشد اما می‌تواند جثه 1200 کیلوگرمی رنو کپچر 2018 را در مدت زمانی معادل 10.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و علاوه بر این حداکثر گشتاور خود را در سرعت 2000 دور بر دقیقه ارائه کند.

کپچر جدید به طور استاندارد از یک جعبه دنده خودکار دو کلاچه شش سرعته دارای اهرم تعویض دنده بهره می‌برد. این جعبه دنده در مقایسه با جعبه دنده‌های دور متغیر (CVT) به کار رفته در سایر خودروهای مشابه عملکرد خوبی دارد بااینحال راننده را مجبور می‌کند که در سرعت‌های پایین ترافیک‌های شهری کنترل دقیق‌تری را بر روی پدال گاز اعمال کند. در یک نگاه کلی می‌توان گفت که جعبه دنده رنو کپچر 2018 به هیچ وجه سیستم ناکارآمدی نیست اما در مقایسه با جعبه دنده دو کلاچه هفت سرعته هیوندای کونا عملکرد ضعیف‌تری دارد.

رنو در ساخت اس یو وی کوچک جدیدش از یک مخزن سوخت 45 لیتری استفاده کرده و گفته است که کپچر می‌تواند به واسطه گیربکس خود در هر 100 کیلومتر مسافت ترکیبی مقدار 5.8 لیتر بنزین دارای اکتان 95 را مصرف کند، اگرچه که تست‌های جاده‌ای انجام شده بر روی این خودرو نشان داده‌اند که مصرف سوخت آن در یک مسافت 100 کیلومتری ترکیبی معادل 7.25 لیتر است.

رنو کپچر 2018 توانایی کشش باری با وزن 900 کیلوگرم را دارد. این خودرو تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما خریداران می‌توانند با کمک یک سیستم جداگانه قابل نصب بر روی این محصول با نام اکستندد گریپ (Extended Grip) کشش بیشتری را در چرخ‌های این خودرو ایجاد کنند. اکستندد گریپ در واقع نقش یک سیستم کنترل کشش پیشرفته را ایفا می‌کند. این سیستم به همراه یک جفت لاستیک 205/55R17 91V Solus KH25 که برای حرکت در جاده‌های برفی و گلی طراحی شده‌اند، در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

کپچر جدید سه حالت رانندگی On-Road، Off-Road و Expert را در اختیار راننده می‌گذارد. حالت On-Road همان حالت پیش فرض است که به طور خودکار در سرعت‌های بالاتر از 40 کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود. این حالت برای رانندگی در شرایط مختلف جاده‌ای طراحی شده است. حالت Off-Road برای حرکت در جاده‌های آسفالت نشده طراحی شده و به واحد کنترل الکترونیکی خودرو دستور می‌دهد تا گشتاور و میزان ترمزگیری موتور را به اندازه مناسب تنظیم کند و دور بیشتری را به چرخ‌های جلو منتقل سازد. حالت Expert کنترل را به طور کامل به راننده واگذار می‌کند و تنها وظیفه تنظیم میزان ترمز موتوروی خودرو را به واحد کنترل الکترونیکی واگذار می‌کند.

خودروساز فرانسوی برای ایجاد کنترل بهتر در خودروی کراس اوور شهری جدیدش در جلوی کپچر از یک تیر کاذب مک فرسون و در قسمت عقب خودرو از یک تیر ساده انقباضی استفاده کرده است. این ترکیب باعث شده است که رنو کپچر 2018 بتواند کنترل خوبی را در برابر حرکت‌های جانبی و نوسانی داشته باشد. تنها نقطه ضعف این سیستم ضرباتی هستند که از طرف کمک فنرها در سر پیچ‌های تند به کابین منتقل می‌شوند. کپچر یک سیستم فرمان خوب را نیز بر روی خود دارد. این فرمان از حالت قفل تا قفل 2.7 دور می‌چرخد و شعاع چرخشی معادل 10.4 متر را برای این کراس اوور به ارمغان می‌آورد تا راننده بتواند به راحتی این اتومبیل را پارک کند.

نمای خارجی نزدیک رنو کپچر 2018

رنو کپچر 2018 با یک وارانتی 5 ساله بدون محدودیت پیمایش در بازار عرضه می‌شود. خودروساز فرانسوی توصیه کرده است که بعد از هر 12 ماه یا پیمودن 30,000 کیلومتر این خودرو را مورد بررسی‌های اولیه قرار دهید.

رنو کپچر 2018 در یک نگاه کلی

نقاط قوت:

ظاهر زیبا و شخصیت‌دار

مجهز به دینامیک‌های شهری

هزینه خرید و نگهداری اقتصادی

نقاط ضعف:

نداشتن کیسه هوا برای سرنشینان عقب

انتقال ضربه‌های ناشی از ناهمواری های بزرگ جاده

عدم کارآمدی جعبه دنده جدید EDC به اندازه جعبه دنده قبلی مجهز به مبدل گشتاور

.

منبع: caradvice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    داشبورد بی کیفیت موتور ضعیف گیربکس خنگ از خریدش پشیمون میشید

    پاسخ