;
coinex

ادعای جالب سامسونگ: صفحه نمایش اولد برای تلویزیون مناسب نیست!

ادعای جالب سامسونگ: صفحه نمایش اولد برای تلویزیون مناسب نیست!اگر به انتظار نشسته‌اید که سامسونگ یک تلویزیون با صفحه نمایش اولد راه‌اندازی کند، پس باید مدت‌های طولانی منتظر بمانید.

این کمپانی به تازگی اعلام کرده که صفحه نمایش اولد برای تلویزیون مناسب نیست. این در حالیست که رقیب اصلی این شرکت در تولید نمایشگر، یعنی کمپانی ال جی همچنان به تولید تلویزیون‌هایی عالی با صفحه نمایش اولد ادامه می‌دهد.

سامسونگ در ابتدای سال 2017، تلویزیون QLED خود را راه‌اندازی کرده و آن را به عنوان جایگزینی مناسب برای تلویزیون‌های اولد معرفی کرد. این دو تکنولوژی کاملا با هم تفاوت دارند. سامسونگ بر این باور است که کیفیت و عملکرد پنل‌های QLED بهتر از پنل‌های اولد است.

صفحه نمایش اولد برای ساخت تلویزیون‌ها

کمپانی سامسونگ بر این باور است که نمایشگرهای اولد برای دستگاه‌هایی که عمر کمتری دارند، مثل گوشی‌های هوشمند مناسب‌تر است. چرا که این نوع از صفحه نمایش‌ها به مرور زمان با سوختن صفحه یا کاهش کیفیت تصویر روبرو می‌شوند. بنابراین، شرایط برای تلویزیون یا مانیتورهایی که معمولا مدت زمان بیشتری از آنها استفاده می‌شود، فرق خواهد داشت.

سامسونگ با مقایسه پنل‌های اولد با آبمیوه که خیلی زود اکسیده و فاسد می‌شود، اعلام کرد: “دلیل اینکه تلویزیون‌های اولد با کاهش کیفیت تصویر مواجه می‌شوند، این است که در ساخت آنها از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده می‌شود.” چنین مقایسه‌ای را کمتر شنیده‌ایم!

پنل‌های QLED سامسونگ به تکنولوژی کوانتوم دات وابسته هستند. به ادعای این کمپانی، نانوکریستال‌های نیمه هادی این پنل‌ها، با کنتراست بهتر، بهینه‌سازی مصرف و روشنایی صفحه نمایش همراه است.

با این اوصاف، به نظر نمی‌رسد که سامسونگ به زودی قصد داشته باشد تصمیم خود را در این باره عوض کرده و به تولید تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش اولد گرایش داشته باشد.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر