;
coinex

نماینده رسمی شرکت تویوتا در ایران کیست؟

 

نماینده رسمی شرکت تویوتا در ایران کیست؟

خبرهای منتشر شده‌ی این چند روز درباره تویوتا، این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که واقعا نماینده رسمی شرکت تویوتا در ایران کیست؟ برای پاسخ به این سوال با تکراتو همراه باشید.

یکی از این خبرهای مهم و جالبی که در رسانه‌ها منتشر شد، عذرخواهی شرکت تویوتا موتورز ژاپن از رگولاتور بازار اوراق بهادار آمریکا بود! علت این امر، فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند اعلام شده است که توانست خبر ساز شود.

برخی رسانه‌ها در مورد این اتفاق اعلام کردند که عذرخواهی تویوتا، به دلیل فروش خودرو نبوده است، بلکه به دلیل برقراری تراکنش مالی با سفارت ایران بوده که بدون اعلام عمومی صورت گرفته است.

در واقع تلاش‌های صورت گرفته در این جهت بود که بتوانند اصل موضوع را غیرمهم جلوه دهند.

نماینده رسمی شرکت تویوتا در ایران

اما موضوع مهم دیگر که باید به آن پرداخت این است که اگر واقعا نماینده رسمی شرکت تویوتا در ایران، شرکت ایرتویا است، چگونه است که این شرکت ژاپنی در مورد فروش تعداد قابل توجهی از خودروهای خود در ایران، گزارشی به بازار اوراق بهادار امریکا ارائه نداده است؟!

دولت یازدهم نیز تاکید کرده بود که باید تمام نمایندگان عرضه کننده خودروهای وارداتی، نامه‌ای رسمی از شرکت طرف قرارداد خود ارائه نمایند که نشان دهد رابطه بین دو طرف به ‌صورت مستقیم و بدون واسطه است.

لازم به ذکر است که شرکت تویوتا در مرداد ماه سال 1390، به ‌صورت رسمی اعلام کرده بود که به ‌دلیل برخی مسائل بین‌ المللی صادرات خودرو به ایران را، متوقف کرده است.

ایرتویا نماینده رسمی شرکت تویوتا در ایران

آیا ایرتویا نماینده رسمی شرکت تویوتا در ایران است؟

نکته جالب دیگری که در این زمینه وجود دارد و لازم به ذکر است، این است که چند ماه پیش یکی از خبرگزاری‌های سایت رسمی جهانی تویوتا در بخش خاورمیانه و کشور ایران، این جمله را نوشته بود که کمپانی تویوتا موتور فعالیتش متوقف شده و در حال حاضر با ایرتویا هیچ‌ گونه معاملات تجاری ندارد.

پس با وجود تمام این شواهد، نماینده رسمی شرکت تویوتا در ایران که ایرتویا است، چگونه توانسته نامه و گواهی رسمی مبنی بر داشتن نمایندگی بی واسطه از کمپانی تویوتا را به مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کند؟!

آیا شرکت تویوتا در وب سایت خود مطالب دروغ را منتشر کرده یا مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، به تاکید و دستورالعمل رسمی خود عمل نکرده‌اند؟ این موضوعی است که باید مورد بررسی بیشتری صورت گیرد.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر