;
coinex

شکست مایکروسافت کینکت و توقف تولید آن برای ایکس باکس و ویندوز

 

شکست مایکروسافت کینکت و توقف تولید آن برای ایکس باکس و ویندوز

مایکروسافت کینکت دیگر تولید نخواهد شد. این دستگاه تشخیص‌دهنده‌ی حرکت و صدا برای ویندوز و ایکس باکس، پس از به اتمام رسیدن موجودی فعلی برای همیشه از قفسه‌ی فروشگاه‌ها محو خواهد شد.

مایکروسافت کینکت زمانی به عنوان جزء اصلی ایکس باکس وان به فروش می‌رسید. اما در شرایطی که این شرکت برای عرضه‌ی ایکس باکس وان ایکس آماده می‌شود، تمرکز خود را بر روی رزلوشن 4K و سخت‌افزاری قدرتمندتر از رقیبان قرار داده است.
اولین کینکت در سال ۲۰۱۰ به عنوان وسیله‌ای جانبی برای اdکس باکس ۳۶۰ معرفی شد. کینکت توانست با بازی‌های حرکتی، جان تازه‌ای به این کنسول کهنه کار ببخشد. گیم‌پلی ساده و بدون استفاده از دسته‌ی کینکت نیز برای کسانی که به صورت تفننی به بازی‌های ویدئویی می‌پرداختند جذاب بود. اما این فن‌آوری مشکلاتی نیز داشت. برای اینکه درست کار کند به فضای زیادی در جلوی تلویزیون نیاز بود، همچنین وسیله‌های الکترونیکی دیگر و کمبود نور در فضا می‌توانست به راحتی در سیستم کینکت تداخل ایجاد کند.
هنگام عرضه‌ی ایکس باکس وان، مایکروسافت تصمیم گرفت کینکت را به وسیله‌ای لازم برای این کنسول تبدیل کند. مایکروسافت در اصل ایکس باکس وان را تحت عنوان یک ماشین سرگرمی همه‌کاره معرفی کرد که می‌توانست بازی و اپلیکیشن‌های موسیقی و ویدئو اجرا کند و تلویزیون کابلی را به صورت مستقیم در دسترس‌تان قرار دهد. قرار بر این بود که کینکت با توانایی‌های تشخیص چهره، فرمان‌های صوتی و حرکت‌های دست به عضوی جدانشدنی از ایکس باکس تبدیل شود.
در نهایت، مایکروسافت کوتاه آمد و دیگر نیاز نبود کینکت دائماً به کنسول متصل باشد. با این حال، هنگام عرضه‌ی جهانی این کنسول در سال ۲۰۱۳، تمام کنسول‌های اولیه‌ی ایکس باکس وان به همراه کینکت عرضه می‌شدند. این تصمیم باعث شد قیمت ایکس باکس ۵۰۰ دلار شود، که صد دلار بیشتر از قیمت پلی استیشن ۴ در آن زمان بود.
علیرغم سخت‌افزار ارتقایافته، گیمرها کینکت را آن طور که باید دوست نداشتند. فرمان‌های صوتیِ درون بازی اضافه به نظر می‌رسیدند و کینکت دیگر آن تازگی خود را از دست داده بود.
هزینه‌ی اضافه‌ای که کینکت به ایکس باکس تحمیل کرد، باعث جلو افتادن زودهنگام پلی استیشن ۴ در جنگ کنسول‌ها شد.
در سال ۲۰۱۴ مایکروسافت نسخه‌ای ۴۰۰ دلاری از ایکس باکس روانه‌ی بازار کرد که کینکت را به همراه نداشت. مایکروسافت روز به روز کمتر و کمتر از کینکت حرف می‌زد، تا اینکه در نهایت دیگر حرفی از آن به میان نیاورد. اگر اخباری هم در رابطه با کینکت به چشم می‌خورد، به دلیل برنامه‌ها و تجربه‌گری‌هایی بود که هیچ ربطی به بازی‌های ویدئویی نداشتند.

منبع: venturebeat

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر