;
coinex

ماجرای خرید هواپیما با چند برابر قیمت واقعی!

ماجرای خرید هواپیما با چند برابر قیمت واقعی!

ماجرای خرید هواپیما آن هم با قیمتی بیشتر از میزان واقعی، این بار نیز خبرساز شد!

چند روز پیش اخباری در مورد شکایت نماینده یک شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منتشر شد. این شکایت مربوط به رد شدن پیشنهاد مناقصه فروش یک فروند هواپیما بود که توانست فضای افکار عمومی را پر نماید.

براساس اخبار موجود، این شرکت پیشنهاد فروش هواپیمایی مشابه با هواپیمای فعلی که ایران خریداری کرده را داده بود، آن هم به میزان هشت میلیون یورو ارزان‌تر، ولی با این وجود پیشنهاد رد شده است.

مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اعلام کردند که اخبار خرید هواپیمای فلایت چک، آن هم به میزان هشت میلیون یورو گران‌تر، صحت ندارد.

به گفته آنها اخبار مربوط به خرید هواپیما آن هم گران‌تر از قیمت واقعی، از سوی افرادی مطرح شده که قبلا بسیاری از هواپیماها را سه تا چهار برابر بیشتر از قیمت واقعی آن به ایران می‌فروختند.

مسئولین ادعاهای موجود را رد کردند و اعلام نمودند که کارایی هواپیمای این شرکت انگلیسی، در مقایسه با هواپیمایی که ایران خریده، آن هم در عملیات فلایت چک، صفر درصد است.

مسئولین اعلام کردند که چون کشور ایران توانسته بدون واسطه و مستقیم هواپیما خریداری کند، دلالان منافع خود را در خطر می‌بینند. مسئولین همچنین تاکید کردند که این شرکت انگلیسی، خود در رسانه‌ها اعلام کرده که در ایران هیچ نمایندگی قانونی ندارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، در واکنش به این موضوع در برنامه حالا خورشید، در روز پنج شنبه حضور داشت و توضیحاتی را ارائه نمود.

شکایت شرکت هواپیمایی انگلیسی از هواپیمایی ایران

مه آبادی در ابتدا اعلام نمود که هیچ شرکت انگلیسی به سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه شکایت نکرده و اضافه کرد که این شکایت توسط کسی که مدعی نمایندگی این شرکت است، آن هم با نامه‎ای که امضا و نشانی ندارد مطرح شده و سازمان بازرسی نیز هنوز اعتبار آن را تایید نکرده است.

وی در ادامه صحبت‌هایش اعلام نمود که هواپیمای مورد نیاز آنها فلایت چک است و این هواپیما باید از توان و ویژگی‎های خاصی برخوردار باشد چون ماموریت‌های حساس و دقیقی را باید انجام دهد.

وی اعلام نمود که هواپیمای پیشنهادی آن نماینده در مناقصه، دایاموند ۶۲ است که مناسب فلایت چک نبوده و به این دلیل نیز رد شده است.

براساس صحبت‌های مه آبادی هواپیمای دایاموند ۶۲، از نوع سبک با برد ۲۰ هزار پا و موتور پیستونی است و از حد ارتفاع پرواز مورد نیاز برای فلایت چک سامانه‌های راداری و ناوبری با حداقل ۲۸ هزار پا، پایین‎تر است.

وی تاکید نمود که هواپیمای دایاموند ۶۲، توانایی اجرای ماموریت فلایت چک را ندارد و بیشتر کاربرد آموزشی و تفریحی دارد. به گفته وی نمونه این هوایپما روز چهارشنبه در کرمان سقوط کرده است.

مه آبادی در مورد قیمت هواپیمای ادعا شده، اعلام کرد که این شرکت قصد داشته یک فروند هواپیمای تفریحی‌-آموزشی را به جای هواپیمای فلایت‌چک، آن هم به مبلغ دو میلیون و 885 هزار و 123 یورو به ایران بفروشد.

به گفته وی قیمت اصلی این هواپیمای تفریحی در بازارهای جهانی یک‌ میلیون یورو است، یعنی حدود یک سوم قیمت مطرح شده.

مه آبادی ادامه داد که آنها هواپیمای فلایت چک را خریداری کرده‌اند، آن هم نه به قیمت ۱۱ میلیون دلار بلکه با احتساب تجهیزات مدرن و پیشرفته، 9 میلیون و 380 هزار یورو.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر