coinex
راهنمای خرید تکراتو

ممنوعیت واردات 21 قلم کالای فاوا به دلیل وجود تکنولوژی در بازار داخلی

ممنوعیت واردات 21 قلم کالای فاوا به دلیل وجود تکنولوژی در بازار داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ممنوعیت واردات 21 قلم کالای فاوا را به دلیل وجود تکنولوژی در بازار داخلی اعلام نمود. این ممنوعیت واردات هم‌زمان با انتشار پیوست فناوری برای حمایت از تولید داخل اعلام شد.

محمد جواد آذری جهرمی در مورد ممنوعیت واردات 21 قلم کالای فاوا اعلام نمود:

وقتی توانسته‌ایم تا در تولید برخی تجهیزات به خودکفایی برسیم، واردات این 21 قلم کالا، بر خلاف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت‌هایی که از تولیدات داخلی استفاده می‌کنند، کمیسیون تنظیم مقررات و بررسی قوانین، تشویق آنها را در دستور کار قرار داده است.

بعد از اعلام خبر ممنوعیت واردات 21 قلم کالای فاوا توسط محمد جواد آذری جهرمی، فعالان صنعت مخابراتی و ارتباطی کشور، نظرات تخصصی و کارشناسی را ارائه کردند که موجب شد تا وزیر ارتباطات برای شفاف‌سازی و رفع این ابهامات، چند نکته‌ای را بیان کند.

وزیر ارتباطات در نکات مطرح شده، بر صادرات با سندیکای صنعت مخابرات تاکید نمود و اعلام کرد که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. وی همچنین ادامه داد که این حمایت از کالاهای اعلام شده ثابت نیست و اگر محصولات اعلامی قابل رقابت نباشند، حذف خواهند شد.

آذری تاکید نمود که ممنوعیت واردات 21 قلم کالای فاوا کشور را از تکنولوژی‌های جهانی محروم نخواهد کرد. به گفته وی، سطح ممنوعیت به توان داخلی است و ممنوعیت اعمال شده به دلیل وجود تکنولوژی در بازار داخلی است.

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش به حمایت دولت از این چرخه اشاره کرد و ادامه داد که این ممنوعیت، مشوق‌هایی برای شرکت‌های تبعیت کننده خواهد بود.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار است لیست شرکت‌های تولید کننده این تجهیزات نیز، به زودی به صورت یک گزارش مستقل منتشر گردد.

به گفته آذری جهرمی این تجهیزات فقط برای شرکت‌های مخابراتی کاربرد دارند و برای استفاده کاربران نهایی نیستند. وی اضافه کرد که تجربه خوبی در تولید محلی شرکت‌های خارجی لوازم خانگی در ایران وجود دارد و در صورتی که هزینه واردات بیشتر از تولید محلی گردد، تولید محلی بهتر خواهد بود.

آذری جهرمی تاکید نمود که واردات کالاهایی چون رک، باتری و مودم که در داخل نیز با کیفیت خوبی تولید می‌شوند، تیشه به ریشه اشتغال و اقتصاد ملی خواهد زد.

انتشار لیست 21 قلم کالای فاوای ممنوع شده

قرار است تا لیست 21 قلم کالای فاوا ممنوع شده به زودی از طرف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شود، اما  برخی رسانه‌ها خود اقدام به اعلام لیست این 21 قلم کالای ممنوعه کرده‌اند.

وزیر ارتباطات در واکنش نسبت به این موضوع اعلام نمود که لیست اقلام منتشر شده در رسانه‌های مختلف با آنچه در واقعیت وجود داد متفاوت است. وی تاکید کرد که به زودی، پس از طی شدن مراحل قانونی، این لیست به صورت رسمی از سایت وزارت ارتباطات منتشر خواهد شد.

.

منبع: farsnews

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر