;
coinex

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی پی 10 : گوشی پرچمدار از دید سازندگان آسیایی!

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی پی 10 : گوشی پرچمدار از دید سازندگان آسیایی!

در دنیای گوشی‌های همراه، مقایسه مولفه اصلی پیشرفت است. در این نوشتار به مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی پی 10 پرداخته‌ایم.

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی پی 10

مقدمه

سونی و هواوی امسال هم مانند سال‌های گذشته در کنگره جهانی موبایل (MWC) بارسلونا از گوشی‌های پرچمدار 2017 خود رونمایی کردند. اکسپریا ایکس زد پریمیوم و هواوی پی 10 از محصولاتی بودند که توسط این دو سازنده در این رویداد معرفی شدند. این دو گوشی هوشمند شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند اما تفاومت‌هایی هم بین آن‌ها وجود دارد؛ برای مثال تراشه‌هایی که در این دو محصول به کار رفته، از برجسته‌ترین تفاوت‌های موجود است که با مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی پی 10 برایمان آشکار شد.

به طور کلی می‌توان گفت که هر دو گوشی محصولات بسیار خوبی هستند و از سخت افزارهای پیشرفته، هنر طراحی منحصر بفرد و کیفیت طراحی بسیار خوبی بهره می‌برند. حال اگر می‌خواهید یک گوشی پرچمدار بخرید و بین انتخاب این دو محصول با مشکل روبرو شده‌اید، توصیه می‌کنیم که این نوشتار را با دقت بخوانید زیرا در این مطلب به مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی پی 10 پرداخته‌ایم. در این خبر ابتدا مشخصات هر دو گوشی هوشمند را شرح داده‌ایم و سپس بعد از بیان نتیجه این مقایسه، جدول مشخصات کامل هر دو محصول را ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

همان طور که گفته شد اکسپریا ایکس زد پریمیوم جدیدترین گوشی پرچمدار سونی است. این گوشی هوشمند در کنگره جهانی موبایل بارسلونا معرفی شد و یکی از زیباترین گوشی‌های پیشرفته عرضه شده در بازار به شمار می‌آید. سونی در ساخت این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 5.46 اینچی 4 کی اچ دی آر تریلومینوس (Triluminos) آی پی اس ال سی دی مجهز به محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس 5 استفاده کرده است. ایکس زد پریمیوم از یک تراشه 2.45GHz کوالکام اسنپدراگون 835 مجهز به هشت هسته کایرو 280، واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 256 گیگابایت بهره می‌برد.

گوشی پرچمدار جدید سونی همچنین به یک سیستم عکس برداری جدید به نام موشن آی (Motion Eye) مجهز شده است. این سیستم یک سنسور لیزری برای ارائه فوکوس خودکار سریع‌تر، یک سنسور مادون قرمز RGBC برای بهبود تعادل میزان سفیدی تصویر و یک سنسور تصویر 19.3 مگاپیکسلی 1/2.3 اینچی اگزمور آر اس (ExmorRS) را در کنار قابلیت‌هایی مثل پایدارسازی الکترونیکی تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت و فلش ال ای دی در اختیار شما می‌گذارد. موشن آی علاوه بر این به موتور پردازش تصویر بیونز (Bionz) سونی مجهز شده تا بتواند توانایی بهتری را در تشخیص حرکت و کاهش نویز تصویر ارائه کند. این فناوری می‌تواند به کمک چند لنز 25 میلی متری و یک دیافراگم f/2.0 امکان فیلم‌برداری با کیفیت‌های 4 کی در نرخ 30 فریم بر ثانیه و 720 پیکسلی در نرخ 960 فریم بر ثانیه را برای کاربر فراهم کند.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم از یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی مجهز به یک سنسور 1/3 با اندازه پیکسل 1.12µm، دیافراگم f/2.0 و لنزهای 22 میلی متری با قابلیت فیلم برداری 1080 پیکسلی در نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به یک باتری 3,230mAh جدانشدنی لیتیوم یونی با توانایی پشتیبانی فناوری شارژ سریع 3 کوالکام، سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، فشارسنج، مغناطیس سنج و طیف نور و قابلیت‌های اتصالی ال تی ای 4 جی، اچ اس پی ای 3 جی، جی اس ام 2 جی، یو اس بی نوع سی و جک 3.5 میلی متری هدفون اشاره کرد. پریمیوم سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا را بر روی خود دارد اما شما می‌توانید این سیستم عامل را به نسخه اندروید 8 اوریو هم ارتقاء دهید.

گوشی پرچمدار جدید سونی یک محصول بسیار خوب است اما در صورتی که در ایالات متحده هستید و می‌خواهید این گوشی هوشمند را خریداری کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که سازنده مشهور ژاپنی این گوشی هوشمند را در این منطقه از جهان بدون اسکنر اثر انگشت ارائه می‌کند. اکسپریا ایکس زد پریمیوم شاخص مقاومتی IP68 را نیز بر روی خود دارد از این رو شما می‌توانید در عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه از آن استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با وان پلاس ۵

 

مشخصات هواوی پی 10

مشخصات هواوی پی 10

هواوی پی 10 و پی 10 پلاس هواوی نیز در کنگره جهانی موبایل بارسلونا رونمایی شدند. سازنده مشهور چینی در ساخت پی 10 از یک نمایشگر 5.1 اینچی 1080 پیکسلی و در ساخت پی 10 پلاس از یک نمایشگر 5.5 اینچی 1080 پیکسلی استفاده کرده است. پی 10 به یک بدنه تمام فلزی با لبه‌های منحنی شکل مجهز شده تا ظاهر زیباتری پیدا کند. این گوشی هوشمند مانند برادر بزرگش از یک کاور پشتی برش خورده بهره می‌برد تا بتواند چسبندگی بیشتری در دست کاربر داشته باشد. در مجموع می‌توان گفت که هواوی پی 10 در کمال سادگی یک گوشی کوچک اما زیبا به شمار می‌آید.

پی 10 یک نمایشگر 5.1 اینچی آی پی اس نئو ال سی دی با رزولوشن تصویر 1920 در 1080 پیکسلی مجهز به محافظ صفحه گوریلا گلس 5 را بر روی خود دارد. قلب تپنده این گوشی پرچمدار یک پردازشگر هشت هسته‌ای 2.4 GHz های سیلیکون کایرین 960 (HiSilicon Kirin 960) است که با یک واحد پردازش گرافیکی آرم مالی جی – 71 ام پی 8 (ARM Mali-G71 MP8)، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 256 گیگابایت پشتیبانی می‌شود.

هواوی پی 10 از یک دوربین دوگانه اصلی مجهز به یک سنسور 12 مگاپیکسلی RGB و یک سنسور 20 مگاپیکسلی تک فام، هر دو از برند مشهور آلمانی لایکا و مجهز به دیافراگم‌های f/2.2 بهره می‌برد. سنسور 12 مگاپیکسلی پی 10 به یک فلش دوگانه ال ای دی و لنزهای 27 میلی متری مجهز شده و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های پایدارسازی بصری تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری، فیلم برداری 4 کی در نرخ 30 فریم بر ثانیه و فیلم برداری 1080 پیکسلی با نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارد.

از دیگر مشخصات پی 10 می‌توان به یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، سیستم عامل اندروید 7 نوقا به همراه رابط کاربری EMUI 5.1، اسکنر اثر انگشت، باتری 3,200mAh با توانایی پشتیبانی فناوری شارژ سریع، قابلیت‌های اتصالی جی اس ام، اچ اس پی ای، ال تی ای، بلوتوث 4.2، وای فای دو بانده 802.11 a/b/g/n/ac، دی ال ان ای، وای فای دایرکت، وای فای هات اسپات (تترینگ)، ان اف سی و پورت یو اس بی نوع سی اشاره کرد. این گوشی پرچمدار 145.3 میلی متر طول، 69.3 میلی متر عرض، 7 میلی متر ضخامت و 145 گرم وزن دارد.

 

بیشتر بخوانید: 

مقایسه مشخصات هواوی پی ۱۰ با هواوی پی ۹

مقایسه اچ تی سی یو ۱۱ با هواوی پی ۱۰

 

حرف آخر در مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی پی 10

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی پی 10 : حرف آخر

هواوی پی 10 یک گوشی بسیار خوب است و می‌تواند هرآنچه را که از یک محصول قدرتمند می‌خواهید مانند یک پردازشگر سریع، رم قوی، حافظه داخلی خوب، دوربین با کیفیت، ظاهر زیبا و کیفیت ساخت مطلوب را در اختیار شما بگذارد؛ با این وجود، گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی هم نقاط قوت خود را دارد. این گوشی هوشمند، برای مثال، اولین محصولی به شمار می‌آید که به نمایشگر 4 کی اچ دی آر مجهز شده است. هر دو گوشی قابلیت‌های بسیار خوبی دارند اما در مجموع می‌توان گفت که اکسپریا ایکس زد پریمیوم یک انتخاب بهتر محسوب می‌شود مخصوصا اگر مدل بین المللی این محصول را که با اسکنر اثر انگشت عرضه می‌شود، خریداری کنید؛ البته علیرغم اینکه سازنده مشهور ژاپنی این محصول را با قیمتی در حدود قیمت سه گوشی برتر جهانی مثل گلکسی اس 8 سامسونگ، پیکسل ایکس ال گوگل و آیفون 7 پلاس وارد بازار کرده است.

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی پی 10 : جدول مشخصات
مشخصات  سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم  هواوی پی 10
صفحه نمایش 5.46 اینچی آی پی اس ال سی دی با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسلی و تراکم پیکسل 807 پی پی آی، مجهز به محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس 5  5.1 اینچی آی پی اس نئو ال سی دی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسلی و تراکم پیکسل 432 پی پی آی، مجهز به محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس 5
پردازنده  هشت هسته‌ای 2.45 GHZ کوالکام اسنپدراگون 835 در کنار واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540  هشت هسته‌ای 2.4 GHZ های سیلیکون کایرین 960 در کنار واحد پردازش گرافیکی مالی جی 71 ام پی 8
حافظه رم 4 گیگابایت  4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD 32 و 64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی دارای دیافراگم F/2.0 و قابلیت پشتیبانی فوکوس خودکار تشخیص حالت، پایدار سازی الکترونیکی تصویر و فلش ال ای دی دوگانه مجهز به سنسور 20 مگاپیکسلی رنگی و 12 مگاپیکسلی تک فام دارای دیافراگم F/2.2 و قابلیت پشتیبانی پایدارسازی بصری تصویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری، بزرگ نمایی 2 ایکس بدون کاهش کیفیت تصویر و فلش دوگانه ال ای دی
دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی دارای دیافراگم F/2.0 و قابلیت پشتیبانی تصویر برداری اچ دی آر 13 مگاپیکسلی دارای دیافراگم F/1.9
 باتری  3230 میلی‌آمپر ساعتی جدانشدنی لیتیوم یونی  3200 میلی‌آمپر ساعتی جدانشدنی لیتیوم یونی
 ابعاد و وزن 7.9 در 77 در 156 میلی‌متر  با  وزن 195 گرم 7.0 در 69.3 در 145.3 میلی‌متر با وزن 145 گرم
 سنسورها اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، مغناطیس سنج، فشار سنج و طیف رنگ اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، مغناطیس سنج
 سیستم عامل  اندروید 7.1 نوقا قابل ارتقاء به اندروید 8 اورئو  اندروید 7 نوقا در کنار رابط کاربری EMUI 5.1 قابل ارتقاء به اندروید 8 اورئو
قابلیت‌های اتصالی جی اس ام، اچ اس پی ای، ال تی ای، ان اف سی، بلوتوث 5، وای فای و پورت یو اس بی نوع سی جی اس ام، اچ اس پی ای، ال تی ای، ان اف سی، بلوتوث 4.2، وای فای و پورت یو اس بی نوع سی

 

.

منبع: androidheadlines.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر