;
coinex

یک امکان جالب در اکتیو اج پیکسل 2 پنهان شده است [تماشا کنید]

یک امکان جالب در لبه های حساس به فشار گوگل پیکسل 2 پنهان شده است

پرچم‌داران جدید گوگل با نام‌های پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2 همراه با اندروید 8.0 اوریو کار خود را آغاز کردند. اما از زمانی که نسخه ویژه‌ی توسعه دهندگان اندروید 8.1 به این محصولات رسیده تغییرات نامحسوس متعددی در آن‌ها ایجاد شده است؛ البته برخی از این تغییرات مخفی‌تر از سایرین هستند.

یکی از تغییراتی که به تازگی کشف شده را نمی‌توان یک ویژگی دانست؛ البته با عادت همیشگی گوگل در افزودن شوخی‌های مخفی در اندروید مطابقت دارد. این بار یک امکان جالب در لبه های حساس به فشار (اکتیو اج) گوگل پیکسل 2 پنهان شده است (البته این امکان برای آن دسته از گوشی‌های گوگل پیکسل 2 که به نسخه مخصوص توسعه دهندگان اندروید 8.1 مجهز شده باشند، فعال است). یک بازی کوچک با تخم‌مرغ‌های عید پاک که برای ترکاندن حباب‌ها باید لبه‌های گوشی پیکسل 2 خود را فشار دهید.

برای افرادی که با ویژگی اکتیو اج آشنا نیستند باید اشاره کنیم در گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی پیکسل 2 یک ویژگی در لبه‌های این محصولات پنهان شده که با فشار دادن لبه‌های بخش پایینی بدنه‌ی دستگاه می‌توانید دستیار هوشمند گوگل را بیدار کرده و یا زنگ تماس‌های ورودی خود را ساکت کنید. همچنین در تنظیمات این محصولات می‌توانید میزان فشار مورد نیاز برای فعال شدن این بخش را نیز تنظیم کنید. در مجموع بیش از این موارد، امکانات بیشتری به صورت رسمی برای لبه‌های حساس به فشار این محصولات ذکر نشده است.

اما زمانی که توسعه دهندگان xda-developers در منوی تنظیمات گوگل پیکسل 2 مجهز به اندروید 8.1 جستجو می‌کردند، یک خط جدید را در رابطه با لبه‌های حساس به فشار این محصولات کشف کردند که به نظر جالب می‌آید.

این متخصصان در وب‌سایت xda-developers نوشته‌اند:

در ابتدا فرمانی با نام AssistGestureBubbleActivity یا به فارسی “فرمان حرکتی فعالیت حباب” را پیدا کردیم. سپس فایل قالب مرتبط با این امکان را پیدا کردیم. از این جایی که این امکان به صورت unexported دسته بندی شده بود، امکان اجرای آن از طریق خط دستوری بدون روت کردن گوشی وجود نداشت و حتی در اجرا کننده‌ی فعالیت‌های دستگاه نیز دیده نمی‌شد.

در نهایت با کمک یکی از کاربران XDA موفق شدیم کدی که در ادامه مشاهده می‌کنید را برای دسترسی به این تخم‌مرغ عید پاک کشف کنیم:

کد دسترسی به تخم مرغ عید پاک مخفی گوگل پیکسل 2

در نهایت این کد برای فشارهای مکرر در تنظیمات لبه‌های حساس به فشار نوشته شده و اگر کاربر امکان تخم‌مرغ عید پاک را غیرفعال نکرده باشد، می‌تواند این امکان جالب در لبه های حساس به فشار گوگل پیکسل 2 را اجرا کرده و با فشردن دستگاه خود حباب‌ها را بترکاند.

گفته می‌شود چنین بازی‌هایی تست‌های مهندسی هستند که به شکل بازی تغییر یافته‌اند، بنابراین انتظار نداشته باشید بیش از چند ثانیه برایتان سرگرم کننده باشند. ضمنا در ویدئوی زیر می‌توانید این بازی کوچک را در حال اجرا بر روی پیکسل 2 تماشا کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر