;
coinex

هند به دومین بازار بزرگ موبایل جهان تبدیل شد

هند به دومین بازار بزرگ موبایل جهان تبدیل شد؛ بزرگترین بازار موبایل جهان
مدت زمان زیادی است که چین به عنوان بزرگترین بازار موبایل جهان شناخته می‌شود. بعد از این کشور پهناور و پرجمعیت، بازار موبایل ایالات متحده قرار دارد، اما به نظر می‌رسد که بازار نوظهور هند، گوی سبقت را از رقیب آمریکایی خود ربوده است.

موسسه تحقیقاتی بازار کانالیس (Canalys) در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، هند را به عنوان دومین بازار بزرگ موبایل جهان معرفی می‌کند. ایالات متحده تا پیش از سه ماهه سوم سال 2017 این عنوان را در اختیار داشت، اما به نظر می‌رسد که در این کوارتر فروش گوشی‌های هوشمند در هند به اوج خود رسیده و این کشور توانست تا بعد از چین، بزرگترین بازار موبایل جهان شود.

بر اساس گفته‌های موسسه کانالیس، هند در دومین کوارتر از سال جاری، فروش چندان قابل قبولی را در بخش گوشی‌های هوشمند نداشت، اما گویا ورق به سرعت برای بازار گوشی‌های هوشمند این کشور برگشته است؛ چرا که بازار این شبه قاره در سه ماهه سوم توانست با رشدی 23 درصدی، فروش بیش از 40 میلیون گوشی هوشمند را تجربه کند.

گفته می‌شود که سامسونگ و شیائومی بیشترین نقش را در این رشد داشته‌اند. این دو کمپانی به ترتیب با عرضه 9.4 میلیون و 9.2 میلیون گوشی در این بازار، بیشترین سود را از وضعیت موجود کرده و موقعیت این کشور را یک پله بالاتر برده‌اند.

البته در کنار سامسونگ و شیائومی برندهای دیگری نیز دخیل بوده‌اند. ویوو، اوپو و لنوو در کنار سامسونگ و شیائومی، حدود 75 درصد از فروش گوشی‌های هوشمند در بازار هند را به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به آمار ارائه شده، سامسونگ عرضه گوشی‌های هوشمند خود بازار هند را در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، چیزی در حدود 30 درصد افزایش داده، اما این رقم برای شیائومی بسیار حیرت انگیز بوده است.

عرضه گوشی‌های هوشمند شیائومی به بازار این کشور آسیایی در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2016 رشد حیرت انگیز 290 درصدی را نشان می‌دهد و این از ظهور یک قدرت جدید در صنعت موبایل جهان خبر می‌دهد.

البته شیائومی این رشد عجیب را تنها در بازار هند تجربه نکرده است. این گوشی ساز چینی تنها در ماه گذشته (شهریور) چیزی حدود 10 میلیون گوشی هوشمند فروخت و این موضوع، لی جان، بنیانگذار این کمپانی را بر آن داشت تا ادعا کند که قصد دارد تا پایان سال رکوردهای فروش این شرکت را جابجا کند.

 

بیشتر بخوانید:  شیائومی قصد دارد ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند را تا پایان ۲۰۱۸ به فروش برساند

 

کانالیس می‌گوید که شیائومی این موقعیت را به لطف فروش گوشی‌های پایین رده در بازار هند به دست آورده، اما در تلاش است تا در بخش گوشی‌های میان رده نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. بازار گوشی‌های میان رده -دستگاه‌هایی با برچسب قیمت بین 230 تا 310 دلار- هند اکنون در دستان سامسونگ، اوپو و ویوو است که به شدت در این بخش با یکدیگر رقابت می کنند.

اپل نیز در اوایل سال جاری تولید گوشی‌های آیفون خود را در این سرزمین آغاز کرد. غول کوپرتینو نیز توانست در سه ماهه سوم امسال با فروش بیش از 900 هزار دستگاه، رشد فروش آیفون خود را در بازار هند نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، حدود دو برابر کند.

نمودار پایین توسط موسسه کانالیس تهیه شده و به خوبی می‌توانید رشد بسیار زیاد شیائومی را در آن شاهد باشید.

هند دومین بازار بزرگ موبایل جهان

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر