;
coinex

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: برادری به جای خود!

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: برادری به جای خود!گلکسی اس 8، گلگسی اس 8 پلاس و نوت 8 سه پرچمدار 2017 سامسونگ هستند که در این نوشتار به مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس پرداخته‌ایم.

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ هستند. برادر بزرگ‌تر این دو گوشی پرچمدار، گلکسی نوت 8 نام دارد که برای کاربرانی خاص ساخته شده است. گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8 پلاس شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند به همین دلیل کشیدن یک خط مرزی بین این دو محصول کار چندان ساده ای نیست. تفاوت موجود بین این دو گوشی پرچمدار تا حدی به یک دوربین دوگانه اصلی، رم قوی‌تر و قلم اس پن (S Pen) محدود می‌شود که کاربران نوت 8 با خریدن این فبلت زیبا از آن‌ها بهره می‌بر‌ند. امروز سعی کرده‌ایم که در این مطلب به مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس بپردازیم. در این نوشتار ابتدا به بیان نقاط مشترک بین این دو گوشی پیشرفته پرداخته‌ایم و در آخر با یک جدول مشخصات کامل، نتیجه این مقایسه را ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: نقاط مشترک

گلکسی نوت 8 تا حد زیادی بر مبنای مشخصات گوشی پرچمدار گلکسی اس 8 پلاس ساخته شده است. سامسونگ در ساخت دو گوشی سری 8 ابتدایی خود تغییرات شاخصی را اعمال کرده و سپس این تغییرات را در مدل نوت 8 هم دنبال کرده است. استفاده از نمایشگر اینفینیتی دیسپلی (Infinity Display) با نسبت تصویر 18.5:9 یکی از این تغییرات است که در هر سه محصول به چشم می‌خورد. اینفینیتی دیسپلی یک صفحه نمایش لبه به لبه واقعی محسوب می‌شود زیرا هیچ حاشیه‌ای در دو طرف خود ندارد. این نمایشگر از دو طرف خود با دو لبه منحنی شکل با کاور پشتی گوشی‌های جدید سازنده کره‌‌ای یکپارچه شده است. هر دو گوشی از نمایشگر سوپر AMOLED با رزولوشن تصویر QHD پلاس، محافظ صفحه گوریلا گلس 5 و نمایشگر همیشه روشن بهره می‌برند، با این تفاوت جزئی که صفحه نمایشگر نوت 8 در مقایسه با صفحه نمایشگر گلکسی اس 8 پلاس تنها به اندازه 0.1 اینچ بزرگ‌تر و وزن این گوشی هوشمند نیز در مقایسه با وزن برادر کوچک‌ترش 22 گرم بیشتر است.

سازنده مشهور کره‌ای در ساخت این دو محصول پرچمدار از یک نوع پردازشگر، فناوری رم، واحد پردازش گرافیکی و حافظه داخلی استفاده کرده است. باتری به کار رفته در دو گوشی نیز از نوع جدا نشدنی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع 2 هستند و استانداردهای شارژ وایرلس چی (Qi) و پی ام ای (PMA) را پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ اسکنر اثر انگشت مشهور خود را نیز در پشت گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8 پلاس نصب کرده و علاوه بر این هر دو محصول را با قابلیت‌های بلوتوث 5، فناوری صوتی های – رز (Hi-Res) و پورت یو اس بی نوع سی برای شارژ و انتقال داده‌ها، اسکنر قرنیه چشم، فناوری تشخیص چهره، سنسور ضربان قلب، سنسور SpO2، جک 3.5 میلی متری هدفون، شاخص مقاومتی IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و خاک، دستیار مجازی بیکسبی (Bixby)، قابلیت‌های پرداخت آنلاین سامسونگ پی و اندروید پی، سیستم عامل اندروید نوقا و پایه دکس (DeX) ارائه کرده است.

گلکسی اس 8 پلاس از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و یک دوربین اصلی تک لنزی 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد در حالی که نوت 8 به یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و دو دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ نمایی بصری 2 ایکس مجهز شده است.

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: مشخصات گلکسی نوت 8

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: مشخصات گلکسی نوت 8

سامسونگ نوت 8 را عرضه کرد و به شایعاتی که در مورد توقف عرضه این محصول به دلیل انفجار باتری‌های فبلت‌های سری نوت 7 منتشر شده بود، پایان داد. همان طور که گفته شد فبلت جدید سامسونگ از نمایشگر اینفینیتی دیسپلی به کار رفته در گلکسی اس 8 پلاس بهره می‌برد. سازنده کره‌ای در ساخت این پنل کلید فیزیکی هوم را کنار گذاشته و از کلیدهای مجازی استفاده کرده است. این امر باعث شده که ضخامت حاشیه موجود در بالا و پایین گوشی به حداقل مقدار ممکن برسد. حاشیه قرار گرفته در پایین نمایشگر هیچ عملکردی ندارد اما حاشیه قرار گرفته در بالای نوت 8 لامپ سیگنال، سنسور مجاورت، اسپیکر و دوربین سلفی این فبلت پیشرفته را در خود جای داده است.

دوربین سلفی نوت جدید توانایی تشخیص چهره و اسکن کردن قرنیه چشم کاربر را دارد و از این طریق می‌تواند در هنگام وجود داشتن نور به اندازه کافی، قفل فبلت جدید سازنده کره‌ای را باز کند. این دوربین هم اکنون با یک فلش ال ای دی دوگانه پشتیبانی می‌شود. سامسونگ در ساخت گلکسی نوت 8 قلم اس پن و نرم افزار این گجت را نیز ارتقاء داده است تا از این طریق کارایی بیشتری را در اختیار طرفدارانش بگذارد.

نوت 8 هم اکنون پیشرفته‌ترین گوشی موجود در بازار به شمار می‌رود و با قیمت 960 دلار عرضه می‌شود. این فبلت زیبا یک نمایشگر 6.3 اینچی سوپر AMOLED با نسبت تصویر 18.5 به 9، رزولوشن تصویر 2960 در 1440 پیکسلی QHD پلاس و تراکم پیکسل 521 ppi را بر روی خود دارد. سامسونگ رزولوشن این نمایشگر را بر روی حالت پیش‌فرض فول اچ دی پلاس 2220 در 1080 پیکسلی قرار داده تا از این طریق عملکرد باتری نوت 8 را افزایش دهد با این وجود می‌توانید با تغییر دادن تنظیمات نمایشگر از رزولوشن QHD پلاس اینفینیتی دیسپلی هم استفاده کنید. سازنده کره‌ای همچنین قابلیت نمایشگر همیشه روشن را برای نشان دادن اعلان‌های فبلت جدیدش ارائه کرده تا به واسطه این فناوری، مصرف شارژ باتری نوت 8 را تا حد ممکن کاهش دهد.

نوت 8 در چین و ایالات متحده با پردازشگر 10 نانومتری هشت هسته‌ای 2.35 GHz کوالکام اسنپدراگون 835 و واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 و در سایر کشورهای جهان با پردازشگر 10 نانومتری هشت هسته‌ای 2.3 GHz اگزینوس و واحد پردازش گرافیکی مالی جی – 71 ام پی 20 (Mali-G71 MP20) عرضه می‌شود. این دو پردازشگر با یک رم 6 گیگابایتی دی دی آر 4 و حافظه داخلی قابل ارتقاء 64 گیگابایتی پشتیبانی می‌شوند.

همه تصور می‌کردند که سامسونگ در ساخت همه گوشی‌های سری اس 8 خود از دوربین‌های اصلی دوگانه استفاده می‌کند اما در نهایت تنها نوت 8 با این مشخصه از طرف سازنده بزرگ کره‌ای وارد بازار شد. این فبلت یک دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیکسلی بر روی خود دارد. سنسور اصلی این دوربین وظیفه گرفتن همه عکس‌ها را بر عهده دارد و به یک دیافراگم f/1.7 و فلش دوگانه ال ای دی مجهز شده است. این سنسور می‌تواند قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار تشخیص حالت، اچ دی آر خودکار، پایدارسازی بصری تصویر، بزرگ نمایی بصری 2 ایکس و بزرگ نمایی دیجیتالی 10 ایکس را در اختیار کاربران نوت 8 بگذارد. سنسور ثانویه دوربین اصلی نوت 8 از یک دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. این سنسور علاوه بر این که همه قابلیت‌های سنسور اصلی را پشتیبانی می‌کند، توانایی اعمال اثر بوکه را نیز بر روی تصاویر دارد. برگ برنده دیگر نوت 8 در زمینه عکس برداری و فیلم برداری دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند است که از یک دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد و قابلیت پشتیبانی فناوری‌های اچ دی آر خودکار و فوکوس خودکار را نیز دارد.

یک باتری جدانشدنی 3,300 mAh با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع و استانداردهای شارژ وایرلس چی و پی ام ای، رابط کاربری سامسونگ کانکت با توانایی کنترل وسایل خانگی سامسونگ و سایر تجهیزات یک خانه هوشمند، پایه دکس با توانایی پشتیبانی صفحه کلید، مانیتور و ماوس، دستیار مجازی بیکسبی با توانایی ارائه اطلاعات و ترجمه اطلاعات، سنسور ضربان قلب، سنسور میزان اشباع شدگی اکسیژن، قابلیت‌های پرداخت الکترونیکی سامسونگ پی و اندروید پی، شاخص مقاومتی IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و خاک، قلم اس پن و سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا از دیگر مشخصه‌های برجسته گلکسی نوت 8 هستند. این فبلت پرچمدار در ابعاد 162.5 در 74.8 در 8.6 میلیمتر ساخته شده و 195 گرم وزن دارد و در چهار رنگ مشکی، طلایی، خاکستری و آبی با قیمت 960 دلار وارد بازار شده است.

 

بیشتر بخوانید: 

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اچ تی سی یو ۱۱ ؛ نبردی بین کره و تایوان

مقایسه گلکسی نوت ۸ با ال جی وی ۳۰؛ مقایسه دو گوشی قدرتمند قبل از معرفی رسمی

 

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: مشخصات گلکسی اس 8 پلاس

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: مشخصات گلکسی اس 8 پلاس

سامسونگ در فروردین گذشته گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را به عنوان دو گوشی پرچمدار جدیدش وارد بازار کرد. هر دو گوشی نمایشگر اینفینیتی دیسپلی با دو لبه منحنی شکل و محافظ صفحه‌های گوریلا گلس 5 را بر روی خود دارند. گلکسی اس 8 پلاس از یک نمایشگر 6.2 اینچی سوپر AMOLED با نسبت تصویر 18.5:9، رزولوشن تصویر 2960 در 1440 پیکسلی و تراکم پیکسل 529 ppi بهره می‌برد. این گوشی هوشمند و برادر کوچک‌ترش در ایالات متحده و چین با پردازشگر هشت هسته‌ای 2.35 GHz کوالکام اسنپدراگون 835 و واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 و در سایر نقاط جهان با پردازشگر هشت هسته‌ای 2.3 GHz اگزینوس 8895 و واحد پردازش گرافیکی مالی جی – 71 ام پی 20 عرضه می‌شود.

از دیگر مشخصات گلکسی اس 8 پلاس می‌توان به یک رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی UFS 2.1 با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دوال پیکسل مجهز به دیافراگم f/1.7 و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص حالت، فلش ال ای دی، اچ دی آر خودکار و قابلیت پایدارسازی بصری تصویر، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز به دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار و لنزهای واید انگل با قابلیت پشتیبانی حالت تصویر برداری اچ دی آر، اسکنر اثر انگشت پشتی، باتری جدانشدنی 3,500 mAh با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع و استانداردهای شارژ وایرلس چی و پی ام ای، رابط کاربری سامسونگ کانکت با قابلیت کنترل تجهیزات خانه هوشمند و وسایل خانگی سامسونگ، دستیار مجازی بیکسبی با توانایی پاسخ دادن به سوالات کاربر و ترجمه مطالب مختلف، پایه دکس با قابلیت پشتیبانی تجهیزاتی مثل صفحه کلید، ماوس و مانیتور، شاخص مقاومتی IP68 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و غبار، اسکنر قرنیه چشم، قابلیت تشخیص چهره، سنسور ضربان قلب، سنسور میزان اشباع شدگی اکسیژن و سیستم عامل اندروید 7 نوقا اشاره کرد.

گلکسی اس 8 پلاس 159.5 میلیمتر طول، 73.4 میلیمتر عرض، 8.1 میلیمتر ضخامت و 173 گرم وزن دارد. این گوشی هوشمند 840 دلار قیمت دارد و در 5 رنگ مشکی، خاکستری، نقره‌ای، طلایی، صورتی و آبی وارد بازار شده است.

 

بیشتر بخوانید: 

مقایسه ال جی وی ۳۰ با گلکسی نوت ۸ سامسونگ: چشم در برابر چشم!

مقایسه گوگل پیکسل ۲ ایکس ال با گلکسی نوت ۸ سامسونگ؛ گران‌ترین گوشی‌های اندرویدی

 

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: نتیجه نهایی

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: نتیجه نهایی

علیرغم اینکه گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 سامسونگ شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند باز هم نوت 8 برنده این مقایسه است. این فبلت پرچمدار نسبت به مدل اس 8 پلاس 120 دلار گران‌تر است اما یک قلم اس پن، رم قوی‌تر، دوربین بهتر و نمایشگر و صدای واضح‌تر را در اختیار کاربر می‌گذارد.

برخی معتقدند که نوت 8 به دلیل داشتن قلم اس پن برای عده خاصی از کاربران ساخته شده، اما این انتقاد چندان صحیح نیست زیرا اس پن یک گجت جانبی محسوب می‌شود. علاوه بر این عده زیادی از کاربرانی که به خرید نوت 8 اقدام می‌کنند، احتمالا فبلت‌های پرچمدار قبلی این سری از محصولات سازنده کره‌ای را خریده‌اند و به ندرت از این گجت استفاده می‌کنند. این دسته از کاربران تنها می‌خواهند که بهترین و پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها و فناوری‌ها را در دست خود داشته باشند به همین دلیل نوت 8 را انتخاب می‌کنند زیرا می‌دانند که گلکسی اس 8 پلاس یک گوشی منحصر بفرد به شمار می‌آید اما گلکسی نوت 8 مرز کارآمدی مشخصات و قابلیت‌های این گوشی پرچمدار را باز هم جلوتر برده است. با همه این تفاسیر می‌توان گفت که اگر احتیاجی به یک رم قوی‌تر، دوربین دوگانه و قلم اس پن ندارید و باید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، گلکسی اس 8 پلاس انتخاب بهتری برای شما محسوب می‌شود.

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس
مشخصات گلکسی نوت 8 گلکسی اس 8 پلاس
نمایشگر 6.3 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسلی، نسبت تصویر 18.5 به 9، تراکم پیکسل 521 پی پی آی، نمایشگر همیشه روشن و محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس 5 6.2 اینچی AMOLED با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسلی، نسبت تصویر 18.5 به 9، تراکم پیکسل 529 پی پی آی، نمایشگر همیشه روشن و محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس 5
اندازه 162.5 x 74.6 x 8.6  میلی متر 159.5 x 73.4 x 8.1  میلی متر
نسبت نمایشگر به بدنه 82.98 درصد 83.33 درصد
پردازشگر هشت هسته‌ای 2.35 GHz کوالکام اسنپدراگون 835 با واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 در چین و ایالات متحده، هشت هسته‌ای 2.3 GHz اگزینوس 8895 با واحد پردازش گرافیکی مالی جی – 71 ام پی 20 در سایر نقاط جهان هشت هسته‌ای 2.35 GHz کوالکام اسنپدراگون 835 با واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 در چین و ایالات متحده، هشت هسته‌ای 2.3 GHz اگزینوس 8895 با واحد پردازش گرافیکی مالی جی – 71 ام پی 20 در سایر نقاط جهان
رم 6 گیگابایت 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD 64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
باتری 3,300mAh با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 2 و استانداردهای وایرلس چی و پی ام ای 3,500mAh با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 2 و استانداردهای وایرلس چی و پی ام ای
دوربین اصلی دوگانه مجهز به لنزهای 12 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/1.7 و f/2.4 و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های پایدارسازی بصری تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت، بزرگ نمایی 2 ایکس بصری و دارای فلش 2 گانه ال ای دی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های فیلم برداری فوکوس خودکار تشخیص حالت، پایدارسازی بصری تصاویر، اچ دی آر خودکار و دارای فلش ال ای دی
دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و قابلیت پشتیبانی اچ دی آر خودکار و فوکوس خودکار 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و قابلیت پشتیبانی اچ دی آر خودکار و فوکوس خودکار
سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا اندروید 7 نوقا
مقاومت در برابر آب دارای شاخص مقاومتی IP68 دارای شاخص مقاومتی IP68
ویژگی‌های خاص مجهز به قلم اس پن، اسکنر اثر انگشت، اسکنر قرنیه چشم، فناوری صوتی های – رز، قابلیت تشخیص چهره، سنسور ضربان قلب، سنسور میزان اشباع شدگی اکسیژن، جک 3.5 میلی متری هدفون، پایه دکس، دستیار مجازی بیکسبی، رابط کاربری سامسونگ کانکت و قابلیت‌های پرداخت آنلاین اندروید پی و سامسونگ پی مجهز به اسکنر اثر انگشت، اسکنر قرنیه چشم، فناوری صوتی های – رز، قابلیت تشخیص چهره، سنسور ضربان قلب، سنسور میزان اشباع شدگی اکسیژن، جک 3.5 میلی متری هدفون، پایه دکس، دستیار مجازی بیکسبی، رابط کاربری سامسونگ کانکت و قابلیت های پرداخت آنلاین اندروید پی و سامسونگ پی
قابلیت‌های اتصالی جی اس ام، اچ اس پی ای، سی دی ام ای، ال تی ای، ان اف سی، بلوتوث 5، وای فای و یو اس بی 3.1 نوع سی جی اس ام، اچ اس پی ای، سی دی ام ای، ال تی ای، ان اف سی، بلوتوث 5، وای فای و یو اس بی 3.1 نوع سی
رنگ مشکی، خاکستری، طلایی و آبی مشکی، خاکستری، نقره‌ای، طلایی، صورتی و آبی
شرکت‌های واسط پشتیبانی کننده در ایالات متحده ای تی اند تی، اسپرینت، تی موبایل و ورایزون ای تی اند تی، اسپرینت، تی موبایل و ورایزون
قیمت 960 دلار 840 دلار

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر