coinex
راهنمای خرید تکراتو

توسعه اینترنت ثابت هدف اصلی ادغام شرکت های FCP بود؛ شروعی برای ادغام های بعدی

توسعه اینترنت ثابت هدف اصلی ادغام شرکت های FCP بود؛ شروعی برای ادغام های بعدی

دو شرکت اینترنتی های وب و پارس آنلاین با هدف توسعه اینترنت ثابت ، تجمیع فعالیت‌های شرکت‌ها، شبکه و دارایی‌های خود، در قالب یک شرکت ادغام شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعلام نمود که ادغام این دو شرکت، با هدف توسعه اینترنت ثابت انجام شده است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در ادامه تاکید نمود که ادغام شرکت‌های اینترنتی قدمی مثبت در راه توسعه اینترنت ثابت در کشور خواهد بود.

وی ادامه داد که آنها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره به دنبال کاهش ارایه پروانه ارتباطی بوده‌اند. به گفته آذری جهرمی آنها نمی‌توانستند شرکت‌ها را مجبور به عدم دریافت پروانه کنند. به گفته وی در نهایت 17 شرکت موفق شدند این پروانه را دریافت کنند.

وزیر ارتباطات در ادامه تاکید کرد که بعد از گذشت تقریبا یک و نیم سال هنوز بسیاری از شرکت‌ها نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند. وی ادامه داد که تاکنون در کل کشور، تنها 14 هزار پورت فیبر نوری واگذار شده است.

آذری جهرمی بر ضرورت توسعه اینترنت ثابت تاکید کرد و اعلام نمود که این بازار نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد. به گفته وی این 17 شرکت به تنهایی توان تامین این سرمایه را ندارند.

وی در ادامه در مورد جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و 17 شرکت FCP برگزار شده بود سخن گفت و ادامه داد که این جلسه به منظور رسیدن به یک راه حل برگزار شده است. وی در مورد جمع بندی نهایی این جلسه اعلام کرد که تصمیم گرفته شده، تا شرکت‌ها برای ادغام با هم مذاکره نمایند.

ادغام دو شرکت های وب و پارس آنلاین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه در مورد ادغام اخیر دو شرکت اینترنتی های وب و پارس آنلاین سخن گفت و آن را قدمی مثبت برای توسعه اینترنت ثابت در کشور دانست.

به گفته آذری جهرمی این ادغام خواهد توانست به کاهش هزینه جاری شرکت‌ها کمک کند و افزایش سرمایه گذاری در این بازار را برای شرکت‌ها نیز به همراه خواهد داشت.

گزارش‌های موجود در این زمینه حاکی از این است که شرکت‌های های‌وب و پارس‌آنلاین با صدور بیانیه‌ای مشترک و به منظور تحقق‌ بخشیدن به برنامه‌های آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدام به این ادغام نموده‌اند.

برنامه‌های آذری‌جهرمی در این مورد مربوط به شفاف‌سازی بازار و تشویق اپراتورهای غیردولتی برای استفاده از ظرفیت‌های بازار مالی به ویژه از طریق حضور در بورس است.

بعد از حضور شرکت های‌وب در بازار بورس و اوراق بهادار تهران، این تصمیم برای نخستین‌بار در صنعت ICT کشور اتخاذ شد.

 

بیشتر بخوانید: های وب غول اینترنت ایران را خرید؛ ادغام پارس آنلاین و های وب

 

امتیاز ویژه رگولاتوری برای شرکت‌های ادغام شده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که برخلاف خبرهای موجود در مورد امتیازات برای شرکت‌های ادغام شده، رگولاتوری فعلا هیچ امتیاز ویژه‌ای برای این شرکت‌های اینترنتی در نظر نگرفته است.

پیوستن آسیاتک به ادغام های‌وب و پارس آنلاین

بعد از انتشار خبر پیوستن های وب به پارس آنلاین، اخباری در مورد پیوستن آسیاتک به این مجموعه نیز منتشر شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد صحت این موضوع اعلام نمود که آسیاتک نیز به این ادغام می‌پیوندد و هدف از این حرکت، آغاز رقابت با شرکت مخابرات است.

.

منبع: farsnews

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر