;
coinex

آموزش جیلبریک آیفون ، آیپد و آیپاد در آی او اس 10

جیلبریک آیفونجیلبریک آیفون باعث می‌شود محدودیت‌های اعمال شده توسط اپل را دور بزنید. در این مقاله روشی ساده برای اینکار و جیلبریک آیپد و آیپاد به شما آموزش داده می‌شود.

جیلبریک آیفون (jailbreak iPhone) به عنوان تجربه معمولی بعضی کاربران برای استفاده از آی او اس محسوب می‌شود. برای بقیه کاربران آیفون، جیلبریکینگ (Jailbreaking)، عملی ناشناخته و خطرناک به شمار می‌آید. خوشبختانه برای افراد تازه کار یا افراد خبره در جیلبریک آیفون راه‌های زیادی وجود دارد. استفاده از ابزارهایی نظیر، یالو 102 (Yalu102) و زد جیلبریک (zJailbreak) نه تنها جیلبریکینگ را آسانتر از قبل کرده، بلکه آن‌ را سریعتر از قبل نیز نموده است. فرقی نمی‌کند در جیلبریکینگ خبره باشید یا کسی که برای اولین بار قصد انجام آن‌ را دارد، این آموزش به شما کمک می‌کند این عمل را به آسانی در آیفون، آیپاد تاچ یا آیپد اجرا نمایید.

 معنای جیلبریکینگ آیفون

برای شروع، لازم به ذکر است این آموزش، جیلبریک آیفون ، آیپد و آیپاد شما را تضمین نمی‌کند. زمانی که قصد انجام کاری، نظیر جیلبریکینگ را دارید، همواره امکان آن وجود دارد که مشکلی برای آیفون شما پیش بیاید، به همین دلیل ما از خود در این مورد، رفع مسوولیت می‌نماییم. هرچند جیلبریکینگ مخصوصا توسط پاناگو (Pangu) بسیار ساده است و باید به خوبی قادر به انجام آن باشید.

 

بیشتر بخوانید: جیلبریک iOS 9 توسط هکر های با سابقه منتشر شد

 

جیلبریک آیفون به معنای آزاد سازی آن از قید و بند محدودیت‌های اعمال شده توسط اپل است. با انجام این‌کار قادرید اپلیکیشن‌هایی که خارج اپ استور اپل هستند را نیز بر روی دستگاه خود نصب نمایید و محدودیت‌های جدیدی که به وسیله آی او اس به دستگاه شما اعمال شده را دور بزنید. همچنین جیلبریک آیفون به شما امکان می‌دهد قفل آن‌را به منظور کارهای دیگر بشکنید.

برای انجام جیلبریک آیفون ، علاوه بر گوشی خود به یک کامپیوتر و کابل اتصال با تلفن هوشمندتان نیازمندید. اکثر روش‌های جیلبریکینگ با نسخه‌های آی او اس 10، آی او اس 10.1 یا آی او اس 10.2 سازگارند. بنابرین قبل از انجام این‌کار در صورت امکان دستگاه اپل خود را آپدیت نمایید، سپس برای انجام مراحل بعدی این آموزش اقدام کنید.

بک آپ گرفتن از اطلاعات ارزشمند

وقتی صحبت از جیلبریکینگ دستگاه شما می‌شود، همواره بهتر است قبل از انجام هرکاری، از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید. هربار که دستگاه خود را متصل می‌کنید، آیتونز باید به طور اتوماتیک  از اطلاعات موجود بک آپ بگیرد. مطمئن شوید قبل از انجام جیلبریکینگ از اطلاعات ارزشمند خود، شامل موزیک‌ها، اپلیکیشن‌ها، فیلم‎‌ها و هر چیز که برای شما اهمیت دارد، بک آپ گرفته، آن‌ها را در کامپیوتر خود ذخیره نمایید.

به این صورت پس از انجام جیلبریک، می‌توانید اطلاعات موجود را به دستگاه خود بازگردانید. فقط مطمئن شوید آن‌را اخیرا به آیتونز متصل کرده‌اید و با دستگاه خود همسان سازی نموده‌اید. با اجرای همسان سازی، اطلاعات موجود در دستگاه شما به صورت پیشفرض بک آپ گرفته می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: اولین جیلبریک iOS 8.4 در دسترس است

 

آغاز پروسه جیلبریک آیفون

قبل از انجام پروسه جیلبریک، نیاز دارید تا دستگاه خود را به آخرین ورژن آی او اس آپدیت نمایید. در اینجا، می‌توانید آی او اس 10.2 برای انجام جیلبریک کامل مورد استفاده قرار دهید یا از آی او اس 10.2.1 به منظور انجام شبه جیلبریک استفاده کنید.- با انجام این‌کار به قسمتی از ویژگی‌های جیلبریک کامل دسترسی خواهید داشت.- با توجه به این نکته، شما نمی‌توانید، آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس را که از آی او اس نسخه، 10.2 یا 10.2.1 استفاده می‌کند را به صورت کامل جیلبریک نمایید.

شما می‌توانید با استفاده از آیتونز به مدیریت آپدیت‌های خود بپردازید یا به صورت ساده تر با استفاده از او تی آ (OTA) – استفاده از امکانات بدون سیم- دستگاه خود را آپدیت  نمایید. به منظور انجام این‌کار به قسمت تنظیمات بروید، بر روی گزینه عمومی بزنید و سپس قسمت آپدیت نرم افزار را انتخاب کنید. (Settings > General > Software Update)

بعد از اتصال دستگاه خود به آیتونز، آیتونز به شما پیشنهاد می‌دهد تا نسبت به دانلود و اجرای آپدیت آی او اس اقدام نمایید. هرچند در صورتی که می‌خواهید جیلبریک آیفون را به طور کامل انجام دهید، نسخه آی او اس 10.2 را آپدیت نکنید. البته در صورتیکه در حال حاضر، از آخرین نسخه آیتونز استفاده نمی‌کنید باید آن‌را آپدیت نمایید. بعد از انجام اینکار برای آپدیت آی او اس مشکلی نخواهید داشت.

 

بیشتر بخوانید: آیفون های جیلبریک شده هدفِ حملات بدافزار ها

 

در صورتیکه دستگاه شما در حال حاضر، جیلبریک نشده باشد، باید بدون هیچگونه مشکلی بتوانید آپدیت نسخه 10.2.1 را دریافت کنید. در صورتیکه جیلبریک آیفون را قبلا اجرا کرده باشید، آپدیت دستگاه شما با مشکل مواجه خواهد شد و اجبارا به حالت ریکاوری خواهد رفت. نترسید! به سادگی به آیتونز اجازه دهید، ریکاوری را با آخرین نسخه آی او اس 10.2.1 انجام دهد، پس از اتمام اینکار، دستگاه به حالت تنظیمات کارخانه بازخواهد گشت، اما آی او اس گوشی، به نسخه 10.2.1 آپدیت خواهد شد.

در هر حال، دستگاه خود را در این مرحله همسان سازی نکنید، با استفاده از وای فای، ستاپ دستگاه خود را انجام دهید. اپل آی دی و بقیه موارد مورد نیاز، به صورت گام به گام برای شما به نمایش در آمده و تنظیم می‌شود. ‌می‌توانید از انجام برخی مراحل ستاپ بدون انتخاب خاصی عبور کنید و بعدا برای اعمال تنظیمات مورد نظر به آن قسمت بازگردید. مطمئن شوید قبل از ادامه مرحله بعدی، صفحه خانگی خود را مشاهده کرده باشید.

استفاده از زد جیلبریک و یالو 102

به منظور شبه جیلبریک آی او اس 10.2 و آی او اس 10.2.1 از این روش استفاده کنید.

جیلبریک با زدجیلبریک و یالو102

برای انجام این مراحل، نیازی به استفاده از کامپیوتر ندارید.- تنها دستگاهی که قصد انجام جیلبریکینگ آن‌را دارید، نیاز دارید.- قبل از انجام مراحل ذکر شده، دستگاه خود را ریبوت کنید.

  1. بعد از ریبوت دستگاه، مرورگر خود را باز کنید و به این آدرس بروید: http://pangu8.com/jailbreak/10.2/#zJailbreak
  2. بر روی گزینه، نصب زدجیلبریک، در پایین صفحه بزنید. به نرم افزار اجازه دهید، سازگاری دستگاه شما را بررسی کند، در این قسمت به شما اطلاع داده می‌شود که از آی او اس 10.2 استفاده می‌کنید.
  3. پس از اینکه، سازگاری دستگاه شما با زدجیلبریک تایید شد، صفحه مورد نظر به طور اتوماتیک شما را به منو نصب انتقال خواهد داد.
  4. در صفحه نصب، پسورد خود را به منظور نصب اپلیکیشن وارد نمایید.-در صورتیکه پسورد دارید.-

پس از نصب اپلیکیشن، می‌توانید از طریق آن، اقدام به نصب سایر اپلیکیشن‌های موجود در اپ استورها نظیر، سیدیا (Cydia) و آی او اس ایموس (iOS Emus) نمایید.

جیلبریک کامل آی او اس 10.2

این روش جیلبریک، تنها برای دستگاه‌هایی که در تصویر زیر می‌بینید، قابل استفاده است.

جیلبریک کامل

کاربران، ویندوز و مک او اس باید از طریق کامپیوتر، فایل the Yalu102 ipa file و  سیدیا ایمپکتور (Cydia Impactor) را دانلود کنید. مطمئن شوید هر دو را در کامپیوتر خود داشته باشید.

  1. بر روی دستگاه خود، تاچ آی دی و پسورد خود را خاموش نمایید، سپس پیدا کردن تلفن من را نیز غیر فعال کنید.
  2. ابزار سیدیا ایمپکتور را بازکنید و  دستگاه خود را به کامپیوتر متصل نمایید.
  3. فایل آی پی آ که دانلود نموده اید را به سیدیا ایمپکتور درگ کنید.- بر روی آن کلید سمت چپ ماوس را نگه دارید، سپس ماوس را به سمت داخل نرم افزار بکشید، سپس کلید ماوس را رها کنید. مترجم-
  4. هنوز اپلیکیشن را باز نکنید، به جای آن، به قسمت تنظیمات، عمومی، مدیریت پروفایل و دستگاه (Settings > General > Profiles & Device Management) بروید، سپس اپلیکیشن یالو102 را پیدا کرده، روی گزینه، مورد اعتماد (Trust) بزنید تا فعال شود.

در نهایت اپلیکیشن یالو102 را باز کنید و بر روی گزینه،گو (go) به منظور آغاز پروسه جیلبریکینگ بزنید. دستگاه شما ریستارت خواهد شد. پس از ریبوت شدن و بالا آمدن صفحه خانگی، شما باید اپلیکیشن سیدیا را مشاهده نمایید. اگر سیدیا به خوبی نصب نشده بود، بعد از ریستارت کردن دستگاه خود، اپلیکیشن یالو102 را باز کنید و دوباره بر روی گزینه گو بزنید.

بازگرداندن اطلاعات دستگاه از آیتونز

پس از انجام جیلبریک آیفون، باید اطلاعات خود را به دستگاه بازگردانید. در صورتیکه قبلا دستگاه خود را جیلبریک نکرده باشید، ممکن است نیازی به انجام این مرحله نداشته باشید، چرا که دستگاه شما احتمال دارد، اطلاعات شما را در طول پروسه جیلبریکینگ حفظ کرده باشد. در صورتی که قبلا نیز دستگاه خود را جیلبریک کرده باشید، بازگرداندن اطلاعات الزامی است.

به آسانی دستگاه آیفون، آیپاد یا آیپود خود را به آیتونز متصل نمایید. بقیه کارها توسط آیتونز انجام خواهد شد. پس از اینکه بازگرداندن اطلاعات شما به اتمام رسید، باید تمام اطلاعات قبلی شما- موزیک‌ها، عکس‌ها، اپلیکیشن‌ها و… – در محل قبلی خود قرار گرفته باشند.

اتمام آموزش جیلبریک آیفون، جیلبریک آیپد و جیلبریک آیپاد

به شما تبریک می‌گوییم، شما با موفقیت جیلبریک آیفون خود را به اتمام رسانده اید. – توجه داشته باشید، عینا با انجام پروسه ذکر شده، جیبلریک آیپاد و جیبلریک آیپود انجام می‌پذیرد.- اکنون علاوه بر در دست داشتن تمام اطلاعات قبلی خود، محدودیت‌های آیفون را از پیش رو برداشته اید. فراموش نکنید، حتما سیدیا را اجرا نمایید و تمام اپلیکیشن‌ها و ابزارهایی که به آن‌ها دسترسی خواهید داشت را مشاهده کنید.

جیلبریک آی او اس اکنون بسیار ساده‌تر از گذشته انجام می‌شود. در صورتیکه شما یک کاربر حرفه‌ای باشید، دسترسی به امکانات بالقوه‌ای که اپل آن‌ها را محدود کرده، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. هرچند اپل انجام جیلبریکینگ را دارای مخاطراتی می‌داند، دسترسی به امکانات نامحدودی که جیلبریکینگ به کاربران می‌دهد، برای برخی به ریسک انجام دادن جیلبریکینگ می‌ارزد. در پایان ورود شما را به دنیای جدیدی از امکانات پیش رو تبریک می‌گوییم.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    من میخام بدونم وقتی دستگاه رو با زدجیلبریک یا یالو ویا پانگو و غیره به صورت سمی جیلبریک – جیلبریک میکنیم بعد اگر دستگاه خاموش شد چه کاری باید انجام بدیم چون با خاموش شد یا ریبوت جیلبریک دچار مشکل میشه
    ممنون

    پاسخ