;
coinex

راه ‏اندازی سامانه بازار محصولات دانش بنیان

راه ‏اندازی سامانه بازار محصولات دانش بنیان

سامانه بازار محصولات دانش بنیان با هدف توسعه بازار این نوع محصولات توسط پژوهشگران ایرانی راه اندازی شد. این سامانه به رفع نیازهای صنعت از طریق فناوری‏‌های بومی کمک می‏‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن مختاری، مجری طرح سامانه بازار محصولات دانش بنیان اذعان داشت: “هدف از انجام طرح توسعه بازار محصولات دانش بنیان، کمک به رفع نیازهای صنعت از طریق فناوری‌های بومی است که این پروژه با حدود سه سال تحقیق و توسعه در مورد مدل‌های بازاریابی و تبادل فناوری داخلی و خارجی و بررسی روش‌های شبکه‌سازی فروش طراحی شده است.”

مختاری در ادامه گفت: “این سامانه با دو رویکرد توانمندسازی عرضه و تحریک تقاضا با تمرکز بر محصولات دانش بنیان و فناوری‌های بومی فعالیت می‌کند.”

مختاری معتقد است که از مزایای این سامانه می‌‏توان به مدل شبکه‏‌سازی و اطلاع‌رسانی و بازاریابی آن اشاره کرد که موجب کاهش هزینه‏‌های فروش برای تولیدکنندگان و کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه برای شرکت‌های صنعتی و تولیدی می‌شود.

مجری این طرح، جامعه هدف سامانه بازار محصولات دانش بنیان را خریداران، تولیدکنندگان، متقاضیان فناوری، فناوران و ارائه‌دهندگان خدمات برشمرد و گفت: “با طراحی این سامانه یک بانک جامع اطلاعاتی به روز و ارزیابی شده بازار، از محصولات دانش بنیان در کشور ایجاد خواهد شد که علاوه بر خدمت‌رسانی به شرکت‌های داخلی می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد دانش‌بنیان کند.”

مختاری مدعی است که تاکنون 90 درصد از پروژه سامانه بازار محصولات دانش‌‏بنیان به اتمام رسیده و نوید داد که فاز نهایی سامانه مذکور در انتهای آبان ماه به بهره‏‌برداری خواهد رسید. وی گفت: ” ارزیابی اولیه محصولات و طرح‌ها جهت ارائه مناسب به خریدار، ارسال اتوماتیک درخواست‌های فناورانه به فناوران و شرکت‌های تولیدی مرتبط با فناوری مورد نظر و دسته‌بندی دقیق و کامل محصولات فناورانه براساس بازار از جمله ویژگی‌های سامانه محصولات دانش‌بنیان است.”

مختاری ویژگی‌های این سامانه را معرفی ارسال اتوماتیک مشخصات محصولات و طرح‌های فناورانه به سرمایه‌گذاران و متقاضیان راهکار، ارائه مشاوره به شرکت‌های تولیدی جهت توانمندسازی فروش، تمرکز سامانه بر محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های بومی، ایجاد سبدهای تخصصی بازاریابی و فروش محصولات دانش‌بنیان و ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی در سامانه جهت تمرکز بیشتر بر حوزه‌های پر مخاطب برشمرد.

وی افزود سایت به گونه‏‌ای طراحی شده که در تمام مرورگرها به یک شکل نمایش داده می‏‌شود و تمام نکات مرتبط با موتورهای جستجو در کلیه برنامه‌‏ها و صفحات در آن رعایت شده است. صفحات و عکس نیز در عین حال که بسیار باکیفیت هستند، از نظر حجم در حداقل‏‌ترین حالت قرار گرفته‏‌اند. از حیث امنیت نیز، در تراکنش‏‌های صفحات، لینک‏‌ها قرارگیری صفحات و انیمیشن‏‌ها استانداردهای گوگل لحاظ شده است. از مشخصات فنی این سایت، می‏‌توانیم به بانک اطلاعاتی سایت اشاره کنیم که بر پایه SQL Server ۲۰۰۸ یا SQL Server ۲۰۱۲  منطبق شده است.

به گفته مختاری، قابلیت نمایش محصولات با فیلتر کردن نام محصول، نام سازنده، اعضا و استان‏‌های کشور، مشاهده پیشنهادها با روش فیلتر نام محصول، نام سازنده، اعضاء و کشورها، قابلیت افزودن فروشگاه‌‏ها‏ و پیشنهادهای مورد علاقه، از سایر امکانات سامانه بازار محصولات دانش بنیان هستند.

وی کمک‌‏ها و حمایت‏‌های صندوق صحا را دلیل پیشبرد این این پروژه عنوان کرد و گفت: “تخصصی بودن صحا و ارزیابی‌ها و مشاوره‌های فنی در مورد طرح و کمک‌های دقیق و به موقع دریافتی از این صندوق باعث تسریع در پیشبرد طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان شد.”

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر