;
coinex

در راستای طرح رجیستری موبایل ، وارد کنندگان قانونی مشخص می‏‌شوند!

در راستای طرح رجیستری موبایل ، وارد کنندگان قانونی مشخص می‏‌شوند!با اجرای طرح رجیستری موبایل ، فروشندگان تلفن همراه ملزم به تامین کالا از واردکنندگان قانونی موبایل هستند. با این اطلاعات مردم قادر به تشخیص مجاز یا غیرمجاز بودن محصول خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، طرح رجیستری موبایل از 28 مهرماه امسال آغاز شده ‏است.

مسئله تامین کالا پس از اجرای طرح رجیستری به دغدغه‏‌های اصناف افزوده شده است، با این حال، این بخش برای اجرای هر چه بهتر این طرح استقبال کرده و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده است.

اصناف تاکید زیادی بر وارد کردن غیر انحصاری کالا دارند و مدعی هستند که نباید در تأمین کالا مشکلی وجود داشته باشد.

وارد کنندگان قانونی هر کدام از برندهای تلفن همراه مشخص هستند و فروشندگان موبایل باید برای تأمین کالای خود، به این افراد مراجعه کنند. لیست وارد کنندگان قانونی هر کدام از برندهای تلفن همراه در سایت دبیرخانه هیأت نظارت بر سازمان های صنفی کشور قرار گرفته و اطلاعات مفیدی را به کاربران و حتی خریداران تلفن همراه ارائه می‏‌کند. به این صورت گوشی مجاز تشخیص داده شده و مردم با خیالی راحت خرید می‏‌کنند.

با وجود اخباری مبتنی بر شروع فعالیت طرح رجیستری موبایل ، هنوز روی گوشی‏‌ها اقداماتی صورت نگرفته و طرح مذکور فعلا در فاز نخست قرار داشته و مانیتورینگ شبکه آغاز شده است.

اجرای محدودیت‏‌ها روی گوشی‏‌ها از قبل اطلاع‌‏رسانی خواهد شد و یک یا دو مدل گوشی منتخب برای آغاز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. گفته می‏‌شود به زودی این طرح اعلام و فرصت چند روزه برای گوشی‌‏های منتخب در نظر گرفته خواهد شد. با این شرایط  کسانی که این گوشی‌‏ها را دارند، مشکلی برای فعال‏سازی نخواهند داشت و علاوه بر این قاچاقچیان نیز فرصتی برای سوء استفاده پیدا نخواهند کرد.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر