;
coinex

بررسی میزان تولید روزانه خودرو در ایران

بررسی میزان تولید روزانه خودرو در ایران

اطلاعات مختلفی در مورد میزان تولید روزانه خودرو در کشور وجود دارد. براساس بررسی‌های موجود، حجم تولید خودرو، از ابتدای فروردین ماه تا پایان مهر ماه سال جاری، بیش از 18 درصد رشد داشته است.

در این مدت و در طول چند سال اخیر، صنعت خودروسازی کشور، روند رو به رشدی را طی کرده که افزایش میزان تولید روزانه خودرو را به همراه داشته است. البته باید گفت که این صنعت با تشدید تحریم‌ها در سال 1391، اندکی دستخوش ناملایمات گردید.

در آن زمان به دلیل تحریم و مشکلات موجود، میزان تولید خودرو در کشور با کاهش قابل توجهی روبه رو شد. به طوری که می‌توان به افزایش قیمت صد در صدی برخی از انواع خودروها اشاره نمود.

خوشبختامه در این چند سال اخیر، صنعت خودروسازی کشور دوباره رشد چشمگیری داشته است. یکی از بنیان‌های رشد اقتصادی در کشور، افزایش تولید خودرو در سال گذشته بود که پیش‌بینی می‌گردد این روند همچنان ادامه داشته باشد و در سال جاری نیز شاهد تداوم این رشد و افزایش میزان تولید روزانه خودرو باشیم.

عقد قراردادهای خودرو پس از برجام

پس از برجام بود که کشور ایران توانست قراردادهای تازه‌ای در حوزه تولید خودرو، با برخی شرکت‌های اروپایی منعقد کند. این انتظار وجود دارد که در سال‌های پیش رو، کشور ایران بتواند به یکی از قطب‌های تولید و صادرات خودرو در منطقه تبدیل شود.

یکی از استراتژیک ترین صنایع تولیدی در کشور، صنعت خودروی ایران است. دولت نیز برنامه‌های متعددی برای حمایت از این صنعت دارد. اما با وجود این حمایت‌ها هنوز هم این صنعت نتوانسته در اقتصاد، به جایگاه اصلی و مورد انتظار خود دست یابد.

دلایل نارضایتی مردم از خودروهای داخلی

از مهمترین عوامل نارضایتی مشتریان از خودروهای داخلی، می‌توان به کیفیت و قیمت خودرو اشاره نمود. دولت هم از طریق ممنوعیت واردات خودرو سعی کرد تا حمایت از این صنعت را در دستور کار قراردهد. البته از سال 84، چنین حمایت‌هایی جای خود را به اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای برای واردات خودرو داد.

آماری منتشر شده که مربوط به میزان تولید خودرو در کشور است. این آما نشان از تولید 3805 خودرویی در کشور دارد که تولیدات خودروهای سواری، وانت و خودروهای تجاری را در بر می‌گیرد.

در ادامه می‌توان کل تولیدات خودرو در ایران طی این دوره زمانی را، 822 هزار و 116 دستگاه عنوان کرد که از این تعداد 691 هزار و 837 دستگاه مربوط به خودروهای سواری است. بنابراین می‌توان گفت که میزان تولید روزانه خودرو سواری در ایران، 3202 دستگاه است.

البته پرتیراژترین خودرویی که در ایران تولید می‌شد پراید بود که خط تولید آن متوقف شده و کم کم آماده می‌شود تا از خطوط تولید در کشور خداحافظی کند.

باید اشاره نمود که بازار خرید و فروش خودروی دست دوم چند سالی است در رکود به سر می‌برد، اما بررسی‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که این رکود فقط مربوط به خودروهای دست دوم است و بازار فروش خودروهای صفر کیلومتر در ایران کساد نیست.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر