;
coinex

وزیر ارتباطات برای اعلام مدل های ممنوعه تلفن همراه خاطرجمع نیست!

وزیر ارتباطات برای اعلام مدل های ممنوعه تلفن همراه خاطرجمع نیست!

به گفته مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اعلام مدل های ممنوعه تلفن همراه در طرح رجیستری خاطرجمع نیست.

طرح رجیستری تلفن همراه با هدف جلوگیری از واردات غیرقانونی موبایل به کشور اجرایی شد. آغاز اجرای این طرح 28 مهر ماه بود. فاز دوم این طرح شامل پایش شبکه بود و قرار بود تا در ادامه مدل های ممنوعه تلفن همراه به صورت رسمی معرفی شوند.

اعلام لیست مدل های ممنوعه تلفن همراه

لیست مدل های ممنوعه تلفن همراه در طرح رجیستری هنوز به صورت کلی معرفی نشده‌اند و در این میان فقط یک مدل معرفی شد. مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام نمود که آنها برای اعلام لیست مدل های ممنوعه تلفن همراه، منتظر نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.

 

بیشتر بخوانید: تاخیر در اعلام مدل های ممنوعه موبایل در طرح رجیستری

 

همچنین حمیدرضا دهقانی‌نیا نیز در مورد زمان اجرای مدل‌ها و برندهای گوشی تلفن همراه مربوط به طرح رجیستری، اعلام نمود که منتظر نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در ادامه درباره لیست مدل های ممنوعه تلفن همراه اعلام نمود که تاکنون فقط گوشی آیفون X به عنوان گوشی مشمول طرح رجیستری اعلام شده است.

وی نیز اعلام نمود که با توجه به خواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصمیم بر این است که فعلا سایر مدل های ممنوعه تلفن همراه اعلام نگردد.

به گفته مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، محمد جواد آذری جهرمی اعلام کرده است که در مورد این موضوع فعلا خاطر جمع نیست و در ادامه این لیست اعلام می‌گردد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا وزیر ارتباطات نسبت به اعلام این موضوع مطمئن نیست، اعلام نمود که اطلاعات چندانی ندارد و اما وزیر ارتباطات در این زمینه نگرانی‌ها و ملاحظاتی دارند که طبیعی است.

دهقانی‌نیا بازخورد اصناف در مورد اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل را مناسب دانست و اعلام نمود که آنها نیز مایل هستند تا هر چه زودتر برندها و مدل‌های‌ مشمول طرح رجیستری اعلام شود و این طرح وارد مراحل بعدی گردد.

آیفون 10 اولین مدل ممنوعه در طرح رجیستری

تا امروز فقط گوشی آیفون  X به عنوان تلفن همراه مشمول طرح رجیستری اعلام شده است. در این راستا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هفته پیش چندین بار اعلام نمود که تا پایان هفته، مدل‌ها و برندهای مشمول طرح اعلام خواهد شد.

طرح رجیستری موبایل و تجهیزات سیم کارت، گوشی‌های فعلی که در حال استفاده هستند را شامل نمی‌شود. این طرح فقط مربوط به گوشی‌های جدیدی بوده که قرار است تا از این پس، خریداری شوند و در شبکه فعال گردند.

 

بیشتر بخوانید: آیفون ۱۰، اولین مدل ممنوعه موبایل در طرح رجیستری!

 

کسانی که قصد خرید تلفن همراه را دارند، در صورتی که گوشی خریداری شده توسط آنها جزء مدل‌ و برند مشمول طرح رجیستری باشد، باید شناسه یکتای گوشی خود را قبل از خرید به سامانه 7777 ارسال کنند تا از استعلام گوشی خود مطلع شده و اطمینان حاصل نمایند.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر