;
coinex

بازوی رباتیک همه کاره توسط محققان ایرانی ساخته شد!

 

بازوی رباتیک همه کاره توسط محققان ایرانی ساخته شد!

دو تن از محققان ایرانی در دانشگاه‌های تگزاس و ایلینویز، به نام‌های صادق و حسین طباطبایی، موفق به ساخت بازوی رباتیک همه کاره شدند.

این بازوی رباتیک همه کاره ، درنا نام‌گذاری شده است و قادر است تا طیف گسترده‌ای از دستورات را انجام دهد.

ویژگی بازوی رباتیک همه کاره از دیدگاه سازنده آن

از نظر سازنده، این بازوی رباتیک همه کاره دارای قیمت رقابتی است، قدرتمندتر و دقیق‌تر از رقبا بوده و می‌تواند وزنی برابر با حداکثر ۱.۱ کیلوگرم را تحمل نماید. همچنین دقت آن به ۲۵.۴ میکرومتر می‌رسد.

اجزای ربات همه کاره

این ربات همه کاره دارای ۵ لولا است و قادر است تا با سرعت ۱۵۰ درجه در ثانیه به طور افقی یا عمودی حرکت کند.

جنس بدنه این ربات از آلومینیوم درجه یک بوده که در صنعت هوافضا تولید شده است. قیمت پایین این محصول، استفاده از آن را برای دانشجویان، اساتید، هنرمندان، محققان و دیگر علاقمندان ممکن ساخته است.

استفاده از این ربات، نیازی به اطلاعات پیچیده رایانه‌ای ندارد. تنها با استفاده از یک نرم افزار ساده به نام Dorna Lab می‌توان این بازوی رباتیک همه کاره را کنترل و برنامه ریزی نمود.

البته برای امور حرفه‌ای‌ تر نیز می‌توان از این ربات استفاده نمود، به شرطی که کاربر استفاده کننده حرفه‌ای باشد. برنامه مربوط به این ربات متن باز است و می‌توان آن را به راحتی دستکاری کرده و ارتقا داد.

کاربردهای بازوی رباتیک همه کاره

این ربات همه کاره می‌تواند فالیت‌های مختلفی چون، تهیه سالاد در آشپزخانه، عکاسی در شرایط پیچیده و حساس، فعالیت‌های آزمایشگاهی و غیره را به خوبی انجام دهد.

همچنین بر روی این بازوی رباتیک ابزارهایی نیز قابل نصب است که از جمله می‌توان به نصب دوربین عکاسی، انواع گیره و چنگک، ابزار حکاکی با لیزر و غیره اشاره نمود.

این ربات قرار است تا از تابستان سال آینده میلادی، با قیمت 890 دلار عرضه شود. سایر ربات‌های صنعتی مشابه با این ربات تقریبا 50 هزار دلار قیمت دارند.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر